JASMINA DIZDAREVIĆ, WAGA
Strah i neispunjena očekivanja ne smiju vas obeshrabriti u radu i razvoju
BiH 19 studenog, 2023
Izvor fotografije:
ljepotaizdravlje.ba

Jasmina je uspješna arhitektica i osnivačica branda Waga. Željela je pokazati kako je tradicionalno drvorezbarstvo iz Konjica sastavni dio lokalne kulture i tradicije koja njeguje osjećaj pripadnosti zajednici.

 

Iz hobija i ljubavi prema estetici i tradiciji – Jasmina je osnovala kompaniju koja danas zapošljava, obučava, te potiče mlađe generacije baviti se drvorezbarstvom. Brand Waga je ukorijenjen u dugogodišnjoj tradiciji drvorezbarstva iz Konjica i specijaliziran za ručno izrađene i ručno izrezbarene predmete za domaćinstvo napravljene od drveta iz održivih izvora.


Vaš primarni posao je posao arhitektice. Kako je došlo do ideje pokrenuti brand Waga?

Arhitektura je oblast kojoj mi oblikujemo prostor za buduće korisnike, a vrlo često se nađemo u ulozi uređivati životni prostor za klijente. Iako ne postoji izravna poveznica između posla u arhitekturi i drvorezbarstva, neka suptilna veza ili sinhronizacija među ovim oblastima i te kako postoji, a to je oblikovanje životnog prostora. Zapravo je ideja o početku branda počela s uređenjem mog životnog prostora i običaja i rituala. 
Željela sam po povratku s doktorskih studija iz Istanbula napraviti za sebe poslužavnik od drveta. Kao dijete sam odrasla pored jedne od najvećih drvorezbarskih radionica u Konjicu, one od obitelji Mulić, i veliki dio djetinjstva provela u njihovom dvorištu hodajući od majstora do majstora kako bi mi malo nakuckali stolić za Barbie lutke. Imala sam cijelu kolekciju naravno. Međutim, kada sam po povratku u Konjic shvatila kako ti isti majstori više ne rade, radionice su zatvorene i oni su se ili prekvalificirali ili rade u svojim malim garažama, iskreno sam bila mnogo razočarana. Nisam imala motivaciju graditi brand u obliku koji on ima danas, moja je motivacija bila majstorima pružiti priliku za rad i prenošenje njihova znanja.


Kako ste odlučili posvetiti se proizvodima koji su kombinacija starosvjetske izrade s vrhunskim vizuelnim stilom?

Ideja je došla spontano i nekako logično, od jednostavnog predmeta kao što je poslužavnik. Izazov je bio, s obzirom kako radionice koje su radile tradicionalni namještaj nisu poslovale pozitivno, napraviti predmet koji će svojim dizajnom i funkcijom naći svoje mjesto u modernom životu svih nas, ali istovremeno pokazati ljepote drvorezbarskih tehnika. Danas, nakon šest godina rada u ovoj oblasti naši unikatni predmeti odaju počast bogatoj kulturnoj baštini Bosne i Hercegovine, zemlje koju je oblikovala duga istorija isprepletenih kultura u srcu Balkana. Ponosno i ponizno stojimo kao čuvari naše tradicije i naslijeđa, njegujući autentičnost i univerzalne vrijednosti ručno rađenih predmeta, utopljenih u intimni odnos čovjeka i materije.


Waga brand je prepoznatljiv po jedinstevnim rezbarenim detaljima, gdje nalazite inspiraciju za nove proizvode?

Mi njegujemo filozofiju kako svaki predmet nosi dušu svog majstora. S predanošću i vještinom, naše zanatlije udahnjuju život svakoj kreaciji, čineći svaki komad jedinstvenim u skladu s ritmičkim zvukom njihovog dlijeta. Naša iskrena misija je približiti vam čudo koje predstavlja zanatstvo, gdje svaki potez ruke priča o naslijeđu, ljudskoj povezanosti i bezvremenskoj umjetnosti. Konjičko drvorezbarstvo predstavlja beskonačan izvor inspiracije i možemo slobodno reći kako je neistraženo i pruža mogućnosti za razvoj ove tehnike koja se treba i mora prenijeti na nove naraštaje umjetnika i rezbara.


S obzirom kako se radi o starom zanatu, jeli bilo teško naći zanatlije koji su spremni obučavati mlađe generacije?

To je bilo skoro nemoguće! Naišla sam na stotine prepreka i problema, međutim moja ideja vodilja je bila naći mlade ljude koji će se pronaći u tom radu i obučiti ih. Danas je naša ekipa veoma mlada, prosjek godina je 30 među našim zaposlenicima. Znanje i dobri majstori su, nažalost, ograničeni, ali mi sami razvijamo svoje vještine i napredujemo u razvoju tehnika. Naš cilj je unijeti novi život u višestoljetnu tradiciju konjičkog drvorezbarstva, daleko od masovne proizvodnje, prigrlivši bezvremensku i iskonsku umjetnost ručnog rada. Još uvijek naravno imamo borbe svaki dan kako izbalansirati moderne biznis modele i poslovanje, s jednom tehnikom koja zahtijeva svoje vrijeme izrade i kako ispričati priču o našem poslu, te ljudi prepoznaju vrijednost proizvoda i svega što on predstavlja.


Koji su najveći izazovi u vašem poslu?

Izazova je zaista bilo mnogo, jer započeti jedan biznis poput ovog, koji nije jasno definiran na tržištu i doprijeti do ljudi i objasniti vrijednost rada, bio je dosta veliki izazov. Paralelno uz to, kao i u svakom poslu ili proizvodnji, imate financijske i tehničke aspekte koje je potrebno svladati i osigurati opstanak tvrtke. Bilo je dosta prekretnica i promjena koje su dolazile, ali smo nastavili raditi vjerujući u svoju misiju i ideju. Naravno, to nam je omogućio i naš partner iz Francuske, koji je suosnivač i veliki poklonik bosanske tradicije i kulture.


Kako ste se nosili sa stavovima vaše sredine kako možda nećete uspjeti u svojim namjerama da Waga postane prepoznatljiv bh. brand?

Uvijek je postojala mogućnost kako nećemo uspjeti, ona možda i sada postoji, ali više razmišljamo u pravcu "a što ako uspije!". Neuspjeh možda i nije najlošija stvar koja nam se može dogoditi, možda je lošije ne pokušati uspjeti zbog straha od neuspjeha. Jedan dio moje misije je već ispunjen, konjičko drvorezbarstvo našlo je mjesto kroz naše proizvode u domovima mnogih ljudi, kako u BiH tako i diljem svijeta. I to je jedan mali uspjeh, a naravno kako imamo misiju probuditi mlade ljude u Konjicu učiti ovaj zanat i postati majstori i da to bude za njih perspektivna mogućnost i budućnost.

 


Gdje vidite vaš brand u budućnosti?

Cilj nam je biti više od branda – mi težimo biti katalizator smislenih veza, gdje svaki predmet govori ne samo o muškarcima i ženama koji su ga stvorili, već o svakom od nas pojedinačno, obuhvatajući suštinu kreativnosti, tradicije i čuda prirode. Svakom kreacijom nastojimo evocirati duboke trenutke emocionalnog i estetskog uranjanja, pružajući priliku usporiti i cijeniti životnu kolekciju trenutaka. Cilj nam je u budućnosti praviti predmete od iznimne estetske i oblikovane vrijednosti, ali istovremeno želimo da ti predmeti postanu dio nasljeđa ljudi koji ih posjeduju. To je ujedno i sama bit naše tradicije drvorezbarstva, to su predmeti univerzalne umjetničke vrijednosti. Pred nama je dug put, i sami imamo dosta učiti, želimo se predstaviti i izvan granica BiH, ali na način koji će biti razumljiv i koji je u skladu sa aktualnim trendovima u svijetu. Za taj cilj radimo na unapređenju tehničke proizvodnje, obuci novih rezbara i kreiranju jasnog identiteta čuvara i ambasadora naše tradicije.

 


Koje su najveće lekcije, osobne i poslovne, na vašem životnom putu?

Vjerujem kako svatko od nas kroz rad s ljudima uči i razvija se. Ono što je specifično za Waga razvoj je kako je cijela ideja počela recimo pomalo naivno, kao hobi koji me ispunjavao u slobodno vrijeme. Jedna od prvih stvari koje sam naučila je kako strah od neuspjeha vas ne smije blokirati u radu i razvijanju, jer za svaki problem postoji rješenje, samo je pitanje hoće li vam se to rješenje sviđati ili ne. Greške se dešavaju stalno i svakome, ni one nas ne smiju obeshrabriti da nastavimo. Kroz greške učimo kako je ispravno raditi neke stvari. Također se pokazalo, kao veoma važno za mene, znati optimizirati očekivanja, kako od ljudi tako i od procesa.

Često nas zbog pogrešnih očekivanja neke stvari mogu obeshrabriti. Upornost i istrajnost će nas često dovesti do krajnjeg rezultata, ako ne posustanemo uz put zbog neispunjenih očekivanja. Naučila sam, kako možda čak, tvrdoglavost i inat nisu tako često negativne osobine, posebno kada se zaintatite problemu. Naučila sam kroz posao kako je komunikacija ključ svih problema u poslovnoj zajednici. Ako ne umijete komunicirati i ako nemate kulturu komuniciranja, teško je rješavati čak i male izazove s kojima se svakodnevno susrećemo. I na kraju, ne smijemo se bojati posla. Ako imate neku misiju ili viziju, morate znati kako će to zahtijevati vrlo velike napore i trud do ostvarenja. Nažalost, iako vjerujem u sreću kao veliki faktor, trud i rad su ipak ključni sastojci uspjeha.

 


Od pokretanja vašeg branda – pa do danas, na što ste najviše ponosni?

Ponosna sam na cijeli proces. Znate kako radite pravu stvar kada vam se sve okolnosti urote da se priča nastavi, kao što je bilo u našem slučaju kada se pojavio jedan Francuz – BiH porijekla i izrazio želju investirati u našu ideju. Sigurno je bilo razdoblja s mnogo izazova i kada smo se zapitali može li sve ovo opstati i ima li naša borba smisla. Ponosna sam i na ovih osam ljudi koji su tu srcem i dušom uključeni u proces i daju sve od sebe kako bi naučili i unaprijedili svoje vještine, a nisu imali prethodno znanje u obradi drveta i drvorezbarstvu. Posebno sam ponosna što smo uspjeli postati prepoznatljivi, što su naši proizvodi postali autentičan i jedinstven poklon svih građana BiH koji žele predstaviti našu državu u najljepšem svjetlu. Toliko priča je došlo do nas iz svih dijelova svijeta od ljudi koji su ponosni vlasnici naših proizvoda, koji ih koriste u svojim dnevnim ritualima, ali i kako bi impresionirali prijatelje i goste.


Ljepota i zdravlje | Manager.ba

 

Najnovije vijesti
Video
STIPE KRIŠTO, B KRUG
Birao je: Njemačka ili Livno
DR. GORAN ĐUZEL, POLIKLINIKA VITALIS
Javni zdravstveni sustav mora biti zdrav
JOSIP MARTINOVIĆ
Hercegovačka vina imaju dobru cijenu, vrijeme je za sljedeću razinu