SEMIR MUSIĆ
PUT OD KIKBOKSERA I TRENERA DO USPJEŠNOG PODUZETNIKA: Upoznajte Semira Musića, jednog od osnivača agencije za digitalni marketing Lilium
manager.ba BiH 28 lipnja, 2022
Izvor fotografije:
Semir Musić - privatna zbirka

Gost Kluba menadžera je Semir Musić, jedan od osnivača agencije za digitalni marketing Lilium

 

U sklopu projekta Klub menadžera predstavljamo vodeće ljude iz svijeta poduzetništva kao i stručnjake iz raznih oblasti koji našu svakodnevicu čine boljom i zanimljivijom. U državi i regiji, koja se nalazi na dnu europskih i svjetskih ljestvica, kada su u pitanju ekonomija i uvjeti poslovanja, razmjena pozitivnih priča i iskustava nam je svima izuzetno potrebna. Sigurni smo da ćete se iznenaditi koliko uspješnih ljudi živi oko nas. Neke od tih osoba poznajete, za neke niste nikada čuli. Možda vas nečija priča ili odgovor potakne da pokušate napraviti nešto slično ili više.

Predstavljamo vam osobu čija bi upornost i želja za uspjehom mogla inspirisati mnoge. Nakon višegodišnjeg truda i rada danas je suvlasnik jedne od vodećih agencija za digitalni marketing u BiH - Lilium.

 

Semir Musić je bivši kikbokser i reprezentativac BiH, ekonomista, ljubitelj konja i suosnivač agencije za digitalni marketing Lilium. Danas uspješno vodi Agenciju koja je do sada sarađivala sa više od 500 kompanija u BiH i svijetu.

 

Da li nam ukratko možete opisati put Vaše karijere?


Prije 10 godina sam mislio da je kikboks jedina stvar za koju vrijedi živjeti.
Sad kad sam odrastao ta se borba nastavila, samo ovaj put radi se o drugačijoj borbi.

Principi u životu, sportu i biznisu su isti, najčešće pobjeđuje onaj koji je više spreman da žrtvuje i koji ne odustane bez obzira koliko pobjeda izgledala nemoguća.

Nakon karijere u kikboksu, postajem trener, zatim sam radio na nekoliko poslova kako bih zaradio novac da finansiram svoje školovanje. Nakon toga ulazim u preduzetništvo, imao sam nekoliko uspješnih i još više neuspješnih projekata. Imao sam i jednu firmu koju sam ugasio.

Mnogo toga sam pokušao raditi uporedo dok nisam pronašao poslovnog partnera s kojim sam osnovao Lilium i od tada je potpuni fokus na tom biznisu. Do sada smo ostvarili saradnju sa više od 500 kompanija kako u BiH tako i u svijetu.

 

Kada je osnovana vaša kompanija Lilium i voljeli bismo da nam opišete kako je tekao put njenog razvoja?

Lilium je nastao kao rezultat druženja i razmjene ideja sa mojim partnerom Edinom Halilovićem 2016. godine. Pojavili smo se na domaćem tržištu sa uslugama digitalnog marketinga koja je većini kompanija tad izgledala kao trošak.

Bilo je jako teško steći povjerenje domaćih kompanija, koje su tad sa nevjericom posmatrale digitalni marketing. Sjećam se da smo u prve dvije godine obavili oko 10 hiljada telefonskih poziva kako bismo dogovorili 1000 sastanaka, od kojih smo ostvarili saradnju sa nekih stotinjak kompanija, što je bio rezultat oko 1% uspješnosti.

Sada, kad imamo stotine klijenata i hiljade uspješnih kampanja iza sebe, naš posao je puno lakši jer naši klijenti sad nas prvi kontaktiraju. Sada je procenat uspješnosti sastanaka veći od 80%. Bolje rečeno, mi sada biramo klijente s kojima ćemo ostvariti saradnju. 
 

Šta je po vašem mišljenju najviše doprinijelo uspjehu kompanije?

Pravo vrijeme. Ovo je jedna stavka koju mnogi ljudi u biznisu zanemaruju, a itekako je važna. Mnoge kompanije su propale samo zato što su bile previše ispred svog vremena ili zato što su zakasnile. Pored toga, ljudi. Imali smo sreću da nismo imali velikih grešaka kada je izbor ljudi u pitanju.

Raditi pravu stvar, s pravim ljudima u pravo vrijeme, rekao bih da je bila naša formula za uspjeh.

To je sa strane strategije. S druge strane, taktika koja nam je pomogla u dostizanju zacrtanih rezulata bila je video promocija. Mi smo Lilium - video koji nam je pomogao da postanemo prepoznatljivi na tržištu.

 

Na koji ste svoj projekt do sada najviše ponosni?

Ako bih morao izdvojiti, onda bi to bila saradnja sa kompanijom Porsche BiH i našem zajedničkom videu: Porsche - Vođen snovima | Semir Musić

 

Također, jedan značajan uspjeh za mene predstavlja što je moj profesor dr. Aziz Šunje izabrao mene kao predstavnika uspješnih poduzetnika te u svoju novu knjigu “Anatomija biznisa” uvrstio i moju životnu priču.

 

Kako gledate na liderstvo i poslovne prilike u BiH iz ugla mladog i uspješnog lidera u našoj domovini?

Smatram da za preduzetnike u BiH postoji puno više poslovnih prilika nego u razvijenim zemljama iz prostog razloga što ovo tržište zaostaje u mnogim oblastima i samim tim je konkurencija puno manja.

Sa strane online oglašavanja mogu reći da je na ovom tržištu, za najmanju investiciju moguće ostvariti najveći rezultat u pogledu dosega ljudi, za razliku od Evrope gdje je za doseg do istog broja ljudi potrebno izdvojiti i do 10 puta više novca.


Šta smatrate najvećom  preprekom za uspješno poslovanje? 

Mnogi će reći da je najveća prepreka naša državni sistem, zakoni, društvo…

Ljudi su često sami sebi najveća prepreka. Rekao bih da kad pobijedite sebe, svaku drugu bitku je lakše dobiti. Ako nešto želite postići, okružite se ljudima koji su to već uradili i koji su u tome bolji od vas. Sklonite se od neradnika i onih koji radije traže razloge zašto nešto ne može. 

Lilium 2016. i 2022. godina

 

Kako trenutne tržišne promjene i izazovi utječu na rad vaše kompanije? 

S obzirom na to da se stvari mijenjaju u pravcu digitalizacije i novih tehnologija, promjene utiču itekako pozitivno na rad Liliuma. 

 

Gdje sebe vidite za 5 godina i da li nam možete otkriti neke od budućih noviteta u vašem poslovanju?

Teško je sa sigurnošću reći gdje ćemo biti sljedeće godine, ali ono što mogu reći jeste da ćemo vjerovatno ići u pravcu kreiranja svojih proizvoda, pored agencijskog posla koji je trenutno glavni izvor naših prihoda.

 

Koja je za vas definicija uspješnog menadžera?

Uspješan menadžer je onaj koji postigne poslovne rezultate koje je zacrtao, a da pri tome ne izgubi privatni život.

,
Video
MIA DRMAĆ
Mostar ima sve šanse za uspjeh
LAFAT
Lider u preradi metala i korištenju alternativnih izvora energije u BiH i regiji
BERBA URANILA
Kakva će vina doći od ovogodišnje berbe?