NIKOLA MILIĆ, HG CASA DEL MARE
Nakon uspjeha u Crnoj Gori, želimo otvarati i hotele u regiji
Regija 30 ožujka, 2023
Izvor fotografije:
Casa Del Mare

Njihova priča počela je kao obiteljski biznis otvaranjem prvog hotela 2009. godine. Danas je Casa del Mare hotelska grupacija koja u svom sastavu ima pet hotela u jednom od najljepših zaljeva na svijetu, ali i ambiciozne planove za otvaranjem novih objekata u Crnoj Gori, ali i šire. 

 

U razgovoru za eKapiju, Nikola Milić, osnivač i izvršni direktor HG Casa del Mare, kaže kako u svemu što rade, trude se na najbolji način predstaviti Crnu Goru i crnogorski turizam. U razvoj biznisa uložili su mnogo truda, ljubavi i energije, a posebno zadovoljstvo predstavlja im činjenica da su on i njegova supruga usporedno gradili i posao i obitelj.

- Casa del Mare je počela kao obiteljski biznis, koji smo pokrenuli moja supruga i ja, koji smo u njegovim počecima bili i vlasnici, ali i kuvari, recepcioneri, čuvari i sve ono što je potrebno da bi hotel funkcionisao dobro. U isto vrijeme, gradili smo i našu porodicu, pa su se prvih godina našeg rada u hotelu Mediterraneo rodila i naša djeca, Elena i Dimitrije. Mogu slobodno reći da posla i obaveza tih godina nije falilo, kao i da vjerujem da samo izuzetno mlad i poletan čovjek to sve može postići.

Kao što ste i sami rekli, 14 godina kasnije Casa del Mare broji nekoliko desetina stalnih članova tima, a u toku sezone i preko 200 zaposlenih; hotelsku grupaciju čine pet boutique hotela u Boki Kotorskoj, a ovog ljeta otvaramo i prvi Casa del Mare hotel na Budvanskoj rivijeri. Osnovali smo i Casa Hospitality Management "white label" kompaniju, koja će upravljati hotelom Wulfenia u Kolašinu, koji je u izgradnji, te hotelom u izgradnji na Svetom Stefanu. Sama kompanija na raspolaganje investitorima stavlja naše višegodišnje iskustvo u vođenju i operacijama hotela, bez da sa sobom nosi i naš brend, koji se više temelji na malim, boutique pričama - kaže nam Milić, koji je i dobitnik godišnje Nagrade Privredne komore za unapređenje menadžmenta.


U čemu je specifičnost brenda Casa del Mare? Posluju li hoteli tijekom cijele godine i kakvo iskustvo pružaju gostima?

- Kada razgovarate sa našim gostima, ukoliko pogledate komentare na Booking platformi ili na našim društvenim mrežama, jednu karakteristiku svih naših hotela naši gosti jednoglasno ističu, a to je prijateljska, gotovo porodična atmosfera i usluga. Casa del Mare tim nije samo tu da se pobrine da odmor naših gostiju bude lagodan, već i da anticipiramo što bi taj odmor mogao učiniti još boljim, ljepšim, relaksiranijim. Kako da gostima pružimo nešto što je za njih dobro, a što možda nisu očekivali. Mali broj gostiju, a širok dijapazon tima omogućava ovaj lični odnos sa gostom, zato je svaki od naših hotela visoke kategorije, 4 i 5 zvjezdica, a svaki od njih ima wellness i spa, s tim što bih naročito izdvojio spa centar hotela Casa del Mare Mediterraneo, čiji jedinstveni, intimni spa centar privlači goste tokom cijele godine.

Takođe, istakao bih i Mediterraneove mogućnosti za konferencijske i druge okolnosti, jer kao hotel, od svih naših, najbolje raspolaže tehničkim i logističkim kapacitetima za tako nešto. Svi naši hoteli nalaze se na atraktivnim lokacijama u blizini, a dovoljno daleko od gradske vreve, a neki od njih i sa direktnim pristupom plaži.


Koliko je bilo teško graditi domaći brend, imajući u vidu da je u Crnu Goru stigao ili je najavljen dolazak brojnih svjetskih lanaca? Koliko je za zemlju značajan njihov dolazak, a u kojoj mjeri je to za Vas i ostale domaće hotelske grupacije izazov?

- To apsolutno nije izazov, već u tome, mi iz Casa del Mare, vidimo samo podršku tržištu u mnogo aspekata. Prvo, više nismo sami u tome da obrazujemo kadar za rad u hotelima visoke kategorije, drugo ti lanci dovode i neke goste kojima bi možda duže trebalo da i sami otkriju Crnu Goru kao destinaciju. Na kraju, što je više ovakvih iskustava, visokog nivoa usluge i ponude u turizmu, stvara se ekosistem koji i prosječnom crnogorskom građaninu i biznisu donosi benefit. Naravno, što je veća konkurencija, posao se usložnjava. Ali, kao i u svemu, tako i u ovom slučaju, ukoliko radite marljivo i predano, razvoj tržišta može ići samo u vašu korist, a rezultati neće izostati.


Pored grupacije u okviru koje imate pet hotela, osnovali ste i kompaniju za upravljanje hotelima. Koje sve usluge pružate svojim klijentima u ovom segmentu?

- Pošle godine smo konačno ostvarili našu želju i namjeru da formiramo "white label" kompaniju za upravljanje hotelima, Casa Hospitality Management, koja radi sve faze hotelskih projekata i njihovo upravljanje. Ovim novim modelom poslovanja, želimo da akumulirano znanje i iskustvo nas i našeg tima u domenu turizma i ugostiteljstva, stavimo na raspolaganje investitorima koji žele da stvaraju novu vrijednost u našoj zemlji. Imajući u vidu mnogobrojne projekte koje smo već započeli, ali i one koji su još uvijek u fazi planiranja, po svemu sudeći odluka da se odvažimo na ovaj korak bila je ispravna.


Nedavno ste najavili i otvaranje prvog hotela u Budvi, a poznato je da ćete upravljati i hotelom Wulfenia u Kolašinu. Možete li nam reći nešto više o ovim projektima i da li je u planu još neki hotel u Crnoj Gori?

- Hotel Wulfenia u Kolašinu je kondo hotel i to će biti naš prvi hotel na sjeveru Crne Gore, što nam je naročiti izazov i veliko zadovoljstvo. Hotel će se sastojati od 60 hotelskih jedinica, a u svom sastavu će imati i spa i wellness centar, te jedinstveni restoranski koncept, koji spaja najbolje od crnogorskog sjevera sa višegodišnjim kulinarskim iskustvom naših šefova. Očekujemo da Wulfenia svoja vrata otvori 2024. godine.

Ovog ljeta, otvaramo Casa del Mare Mangata, prvi naš hotel na Budvanskoj rivijeri, koji se sastoji od 24 sobe na idealnoj lokaciji na budvanskom šetalištu, koji na raspolaganju ima najbolje što mediteranska kulinarska tradicija nudi, te jedinstveni spa i wellness centar i konferencijske logističke kapacitete visokog kvaliteta. Hotel je osmišljen tako da zadovoljava potrebe savremenih gostiju, različitih ukusa.

 


Već ste poslovali u regiji i radili na stvaranju novih hotelskih brendova u Trebinju. Najavili ste i projekte u Hrvatskoj i Albaniji, odnosno širenje brenda Casa del Mare na ove zemlje. Dokle ste stigli u realizaciji ovih projekata i da li su u planu možda i neke saradnje u drugim zemljama regiona?

- Koncepcija, implementacija i vođenje hotelskih projekata je jako složen, dug i kompleksan proces. Od velike je važnosti, za sami proces, da kao operater budemo uključeni od prvog dana i upravo je to slučaj sa pomenutim projektima u kojima se investitor umnogome oslanja na naše iskustvo i znanje već u fazi koncepcije, budžetiranja i dr. Bez namjere da bez prisustva investitora otkrivamo detalje, želim reći da će i ovi projekti u narednom periodu ugledati svjetlost dana, te da ćemo informacije pravovremeno podijeliti sa javnošću.


Što trenutno vidite kao najveći problem u hotelskoj industriji u Crnoj Gori?

- Apsolutno najveći problem je nedostatak kadrova, te gotovo nepostojanje jasne strategije po pitanju obrazovanja kadrova za poslove u turizmu. Svake godine to osjećamo u našem poslovanju i napredak nije dovoljno vidljiv.


Pripreme za ljeto vjerojatno su uveliko u toku. Kakva su Vaša očekivanja i da li već imate neke naznake kakva sezona se očekuje?

- Mi u Casa del Mare imamo standardno dobru posjećenost tokom sezone, kako naših hotela, tako i Bocase, plažnog bara i restorana. Ove godine otvaramo još jedan plažni bar i restoran, o čemu će biti riječi kroz koju sedmicu. I ove godine nastavljamo sa našim Michellin star konceptom CasaEpico, u kojem kombinujemo iskustvo jednog Michellin star chefa, Erosa Picca, sa bokeškom tradicijom. S obzirom na to da našu uslugu iz godine u godinu širimo i unapređujemo, očekujemo s pravom i ove godine po našu grupaciju dobru sezonu.

Ekapija.ba / Manager.ba

Video
Željko Kiauta, poduzetnik iz Francuske
Od nogometnih škola Veleža i Lyona do platforme Sportiw
DAVORIN VIDAČKOVIĆ, GUMA M
Izazov je i užitak voditi tvrtku simbol automobilske branše
IVICA SIVRIĆ, REDAH
Javni sektor je često u sukobu umjesto u partnerstvu s privatnim