BERINA STAMBOL
LIDERI BRIGE O ZDRAVLJU: Upoznajte direktoricu marketinga International Health
manager.ba BiH 07 siječnja, 2021
Izvor fotografije:
Berina Stambol - SNL Magazin

Gošća Kluba menadžera je Berina Stambol, direktorica marketinga kompanije International Health, Sarajevo.

U sklopu projekta Klub menadžera predstavljamo vodeće ljude iz svijeta poduzetništva kao i stručnjake iz raznih oblasti koji našu svakodnevicu čine boljom i zanimljivijom. U državi i regiji, koja se nalazi na dnu europskih i svjetskih ljestvica, kada su u pitanju ekonomija i uvjeti poslovanja, razmjena pozitivnih priča i iskustava nam je svima izuzetno potrebna. Sigurni smo da ćete se iznenaditi koliko uspješnih ljudi živi oko nas. Neke od tih osoba poznajete, za neke niste nikada čuli. Možda vas nečija priča ili odgovor potakne da pokušate napraviti nešto slično ili više.

Kroz našu bestseller rubriku Klub menadžera, upoznajemo poslovne ljude i kompanije koje predstavljaju pozitivan primjer poslovanja i odnosa prema zaposlenicima.

Danas donosimo intervju sa jednom mladom, ali uspješnom i pozitivnom damom koja se, nakon završenog Pravnog fakulteta, odlučila okušati u PR-u i marketingu da bi se ta odluka pokazala kao pun pogodak.

Upoznajte Berinu.


Iako sam studirala pravo i dobila zvanje dipl. pravnik, ljubav prema odnosima s javnošću i marketingu preusmjerili su moju profesionalnu karijeru u drugom pravcu. Već deset godina dio sam tima uspješne korporacije International Health, prvo na poziciji PR-a, a kasnije preuzimam poziciju Direktora sektora za Marketing i PR koju i danas obnašam. Vedar duh, kreativnost, upornost i posvećenost svakom aspektu života, pomogli su mi da uspješno balansiram privatni i poslovni život, s obzirom na to da sam ponosna majka dva dječaka i to je ujedno i moj najveći životni uspjeh. 


Direktorica ste marketinga u kompaniji International Health.Kako je tekao Vaš karijerni put prije rada u spomenutoj kompaniji I koja je Vaša tajna uspjeha? 

Pitanje uspjeha je individualno pitanje, za svaku osobu je “uspjeh” nešto drugo ali ono što je za svakoga jednako jeste da je uspjeh uspješno postizanje vlastitih postavljenih ciljeva u skladu s osobnim vrijednostima.

Ja još uvijek nisam ispunila postavljene vlastite ciljeve, tj. sami ciljevi su mi se s godinama i zrelošću mijenjali.

Ispunjenjem jednog cilja sam automatski sebi postavljala nove ciljeve.

Što i jeste po meni tajna “uspjeha”.

Uvijek imati visoke ciljeve I ne zadovoljiti se ostvarenjem cilja nego odrediti novi cilj koji će nas potaknuti na akciju I upornost da do njega I dođemo.

Već s 18 godina, paralelno s fakultetom,  počela sam raditi na televiziji kao novinar i voditelj revijalnog programa.

Dodatno znanje sam stekla prelaskom na drugu televiziju kao urednik i voditelj, te već s 21 godinu sam uređivala i vodila svoju emisiju.

Prije 10 godina sam prihvatila ponudu da se pridružim timu kompanije International Health u BiH. 

Iako s navršene 33 godine života imam 15 godina radnog iskustva, na poziciji sam direktora sektora za Marketing & PR i majka dva dječaka, ipak smatram da imam još dosta da ulažem u sebe kako bi ostvarila postavljeni cilj.

Jer, uvijek možemo bolje I uvijek možemo raditi na sebi, i privatno i poslovno.

Upornost, želja za stalnim učenjem I usavršavanjem kao i spremnost da učimo na svojim ali I tuđim greškama, pored visoko postavljenih ciljeva, moj je recept za uspjeh.

Svakako da naš uspjeh ne zavisi samo od nas.

Jako je važno imati i podršku i pomoć porodice kao i poslodavca koji će biti potpora u svakom trenutku.

Ja radim posao koji volim a i poslodavci u kompaniji International Health su nesebično svoje znanje dijelili sa mnom te su samim tim i sudjelovali u mom uspjehu. 

 

Zašto ste se odlučili za posao marketing stručnjaka i koje vještine su neophodne za obavljanje ovog posla? 

Marketing je širok pojam i zaista smatram da je svakoj firmi, bez obzira na djelatnost, odjel marketinga neophodan za uspjeh.

Odnos s javnošću tj. PR je moja velika ljubav ali taj posao je i velika odgovornost.

PR je osoba koja  “predstavlja” kompaniju javnosti i vodi računa o samom imidžu određene kompanije, projekta ili osobe.

Vrlo je važno da je uvijek dostupna za odgovore i iz tog razloga PR je osoba koja je upućena u kompletan rad kompanije i njenih odjela te je spremna u svakom trenutku na adekvatan način prenijeti informacije I javnosti.

Moje iskustvo rada u medijima mi je bilo idealna podloga za nastup pred kamerama, u pripremi govora ali i samoj bliskoj komunikaciji s medijima.

Također, usko surađujem s drugim odjelima kompanije kako bi na pravi način prikupila sve potrebne informacije potrebne za razradu PR & marketing strategije.

Svoj posao volim prvenstveno zbog stalne komunikacije sa ljudima, zbog kreativnosti koja je u ovom poslu neophodna i adrenalina koji je sveprisutan.

Osoba koja želi da radi kancelarijski posao, u mirnom okruženju, bez stresa i sa točno određenim radnim vremenom, nije osoba koja se treba opredijeliti za ovaj posao.

Ovaj posao traži potpunu i konstantnu posvećenost.

Osoba na ovoj poziciji vrlo često radi i krizni marketing i prva je osoba u kriznim situacijama, što znači i da je stres sastavni dio posla ali i spremnost na reakciju u svakom trenutku.

Na sam marketing jedne kompanije ima utjecaj apsolutno sve što se dešava oko nas, svaka promjena, i to je nešto što moramo pratiti I implementirati u naš posao, a to znači da pratimo dešavanja 0-24 h kako bi bili u toku.

Da bi radili ovaj posao morate željeti prvenstveno da vaš posao bude dio vašeg života i vaše porodice.

Upornost, preciznost, kreativnost, spremnost na timski rad te komunikativnost koja mora biti na zavidnom nivou.

Mora stalno biti “u toku” te pratiti i napredak tehnologije te novitete koje donosi moderan način života.

Ono što smatram da je vrlo važno jeste razmišljati “van okvira” jer je to jedini način da osmislimo nešto novo I kreativno.

Te biti spreman riskirati I nositi se s posljedicama istog. 

 

Na koje projekte ste posebno ponosni? Možete li izdvojiti neke?

Kompanija International Health pored proizvodnje i distribucije prirodnih dodataka prehrani ima za cilj kreirati društvo zdravih ljudi te povećati svijest o važnosti preventivne zaštite i brige o zdravlju, kako fizičkom tako i mentalnom koje vrlo često zaboravljamo.

Tako da mogu slobodno reći da samim tim što sam dio tima kompanije sam i sudionik jednog globalnog humanog djela.

Imam priliku svakodnevno razgovarati s ljudima kojima su proizvodi kompanije International Health u potpunosti promijenili život na bolje.

Slušati njihove priče i iskustva i uvjeriti se u poboljšanje njihovog zdravlja i izgleda je moja najveća satisfakcija.

Svako od korisnika naših usluga i proizvoda za mene je jedan uspješan projekt i postignuće zadanog cilja. 

 

 

Je li pandemija, koja je zaustavila cijeli svijet, imala utjecaj i na Vas i Vaš posao? 

Godina koja je iza nas I situacija u kojoj smo se svi zatekli nespremni imala je utjecaj na svaki aspekt našeg života.

I privatno i poslovno smo se suočili s potpuno novom situacijom koja je ostavila posljedice na naše i fizičko i mentalno zdravlje.

Najvažnija poruka koju smo naučili u prethodnoj godini jeste da je zdravlje na prvom mjestu i da nema cijenu, te da ga moramo čuvati i u njega ulagati.

Kompanija International Health I njen tim je ponosna što je u ovim teškim vremenima korisnicima pružila najbolju zaštitu za njihovo zdravlje u vidu prirodnih dodataka prehrani.

Paleta proizvoda zadovoljava potrebe dobrog imuniteta kako onih najmlađih tako I osoba starije životne dobi.

Također smo posebnu pažnju obratili i na mentalno zdravlje na koje je pandemija ostavila posljedice.

Svi smo pod stresom, pojačan je osjećaj straha i anksioznosti te nesanice kao velikog problema današnjice. 

 

Na što ste najviše ponosni u dosadašnjem životu?

Ponosna sam na svaku odluku koju sam donijela u svom životu, bez obzira na to što neke od njih možda nisu bile u tom trenutku najbolje za mene ali svaku od njih sam donijela sama, slušajući svoje srce a ne ono što “društvo” nameće kao ispravnu odluku.

Ponosna sam i na to što sam uvijek sebe tjerala da izađem iz comfort zone jer je upravo to nešto što nas vrlo često sputava na putu uspjeha I boljih rezultata.

Ponosna sam i na osobe koje me okružuju i koje nesebično dijele svoje znanje i daju mi vjetar u leđa.

Ponosna sam i što sam dio tima uspješne korporacije već 10 godina.

Ipak, moj najveći ponos je moja porodica i moja dva dječaka koji su u moj život unijeli jednu potpuno novu dimenziju ljubavi. 

 

Istraživanja pokazuju kako uspješni ljudi redovno čitaju. Kakvi ste vi po pitanju čitanja i možete li nam preporučiti najdražu knjigu?

Pisana riječ je ogromno bogatstvo, naročito kada odaberete pravu knjigu.

Danas smo zapostavili čitanje što je na neki način posljedica modernog načina života, nedostatka vremena i dostupnosti informacija u svakom trenutku.

Knjiga može biti lijek za našu dušu I tu preporučujem knjigu Četrdeset pravila ljubavi koju ćete sigurno pročitati u jednom dahu.

Također preporučujem knjigu The art of thinking clearly autora Rolf Dobellija koja će vam sigurno pomoći da donesete prave odluke u svom životu. 

 

 

Gdje se vidite za 10 godina?

Nemoguće je znati što nam budućnost donosi, 10 godina je dug period u kojem ne moraju da se dogode bilo kakve promjene ili nam se pak može u životu sve promijeniti.

Ali bez obzira na to, mislim da bez postavljenih dugoročnih ciljeva ne možemo ni postići uspjeh.

U narednih 10 godina želim da učim I napredujem te da budem zdrava i tijelom i duhom.

Da se uspješno izborim sa svim životnim izazovima i da kada se za 10 godina okrenem iza sebe, bit će mi drago ako budem mogla reći: Ja sam sretna žena!

 

Koja je za vas definicija uspješnog menadžera?

Menadžer je osoba koja upravlja timom, koja ih vodi ka pravilnom izvršenju njihovog posla te ispunjavanju zadanog cilja. S obzirom na to, menadžer mora biti prije svega dobar lider ali i timski igrač te poznavati jako dobro svaku osobu u timu kako bi znao njihove sposobnosti I kapacitete te ih usmjerio na pravilan način. Menadžerska pozicija je i odgovorna pozicija gdje upravo ta osoba snosi odgovornost za svaku grešku I neuspjeh tima. Zato je jako važno da zna na pravilan način ukazati na grešku ali i uputiti pohvalu pri uspješno izvršenom zadatku te kreirati dobru i pozitivnu atmosferu za rad i timski duh. Također, smatram jako važnim što se i pokazalo u mojoj praksi, da je za postizanje dobrih rezultata u timu potrebno da radnike promatrate kao ljude sa stvarnim životnim problemima i emocijama. Od njih ćete tako dobiti bolje I zadovoljnije radnike posvećenije poslu. Menadžer mora svom timu uliti sigurnost I povjerenje te biti kada je potrebno i strog ali pravedan.