ESAD JAKUBOVIĆ
Izlazak na inozemno tržište govori o kvaliteti namještaja kompanije Izazov
Manager.ba BiH 31 siječnja, 2018

Gost Kluba menadžera je Esad Jakubović, direktor kompanije Izazov iz Kalesije. 

U sklopu projekta Klub menadžera predstavljamo vodeće ljude iz svijeta poduzetništva kao i stručnjake iz raznih oblasti koji našu svakodnevicu čine boljom i zanimljivijom. U državi i regiji, koja se nalazi na dnu europskih i svjetskih ljestvica, kada su u pitanju ekonomija i uvjeti poslovanja, razmjena pozitivnih priča i iskustava nam je svima izuzetno potrebna. Sigurni smo da ćete se iznenaditi koliko uspješnih ljudi živi oko nas. Neke od tih osoba poznajete, za neke niste nikada čuli. Možda vas nečija priča ili odgovor potakne da pokušate napraviti nešto slično ili više.

Esad Jakubović je rođen 02. svibnja 1965. godine. Ekonomski fakultet je završio u Sarajevu. Oženjen je i roditelj dvoje djece, kćerke Emine i sina Tarika. 

Kako je tekao put razvoja kompanije Izazov, od samih početaka do danas?

Tvornica namještaja Izazov posluje od 1996. godine. Posljednjih godina značajno je proširila svoje poslovanje, kako na lokalnom, tako i na inozemnom tržištu. Kako bi bila konkurentnija, investirala je u novu opremu i to zahvaljujući financijskim sredstvima EBRD-a i podršci od strane EU. 

Kompanija se u početku bavila primarnom preradom drveta, da bi se početkom 2000. godine investiralo u prvu sušaru, što je bila osnova za bavljenje finalnom preradom drveta. Godine 2002. nabavljen je prvi CNC stroj za obradu drveta i od tada se kontinuirano ulaže u najsuvremeniju tehnologiju. Usporedno sa ulaganjem u tehnologiju, neprekidno se ulaže u edukaciju novih i postojećih radnika kao i  u dizajn proizvoda.

Osim investiranja u proizvodnju, kompanija Izazov ulaže u proširenje maloprodajne i veleprodajne mreže, tako da danas posjeduje tri vlastita maloprodajna objekta, proizvode prodaje gotovo svim većim trgovcima namještaja u BiH, a jedan značajan dio proizvoda izvozi u zemlje okruženja i zapadne Europe.

Vaša distributivna mreža prostire se na području cijele BiH, a proizvode izvozite i u zemlje regije, te europsko tržište. Koliko ste zadovoljni ostvarenim rezultatima na domaćem i inozemnim tržištima? 

Proces prodaje, kako na domaćem tako i na inozemnom tržištu, tekao je postepeno, u etapama. Prvo smo „osvojili“ domaće tržište, a nakon toga nije bilo većih problema da svoje proizvode plasiramo i na strana tržišta. Tek sa izlaskom na inozemno tržište zapravo vidite koliko vrijedite kao i da li su vaši proizvodi dovoljno kvalitetni. Ocjenu svojih proizvoda najlakše je „izvagati“ izlaganjem  na međunarodnim sajmovima. Da bi ste svoje proizvode prodavali vani morate biti konkurentni po pitanju kvalitete, dizajna, cijene i rokova isporuke. Ako ovo ne poštujete, ne možete ni izvoziti svoje proizvode. 

Naša kompanija više od deset godina izvozi u Crnu Goru i u toj zemlji bilježi stalni porast potražnje proizvoda. Osim Crne Gore, izvozimo i u Srbiju, Hrvatsku, Sloveniju, Austriju, Švicarsku, Njemačku i druge zemlje zapadne Europe te u svim zemljama bilježimo rast prodaje. U ovoj godini ćemo imati rast izvoza od oko 80 posto. 

Koliko je i zašto važno ulagati u nove proizvodne tehnologije, te pratiti europske standarde?

Ulaganje u nove proizvodne tehnologije je od ključne važnosti za rast i razvoj kompanije, zajedno sa ulaganjima u radnike, dizajn i kvalitetu proizvoda. Bez najkvalitetnije tehnologije nema kvalitetnog proizvoda. Proizvod neće biti konkurentan na tržištu, a i kvaliteta će biti upitna.

Jedna ste od bh. kompanija koja je unaprijedila svoje poslovanje uz podršku EBRD-a i EU kroz projekt „Podrška konkurentnosti malih i srednjih kompanija u Bosni i Hercegovini (BiH-SME-CSF)“, a koji pomaže malim i srednjim kompanijama da uvedu potrebno unaprjeđenje u proizvodne linije i svoje poslovanje usklade sa EU direktivama u području zaštite okoline, profesionalnog zdravlja i sigurnosti, te kvalitete proizvoda i sigurnosti. Na koji način je poboljšano vaše poslovanje i ojačana konkurentnost na EU tržištu?

Uz podršku EBRD i EU nabavili smo dva najsuvremenija CNC stroja čime smo kvalitetu proizvoda podigli na viši nivo, povećali produktivnost u proizvodnji, smanjili utrošak repromaterijala (drveta), te zaštitili radnike, u smislu da sve operacije u radu koje su opasne po zdravlje radnika (povrede) sada rade CNC strojevi. Također, uvođenjem ovih strojeva omogućena su i poboljšanja u dizajnu proizvoda, kao i konkurentnost, kako na domaćem tako i na inozemnom tržištu. I na kraju, povećati će se proizvodnja i profit kompanije.

Na što ste posebno ponosni kada je riječ o uspjehu Izazova?

Brojke potvrđuju naš uspjeh. Imamo preko 12.000 zadovoljnih klijenata, više od 50 partnera, te više od 5.000 spremnih artikala, 127 certifikata i preko 100 zaposlenih. 

Prije svega, ponosan sam na oko 140 zadovoljnih uposlenika u ovoj kompaniji koji su svojim radom omogućili da konstantno rastemo i napredujemo. Ponosan sam i na činjenicu da više od trećine naših proizvoda izvozimo. Obzirom na kvalitet, dizajn i cijene, nismo u mogućnosti udovoljiti svim našim kupcima u smislu da imamo veću potražnju od proizvodnih mogućnosti.

Ponosan sam i na činjenicu da imamo jedinstven dizajn proizvoda, prepoznatljivost na tržištu, kao i da smo lideri u proizvodnji ove vrste namještaja. Što je najvažnije, ponosni smo i na veliki broj zadovoljnih kupaca koji su prepoznali naš trud i zalaganje u proizvodnji.

Koji trendovi trenutno vladaju na EU tržištu kada je riječ o proizvodnji namještaja?

Postoji više trendova u proizvodnji namještaja. Prije svega, kupci traže kvalitetne i ekološki prihvatljive proizvode. Traže se proizvodi proizvedeni od punog drveta u kombinaciji sa medijapanom, ravnih linija a koji su prilagođeni svim zahtjevima krajnjih kupaca.

Što je po Vašem mišljenju bitno za opstanak jedne kompanije na našem tržištu?

Stalna edukacija i stručno osposobljavanje zaposlenih radnika. Ulaganje u proizvodnju, u smislu nabavke najsuvremenijih strojeva kako bi bili konkurentni na tržištu, i na kraju ulaganje u razvoj novih proizvoda i praćenje trendova. Ovdje se kvaliteta ne spominje, jer se ona podrazumijeva. Bez kvalitetnih proizvoda ne možete rasti i razvijati se.

Koji su budući planovi za razvoj poslovanja?

Po pitanju proizvodnje, plan je da se u sljedećoj godini izgradi i jedan novi proizvodni objekat površine oko 1.500 m2 za proizvodnju tapaciranog namještaja. Prikupljamo potrebnu dokumentaciju za izgradnju suvremenog prodajnog objekta površine oko 4.000 m2 koji će biti izgrađen u Tuzli, a početak izgradnje predviđen je za početak sljedeće godine.

Također, planirana je i nabavka novih strojeva kako bi proizvodnja bila povećana naspram potražnje za istom. Planiramo nastaviti sa trendom povećanja izvoza, kako postojećih, tako i novih proizvoda.

Koje aktivnosti okupiraju Vaše slobodne trenutke?

Moj hobi je ribolov i svoje slobodno vrijeme (koliko ga imam) provodim uživajući u tom sportu. Da se malo i pohvalim, ove godine sam ulovio soma teškog oko 40 kilograma u jezeru Snježnica. Osim ribolova volim fotografiju, prirodu i sve što je vezano uz to.

Definicija uspješnog menadžera?

Mislim da je teško dati definiciju uspješnog menadžera. Međutim, ako čovjek hoće biti uspješan u poslu mora raditi i samo raditi. Konstantno, kontinuirano i neprekidno, jer samo radom se mogu postići zacrtani ciljevi. Naravno, potrebno je imati nesebičnu pomoć obitelji, radnih kolega, imati jasan cilj i viziju rasta i razvoja kompanije. Ne treba se baviti nepoštenim radnjama i u svom radu ne smije ugrožavati nikoga.

Video
LEILA TAKAYAMA
Kako je to biti robot?
MOTIVACIJA
Šestominutni video za jutarnju motivaciju
ADMIR ČAVALIĆ
Institucionalna ekonomija: Zašto su neke države bogate, a druge siromašne