MARIJAN PALIĆ
IMA 29 GODINA I AUTOR JE KNJIGE GODINE O MARKETINGU U HRVATSKOJ: Nikada nije bilo toliko informacija i mogućnosti za napretkom.
Manager.ba Regija 01 svibnja, 2019
Izvor fotografije:
Marijan Palić-privatna zbirka

Gost Kluba menadžera je Marijan Palić, autor knjige Atomski marketing i direktor marketinga u AGENCY04, Zagreb.

U sklopu projekta Klub menadžera predstavljamo vodeće ljude iz svijeta poduzetništva kao i stručnjake iz raznih oblasti koji našu svakodnevicu čine boljom i zanimljivijom. U državi i regiji, koja se nalazi na dnu europskih i svjetskih ljestvica, kada su u pitanju ekonomija i uvjeti poslovanja, razmjena pozitivnih priča i iskustava nam je svima izuzetno potrebna. Sigurni smo da ćete se iznenaditi koliko uspješnih ljudi živi oko nas. Neke od tih osoba poznajete, za neke niste nikada čuli. Možda vas nečija priča ili odgovor potakne da pokušate napraviti nešto slično ili više.

Stalno čujemo kako mladi odlaze i države i regije. To postaje gotovo izlizana tema.

Međutim, misija portala Manager.ba postaje tim važnija, jer smo neprestano u potrazi za uspješnim, a pogotovo mladim ljudima koji dokazuju da se može uspjeti i u vlastitoj državi, bez obzira u kakvom stanju se nalazi. 

Jedan od njih je i Marijan Palić, kojeg smo gledali (i čitali) u medijima prije par mjeseci kao autora čija je knjiga Atomski marketing nazvana knjigom godine u Hrvatskoj.

On je 29-godišnjak iz Osijeka, koji već četiri godine živi i radi u Zagrebu.

Trenutno sam direktor marketinga u jednoj od najbrže rastućih IT tvrtki u Hrvatskoj, AGENCY04. Iza sebe imam jako puno iskustva u marketingu, imao sam tvrtku koju sam pokrenuo preko weba, vodio sam marketing u najjačoj poslovnoj školi u Jugoistočnoj Europi (COTRUGLI Business School), bio sam jedan od osnivača u tvrtki specijaliziranoj za sportski marketing – OVERTIME sports marketing. Radio sam s klijentima kao što su KK Cedevita, Futsal Dinamo, Hrvatski judo savez, MNK Osijek Kelme, Futsal klub Osijek 031, Grand prix Osijek Žito Challenge cup, Football Fest, Lider Media... Bio sam kolumnist na Netokraciji, suvlasnik portala PoslovniPuls, na projektu koji smo (OVERTIME) radili s RTL televizijom osvojio sam nagradu za najbolji sportski medijski projekt na projektu Svjetskog rukometnog prvenstva u Kataru. Napisao sam knjigu Atomski marketing, a uz to gradim cijeli community koji uključuje blog, podcast, vlog. Volim uvijek istaknuti da su rezultati ti koji pokažu tko zna, a tko samo priča da zna.

 

1.  Vaša knjiga Atomski marketing slovi za knjigu godine o marketingu u Hrvatskoj. Često se zna kazati kako na našim područjima rijetki mogu zaraditi od prodaje knjiga, odnosno da se knjige slabo kupuju (i čitaju). Koja je tajna uspjeha Vaše knjige? Napravili ste dobar marketing knjizi o marketingu?

Pa da, jako sam se iznenadio… znate, kada nešto napišete ili napravite, vama je to uvijek super, ali iščekujete reakcije čitatelja.

Kada su počele dolaziti reakcije, koje su sve redom bile jako pozitivne, znao sam da je to to!

Cilj nije nikada bila zarada od knjige, jer od knjige se ne može zaraditi.

Kada sam došao na ideju pisanja knjige, cilj je bio pomoći ljudima, koji kreću ili su u marketing, da izbjegnu greške na kojima sam ja učio na teži način.

Isto tako, htio sam okupiti sve super i zanimljive priče o kojima sam pisao na raznim blogovima i portalima, kao i one koje sam imao na laptopu, na jedno mjesto.

Vezano uz dobar marketing knjizi o marketingu, mislim da smo Mato Rajić i ja uspjeli napraviti ono o čemu pišemo u knjizi, da nismo to uspjeli sve napisano u knjizi ostalo bi samo u teoriji. 

 

2. Živimo u vremenu kad 'svi' nude marketinške edukacije. S druge strane, ljudi smatraju da pokretanjem kampanje na Facebooku i/ili Instagramu mogu jednostavno doći do željene publike. Gdje je sredina? Kako prepoznati pravu edukaciju koja će ponuditi nešto kvalitetnije od informacije kako boostati oglas odnosno targetirati pravu publiku?

Moj je savjet da tražite edukacije koje će vam nuditi praktične primjere!

U današnje vrijeme nemate vremena za teoriju, jer se sve jako brzo mijenja.

Kako predajem u Experti već 3 godine, tako svake godine prije početka predavanja mijenjam sve prezentacije jer se sve jako brzo mijenja… upravo su ti praktični primjeri i glavni razlog uspjeha knjige Atomski marketing, jer ih nedostaje u Hrvatskoj, ali i u regiji.

Imate mnoštvo edukacija i knjiga, ali za tržišta SAD-a, UK-a itd., ali ništa slično nemate za naše tržište.

Upravo zbog toga sam odmah nakon knjige, zajedno s Matom Rajićem (koji je suautor Atomskog marketinga) i Dorijanom Palićem (koji je zadužen za vizualni izgled i web) kreirao eBook koji do najsitnijeg detalja opisuje kako smo prodali toliko puno knjiga u kratkom periodu.

Besplatni eBook koji trebate pročitati ako ste u marketingu, prodaji, manageri ili vlasnici tvrtki.

Zove se Iskakanje iz paštete zato što su mi svi prijatelji govorili da sam toliko naporan, da im doslovno oglasi o Atomskom marketingu iskaču svugdje i da se boje otvoriti paštetu. 

www.iskakanjeizpastete.com 

Inače, mogu već sada napomenuti i kako radimo na jednoj Atomskoj edukaciji koja će uključivati sve gore navedeno i koja će se održavati u Zagrebu, a više ćemo informacija objaviti u petom mjesecu.

 

 

3. Svojim marketinškim planom ste očuvali Futsal klub Osijek 031 od propadanja. S druge stane, nastup Hrvatske nogometne reprezentacije na prošlogodišnjem Svjetskom prvenstvu je pokazao što sport može napraviti za naciju. Sport i marketing? Što danas ljubitelji sporta traže od sporta i koji su bili Vaši potezi za spomenuti futsal klub?

Sportski marketing je nešto najljepše što možete raditi, meni osobno jer jako volim sport sve je još i draže.

Uglavnom, super je stvar jer tvrtke od svojih kupaca žele stvoriti zagrižene fanove koji će kupovati proizvode, a vi već u sportu imate zagrižene fanove koji su spremni učiniti sve za klub.

Ako napravite kvalitetne stvari, imate konzistentnu komunikaciju i pratite trendove onda vam je uspjeh zagarantiran.

Primjerice, svi trendovi sportskog marketinga iz SAD-a mogu se prekopirati i odmah implementirati u Hrvatskoj ili regiji, ali malo tko to prati.

Generalno, veliki je problem kod nas u regiji što političari koji se ne kuže u business vode sportske klubove i onda im je marketing trošak, a to nije tako.

Marketing je investicija, koja će vam vratiti uložene novce, a neki klubovi to super rade, evo recimo KK Cedevita, NK Rijeka, NK Osijek… prije njih KHL Medveščak koji je sve pokrenuo.

Vezano uz sport i naciju, mi smo dobili najveću moguću reklamu u svijetu, prema nekim procjenama oko 3 do 4 milijarde ljudi pratilo je Svjetsko prvenstvo i tako saznalo za Hrvatsku, povećano je pretraživanje na Googleu, interes za ljetovanjem se povećao… da ne govorimo razne druge mogućnosti koje se sada otvaraju. 

 

4.  Bili ste marketing manager COTRUGLI Business School te ste predavač iz područja digitalnog marketinga i društvenih mreža na Učilištu Experta u Zagrebu. Koje su pogodnosti edukacija u ovakvim školama odnosno zašto bi se netko odlučio uzeti ove modernije oblike edukacija?

Edukacija je danas stvar broj jedan i bez toga nećete napredovati.

Postoji mnoštvo načina edukacija, od eBookova i knjiga, Youtube turtoriala, Udemya, pa sve do poslovnih škola i učilišta.

Izgovora tu nema, ako želite napredovati i razvijati se, nešto od toga morate pratiti, jer neke stvari od navedenih su potpuno besplatne.

Vezano uz COTRUGLI, po meni su tu 2 velike prednosti u odnosu na sve druge.

Prva prednost su odlični profesori koji su između ostalog konzultanti velikim korporacijama, a iza sebe imaju i strašna iskustva u businessu.

Druga prednost je ogroman networking jer COTRUGLI ima mrežu od preko 2.000 alumnija u JI Europi, što svima omogućuje širenje poslovnih poznanstava i sklapanja poslova.

Predavanja u Experti su nešto što bih preporučio svima koji se vide ili žele nešto napraviti na digitalu i na društvenim mrežama, ono što Mate Mijić, Vice Božić i ja super radimo je prikazivanje konkretnih primjera.

Mi vam pokazujemo u praksi kako postaviti oglase, kreirati objave ili postaviti Google Analyticse, bez puno teorije.

 

 

5. Vaša priča govori o Vašem poduzetničkom duhu. Kako mladima prenijeti poruku da sve što žele mogu ostvariti u državama u kojima žive, odnosno da razvojem tehnologije i mogućnostima marketinga imamo svijet na dlanu?

Baš to. Danas nam je svijet na dlanu i uz edukaciju i želju za napretkom te jasne ciljeve možete puno toga ostvariti.

Nikada u povijesti nije bilo toliko informacija i mogućnosti za napretkom.

Želite raditi web stranice, imate hrpu turtoriala na webu.

Želite se specijalizirati u Google oglašavanju, super, imate edukacije na Youtubeu, forume, razne edukacijske stranice, stručnjake kojima se možete javiti, možete volontirati u jakim tvrtkama… u današnje vrijeme ovisite o sebi i to je to.

Ako ste ambiciozni i nešto želite, uspjet ćete.

Neće sve ići preko noći, pa ja sam u marketingu 10 godina, od toga sam 9 godina učio, griješio, radio flopove… da bi danas rekao da sam nešto uspješniji, ali ne i uspješan.

I svaki dana čitam, učim, razvijam nove vještine… 

 

6.  Vaš poslovni portal Poslovni puls je podigao čitanost sa s nekih 5.000 posjetitelja na 65.000 jedinstvenih posjetitelja. Danas, u vremenu kad portali žive od broja klikova, a na uštrb kvalitete sadržaja, koji su bili Vaši potezi?

Htio bih samo napomenuti da otkad sam otišao u AGENCY04, praktički nisam u PoslovnomPulsu.

Sve smo to navedeno napravili zahvaljujući super timu, u njemu je bio Dorijan Palić i Nikola Krolo koji je glavni urednik.

Ono što smo radili je puno analiza, gledali smo preko Google Analyticsa što je čitano, to smo gurali.

Fokusirali smo se na super cool i zanimljiv sadržaj koji je dostupan u svijetu, zamolili smo za suradnju sve relevantne osobe iz businessa u Hrvatskoj koji su pisali kolumne, targetirali smo i oglašavali članke na Facebooku i to prema onima koje bi te članci mogli zanimati.

Ušli smo u 'nišu' koja nije bila pokrivena, jer su ostali poslovni mediji više usmjereni bili korporacijama, a mi smo se fokusirali na male poduzetnike i mlade managere.

Jedan od glavnih razloga uspjeha je dobar target i fokus, nikada nemate proizvod za sve, što prije znate s kime komunicirate i tko su vam korisnici, to ćete prije uspjeti.

 

 

7.  Možete li nam preporučiti neku od svojih omiljenih poslovnih knjiga, osim Atomskog marketinga?

Naravno, ima ih mnogo i svakodnevno otkrivam neke nove.

Knjige obično volim čitati preko iPada, a ovo su neke od mojih omiljenih koje bih preporučio da pročitate: Kupologija, Dotcom secrets, Predictably irrational, How to win, Trust me I'm lying, Growth Hacker Marketing, Flip the Switch, The obstacle is the way.

 

8.    Gdje se vidite za deset godina?

U marketingu. Ne znam, ne gledam toliko dugo.

Sljedeći cilj mi je ostvariti odlične rezultate s AGENCY04, svakako mi je to veliki izazov koji me jako motivira.

Sljedeća stvar koja mi je neki cilj je dizanje brenda Atomski marketing, povećanje pretplatnika na Youtube kanalu budući da planiram puno video sadržaja (pozivam vas da se pretplatite https://www.youtube.com/c/atomskimarketing) te jačanje podcasta Atomski marketing. 

 

9.  Koja je Vaša definicija uspješnog menadžera?

Po mojim dosadašnjim iskustvima uspješni menadžeri su oni koji su spremni zatomiti svoj ego i slušati argumente.

Menadžeri koji su spremni prepustiti odgovornost onima koji su na svojim pozicijama u odjelima zbog nekog razloga.

Ima managera koji vole stalno kontrolirati i misliti da znaju sve (od prodaje do marketinga), pa onda miješanjem i krivim odlukama znaju tvrtku dovesti u probleme, a radi takvog upletanja u odluke, otjerati i kvalitetan kadar.

 


 

Video
VIDEO
Mate Rimac: Poznat mi je osjećaj kad puno radiš, a ne znaš hoće li firma preživjeti do idućeg tjedna
VIDEO
Život je igra! Kako pobijediti? | Velimir Srića | TEDxUniversityofZagreb
VIDEO
Zagrebačka škola ekonomije i menadžmenta