SUAD EĆO
DIREKTOR BH. KOMPANIJE KOJA OPREMA SVJETSKE REZIDENCIJE: Upoznajte vlasnika Ećo Company
manager.ba BiH 08 srpnja, 2020
Izvor fotografije:
Suad Ećo - privatna zbirka

Gost Kluba menadžera je Suad Ećo, vlasnik i direktor Ećo Company, Sarajevo.

U sklopu projekta Klub menadžera predstavljamo vodeće ljude iz svijeta poduzetništva kao i stručnjake iz raznih oblasti koji našu svakodnevicu čine boljom i zanimljivijom. U državi i regiji, koja se nalazi na dnu europskih i svjetskih ljestvica, kada su u pitanju ekonomija i uvjeti poslovanja, razmjena pozitivnih priča i iskustava nam je svima izuzetno potrebna. Sigurni smo da ćete se iznenaditi koliko uspješnih ljudi živi oko nas. Neke od tih osoba poznajete, za neke niste nikada čuli. Možda vas nečija priča ili odgovor potakne da pokušate napraviti nešto slično ili više.

Kažu da je uspjeh kompliciran onoliko koliko je komplicirana osoba koja ga želi postići. Na našem današnjem primjeru možemo razumijeti uspjeh i doseg biznisa našeg sugovornika.

Svaki put, nakon Kluba menažera, se pribojavamo da ćemo teško upoznati još inspirativnijeg biznismena koji prkosi naučenim vjerovanjima o uspjehu u Bosni i Hercegovini.

Ali ne odustajemo tražiti.

Iako, nakon današnjeg intervjua, još ćemo se jače pribojavati jer smo uvjereni da su ovakvi ljudi rijetki.

Kad nas čovjek odluči ubaciti u ionako pretrpani raspored i dobijemo tretman kakvog se ne bi zastidjeli ni u New York Timesu prosto jer je dao svoju riječ, onda možemo samo poželjeti još veći uspjeh biznisa koji vodi i života koji živi.

Upoznajte Suada.

 

Vlasnik sam i direktor firme Ećo Company. Po zanimanju sam Magistar ekonomskih nauka. Srednju i osnovnu školu sam završio u Peći, dok sam na Ekonomskom fakultetu u Sarajevu završio diplomski i magistarski studij.  Član sam poslovnog savjeta Ekonomskog fakulteta u Sarajevu, član Upravnog odbora udruženja poslodavaca FBiH, kao i član Izvoznog vijeća BiH. Oženjen sam i otac sam četvero djece. Živim i radim u Sarajevu.

 

Na čelu ste Ećo Company. Kako je tekao Vaš razvojni put te kako se razvijala Vaša kompanija.

Po završetku studija na Ekonomskom fakultetu krajem 2001. godine, odmah sam se odlučio za osnivanje vlastitog poduzeća i pokrenutanja vlastitog biznisa.

Firma Ećo Company osnovao sam 2002. godine i u prvim godinama poslovanja bavili smo se uvozom i trgovinom namještaja na tržištu Bosne i Hercegovine.

Nakon nekoliko godina uspješnog poslovanja, prepoznavši tržišni potencijal, firma je pokrenula vlastitu proizvodnju pločastog i tapaciranog namještaja pod brendom Inside. 

Kako bi adekvatno odgovorila na sve sofisticiranije zahtjeve kupaca, firma je 2008. godine razvila i funkciju upravljanja projektima u okviru Inside dizajn studija, u kojem arhitekti i dizajneri enterijera vrše usluge projektiranja i dizajniranja enterijera u skladu za zahtjevima i potrebama klijenata.

Kompletan namještaj proizvodi se u Inside tvornici namještaja, a kako bi zaokružila uslugu kompletnog opremanja interijera firma je razvila i mrežu kooperanata za dodatnu opremu (ugradbena kuhinjska tehnika, tepisi, zavjese, rasvjeta, aksesoari).

Proizvodnja Ećo Company je tehnološki opremljena sa suvremenim strojevima , kao i s educiranom radnom snagom i u  mogućnosti smo izvesti i najkompliciranije zahtjeve s visokim kvalitetom završne obrade materijala.

 

 

Tko je danas klijentela Ećo Company? Na koje projekte ste najponosniji?

Klijenti naše kompanije su sofisticirani ljudi koji prepoznaju i znaju cijeniti dizajn i kvaliteta i upravo zbog toga kvaliteta ponude i usluge koju pruža brend Inside, određuje klijent.

Najviše sam ponosan na zahtjevne projekte koje smo radili za klijente širom svijeta, a poput rezidencije u Omanu, rezidencije u Londonu, dizajniranje i opremanje salona za svjetske brendove poput Samsunga, Addiko banke, Marriotta, Apple-a, Altermedije, Raiffeisen banke,Sberbanke, Comtrade-a, AlJazeera-e i mnogih drugih.

Zadovoljstvo klijenta nam je na prvom mjestu, zaista ulažemo enormne napore kako bismo svakom klijentu ispunili sve specifične zahtjeve i to nas čini drugačijim od konkurencije.

Slobodno mogu reći da je naša posvećenost i orijentacija ka kupcu naša najveća kvaliteta.

 

 

Koja je nit vodilja, odnosno koje je Vaše „ZAŠTO“ koje vas vodi sve ove godine? Koji savjet bi dali mladima koje dvoje između otići iz BiH ili pokrenuti „nešto svoje“?

Želja za dokazivanjem u poslu i za postizanjem uspjeha u onome što radite je bila od prvog dana prisutna.

Imao sam priliku raditi s ljudima koji su puno više imali iskustva i koji su više godina bili u određenom biznisu , ali to u poslu nije predstavljalo veliku razliku mene i njih.

Moje mlade godine i moja volja za uspjehom bile su glavna motivacija ka težnji za uspjehom.

Svakodnevni izazovi, zadovoljni klijenti, sretne i zadovoljne porodice nakon kupovine naših proizvoda, bili su glavni motivatori za uspjeh i težnju za nečim većim.

Pitanja odlaska mladih je pitanje koje po meni predstavlja gorući problem našeg društva.

Mladi s pravom traže bolji i sretniji život gdje se uspjeh mjeri znanjem i obrazovanjem kao i kvalitetom onog što postižete.

Bez obzira na jako teško i neizvjesno okruženje ipak sam mišljenja da se i u našoj zemlji može uspjeti.

Prilike postoje i u našoj zemlji prije svega rad u internacionalnim firmama koje su itekako prisutne na našem tržištu.

Mladim osobama bih svakako poručio da se bore za svoje prilike i da se što prije odluče koji je njihov izbor i koja je njihova odluka.

Mislim da je najgora moguća opcija čekati i biti u neizvjesnosti gdje i kako nastaviti život i karijeru.

Svakako da je korisno usvajati nova znanja i učenja te se profesionalno usavršavati u branši u kojoj radimo.

 

Peta Avenija


Je  li pandemija, koja je zaustavila cijeli svijet, promijenila i vaš način poslovanja i ako jest, na koji način?

Nalazimo se u vremenu pandemije, vremenu u kojem će privreda i kompanije doživjeti velike gubitke i težak udarac.

To će svakako testirati sposobnost kompanija mogu li adekvatno reagirati i prilagoditi se novim izazovima.

Naša kompanija uspjela je odgovoriti na sve te izazove te smo naše poslovanje u vrlo kratkom periodu normalizirali.

Od samog početka znali smo što nas čeka i nismo ni jedan dan gubili vrijeme. 

Sve naše snage smo usmjerili na prethodnu zaštitu naših zaposlenika, a nakon toga okrenuli smo se našim klijentima i tražili dodatne mogućnosti prodaje.

U ovom periodu uspjeli smo jako puno ugovoriti novih poslova prije svega u Njemačkoj, Luxemburgu i Hrvatskoj, a već imamo plan rada do kraja godine, gdje intenzivno radimo na potpisivanju Ugovora.

Od samog početka vrlo hrabro se nosimo s ovim izazovom i naše planove koje smo imali za ovu godinu pokušavamo da maksimalno realiziramo.

Niti jednu našu aktivnost ili našu investiciju nismo zaustavili, naprotiv dodatno smo pojačali ulaganja i modernizaciju.

Mislim da firme koje budu zdrave i koje imaju veću fleksibilnost da će lakše ovo premašiti.

Prilike i šanse postoje samo ih treba pronaći i iskoristiti.

Mi imamo jako puno takvih primjera, gdje smo na inovativan način pronašli nove poslovne partnere i ugovorili nove projekte.

 


Postoji li nešto u bh. Zakonodavstvu, a čija bi promjena omogućila lakše poslovanje u BiH?

Na prvom mjestu treba omogućiti BH građanima i potencijalnim stranim investitorima da brzo, jednostavno i jeftino započnu poslovanje, pojednostaviti procedure za dobivanje dozvola za rad i sve ono što prati osnivanje i pokretanje biznisa, smanjiti administrativne troškove i sve procedure.

Uvođenje elektronskog potpisa i e-servisa za poduzeća u cijeloj BiH i omogućiti privredi elektronsko obavljanje svih administrativnih procedura, od osnivanja poduzeća, preko uplate i povrata poreza, podnošenja različitih zahtjeva, izdavanja uvjerenja, plaćanja taksi itd.

Zakonsku regulativu prilagoditi Zakonima europske unije i omogućiti firmama da mogu nesmetano nastupati na EU tržištu.

Tu prije svega mislim na priznavanje certifikata i uvjerenja, kao i ostalih dokumenata koji su neophodni za poslovanje na EU tržištu. 

Treba raditi na smanjenju direktnih i indirektnih poreza kao i parafiskalnih nameta, jer visoke stope ovih poreza čine BH privredu nekonkurentnu na EU tržištu. 

 

Gradska uprava

 

Tko su Vam uzori u karijeri i životu? Postoji li netko tko Vam je i u najtežim trenucima bio svjetlo na kraju tunela i vjetar u leđa?

Nemam osobu za koju bih mogao reći da mi je uzor ili idol, iako pratim i družim se s jako mnogo menadžera kako iz BiH, tako i iz inozemstva.

Od njih sam imao prilike čuti i vidjeti jako puno korisnih savjeta i lekcija kroz koje su oni prolazili.

Razmjena iskustva i ideja jako puno su doprinijeli da se formiram kao zreo menadžer. 

Ljudi koji su utjecali na mene su svakako moji roditelji, a pogotovo otac koji je bio trgovac i koji je među prvim ljudima našeg kraja imao privatnu firmu početkom 80-tih godina.

Od njega sam naslijedio osjećaj za trgovinu i poduzetništvo, kao i vrijednosti morala i ljudskih osobina.

Otac mi je jako puno pomagao, prije svega kroz odgoj i kroz povjerenje koje mi je ukazivao.

Još od 7-og razreda počeo sam raditi u porodičnoj trgovini, to je bilo davne 89-te godine, gdje sam imao mogućnost da budem u društvu i da slušam jako uspješne menadžere tog doba, iz svih republika bivše države.

To rano uključivanje u biznis dali su mi smjernicu mog profesionalnog razvoja i karijere.

 


 
Na što ste najviše ponosni u dosadašnjem životu? 

Najviše sam ponosan svega na svoju porodicu, prije svega djecu, koja postižu izuzetne rezultate u školama, a i izvanškolskim aktivnostima i već imaju ideje i vizije što bi voljeli da budu i čime bi se voljeli da se bave.

Svakako sam ponosan i na poslovne uspjehe koje zajedno sa svojim kolegama svaki dan postižemo. 

Ponosan sam na jako puno mladih kolega menadžera, dizajnera, arhitekata dizajnera, koji su prošli kroz našu firmu, a kojima sam ja bio rukovoditelj, gdje su se izgradili u uspješne prije svega ljude, a i velike profesionalce.

Ti mladi ljudi svakim danom postižu izuzetne rezultate u svojim kompanijama.

Posebno mi je drago da sam za puno njih bio vjetar u leđa da pokrenu vlastite biznise i naprave uspješne firme.

Danas se sretnemo i surađujemo na različitim projektima. 

Svakako da sam ponosan na svoj status koji sam izgradio u svojoj lokalnoj zajednici u kojoj živim i svojoj državi, pogotovo na priznanju mojih kolega poduzetnika gdje sam jako puno uključen u rješavanju poslovnih izazova kojima se svakodnevno susrećemo. 

 

 

Istraživanja pokazuju kako uspješni ljudi redovno čitaju. Kakvi ste vi po pitanju čitanja i možete li nam preporučiti najdražu knjigu? 

Pretjeranog vremena nažalost za čitanje i nemam. Međutim jako puno putujem pa mi je to prilika da nadoknadim propušteno i da neke knjige koje su mi zanimljive uspijem i da pročitam.

Prije svega volim čitati ekonomsku literaturu i neke autobiografske romane pogotovo kada ih pišu uspješni menadžeri.

Tu se zaista ima što pročitati i naučit .

Nešto sto rado čitam su knjige od Stevea Jobsa možda da izdvojim The Innovator's Dilemma od Clayton M. Christensena.

Ovo mi je fantastična knjiga jer ukazuje na važnost razvoja brendova i vrijednostima koje kompanije posjeduju i kako ih klijenti vide i kako ih vrednuju.

 

Gdje vidite sebe za 10 godina? 

Za 10 godina se vidim na čelu kompanije koju trenutno vodim i koja bi trebala da bude prepoznata kao lider u Bosni i Hercegovini, a ozbiljan „igrač“ na tržištu Europe u segmentu dizajniranog namještaja i proizvodnje interijera kroz razvoj više vlastitih brendova.

Jasna vizija i strategija razvoja naše kompanije postoji i jako je ambiciozna, a ja se upravo vidim na čelu te kompanije.

Mislim da ću nastaviti i dalje sa svojim akademskim obrazovanjem, te da ću biti uključen u kreiranje poslovnog ambijenta i određenih zakona koji se tiču poslovnog sektora. 

Svakako da ću nastaviti sa svojim sudjelovanjem u raznim odborima i radnim tijelima, a koja se prvenstveno bave razvojem BH ekonomije i generalno našeg društva.

 

 

Koja je za Vas definicija uspješnog menadžera?

Uspješan menadžer u današnjem vremenu prije svega mora biti inteligentan i mora u svakom trenutku biti spreman za komunikaciju s različitim ljudima, različitog karaktera i različitog obrazovanja. 

Menadžer mora biti organiziran, usmjeren, fokusiran ka zadatku, mora imati jasan cilj i viziju.

Upornost, znanje, kvalitetan i profesionalan rad, kao i preuzimanje odgovornosti, sigurno su na prvom mjestu . 

Cijelo životno učenje i praćenje trendova u svojoj djelatnosti je nešto što se podrazumijeva.

Ostvarivanje poslovnih rezultata, razvoj ljudi i timova je nešto što je svakodnevica i po tome se treba mjeriti uspjeh jednog menadžera.

Tagovi:
Video
VIDEO
Kako izgraditi osobni brend - 5 ključnih elemenata
VIDEO
Hrvatska pjevačica otkriva tajnu rasta La Piela za 500 posto u godinu dana
VIDEO
Mate Rimac: Poznat mi je osjećaj kad puno radiš, a ne znaš hoće li firma preživjeti do idućeg tjedna