DUŠKA DELIĆ, SVEUČILIŠNA PROFESORICA I PODUZETNICA
Biznis nadahnjuje akademsku karijeru, a akademska karijera jača biznis
10 travnja, 2024

U srcu Vlašićke regije, Gazdinstvo Bajić s.p. slovi za simbol očuvanja tradicije u proizvodnji zdrave hrane. Pod vodstvom prof.dr. Duške Delić, redovne profesorice Poljoprivrednog Fakulteta Sveučilišta u Banja Luci i poduzetnice, brendira svoj proizvodni proces kroz integralno brašno BRK i Žitos pivo. 


O autohtonoj sorti pšenice Brkulja, koja je srce njihovog brašna, kako su uspjeli proširiti svoje poslovanje na tržište Sjedinjenih Američkih Država, te kakve izazove, planove za budućnost i potencijal ima Gazdinstvo Bajić Duška je razgovarala za Bizbook.ba.

 

Možete li nam reći nešto više o autohtonoj sorti pšenice Brkulja koju uzgajate na vašem gazdinstvu Gazdinstvo Bajić? Kako ste došli do ideje posvetititi se uzgoju ove sorte?

Autohtona sorta pšenica Brkulja je jedinstvena sorta koju uzgajamo u sklopu proizvodnih polja Gazdinstva Bajić s.p. Ova sorta ima izvanredne karakteristike prilagođene lokalnim uvjetima Vlašićke regije s planinskom klimom, što je bio presudni faktor zašto smo se odlučili posvetiti njenom uzgoju. Ideja je proizašla iz želje očuvati autohtonu genetiku i tradiciju, pružajući istovremeno visokokvalitetnu pšenicu koja odgovara zahtjevima suvremenog tržišta.


Koje su karakteristike i prednosti integralnog brašna BRK?

Integralno brašno BRK, koje proizvodim na Gazdinstva Bajić s.p., ima niz karakteristika i prednosti. Ono je bogato proteinima, vlaknima, mineralima i antioksidansima, što ga čini nutritivno bogatijim od rafinisanog brašna i potencijalnom zamjenom za proteine životinjskog porijekla. Brkulja pšenica koju meljemo u integralno brašno nije genetički modificirana tako da je gluten koji se nalazi u njemu probavljiv. Takođe, sadrži prirodne masnoće i proteine, što doprinosi boljoj teksturi i ukusu gotovih proizvoda. Integralno brašno BRK takođe podržava lokalnu proizvodnju , jer se uzgajanje pšenice Brkulje i prerada odvija u ruralnom području Kneževa poštujući sve ekološke principe što smanjuje emisiju CO2 i podržava lokalnu ekonomiju.

 


Kakav je proces proizvodnje integralnog brašna BRK, ponosno ističete kako se melje na kamenom mlinu?

Proces proizvodnje integralnog brašna BRK počinje sa pažljivo odabranim zrnima pšenice sorte Brkulja koje se uzgajaju na našim poljima. Nakon žetve, zrna se pažljivo selektiraju i čiste od nečistoća. Zatim se melju na tradicionalnom kamenom mlinu, što omogućava postepeno mljevenje zrna bez zagrijavanja, čime se čuva nutritivna vrijednost brašna. Konačni proizvod je integralno brašno BRK, koje se ističe svojom bogatom teksturom, ukusom i nutritivnim vrijednostima. Tijekom proizvodnje psenice ne koristimo nikakva vještačka, a ni stajska gnojiva.


Kako je došlo do širenja vaše proizvodnje na tržište izvan Bosne i Hercegovine?

Širenje proizvodnje integralnog brašna BRK na tržište izvan Bosne i Hercegovine rezultat je rastućeg zanimanja potrošača za zdravijim proizvodima diljem svijeta. Na početku rada prepoznali smo inozemno tržište kao potencijalnu prodajnu nišu i priliku ponuditi naše proizvode i drugim tržištima. Odlučili smo se za Ameriku kao slijedeći korak zbog njenog velikog tržišta i rastućeg trenda potrošnje zdrave hrane. Uspostavili smo partnerske odnose s distributerom i trgovcima kako bi naše integralno brašno BRK bilo dostupno širokom krugu potrošača koji cijene kvalitet i nutritivnu vrijednost proizvoda.


Proizvodite i Žitos pivo. Možete li nam reći nešto više o tome kako se proizvodi i koje su njegove posebne karakteristike?

Žitos pivo je još jedan proizvod koji ponosno proizvodim u objektima Gazdinstva Bajić s.p. Ovo pivo se proizvodi sa prirodnom planinskom izvorskom vodom koja dolazi na imanje i koristimo samo 4 sastojka vodu, slad, hmelj i kvasac. Proces proizvodnje uključuje fermentaciju i odležavanje kako bi se postigao bogat i uravnotežen ukus. Posebne karakteristike Žitos piva uključuju blagu, ali bogatu aromu, glatku teksturu i osvežavajući finiš. Ono što ga čini posebnim je planinska izvorska voda i tradicija naše regije.


Koji je, po Vama, najvažniji faktor uspjeha Gazdinstva Bajić u proizvodnji zdrave hrane?

Ključni faktor uspjeha je posvećenost prvenstveno kvaliteti. Pažljivo odabrani lokalni resursi, tradicionalne metode uzgoja i prerade, kao i konstantna posvećenost inovacijama i poboljšanjima, čine osnovu našeg uspjeha. Također, važno je i što uspostavljamo partnerske odnose sa potrošačima i trgovcima, te se trudimo da naše proizvode prilagodimo njihovim potrebama i očekivanjima.


Postoje li neki izazovi i prepreke koji se tiču u proizvodnje i plasmana vaših proizvoda na tržište, s obzirom na njihovu specifičnost i tradicionalni pristup proizvodnji?

S izazovima i preprekama u proizvodnji i plasmanu naših proizvoda na tržište, nosimo se kombinirajući tradicionalni pristup proizvodnji sa suvremenim poslovnim strategijama. To podrazumjeva kontinuiranu edukaciju i prilagođavanje novim tehnologijama kako bismo unaprijedili procese proizvodnje i distribucije, istovremeno očuvajući autentičnost naših proizvoda. Također, uspostavljamo bliske odnose s potrošačima i trgovcima kako bismo bolje razumjeli njihove potrebe i želje, što nam pomaže da razvijamo proizvode koji su relevantni i potrebni tržištu. Sve ovo nam zapravo pomaže prevazići izazove i plasirati naše proizvode na tržište.

 


Vidite li potencijal za dalji razvoj i proširenje asortimana? Koji su to potencijalni proizvodi ili inicijative?

Apsolutno vidim veliki potencijal za dalji razvoj i proširenje asortimana proizvoda na Gazdinstvu Bajić s.p. Jedna od potencijalnih inicijativa je proširenje palete proizvoda od pšenice sorte Brkulja, kao što su tjestenine, keksi ili energetske pločice i napitci od pšenične trave. Također, razmatramo mogućnost proširenja ponude zdravih pića ili prerađevina od drugih lokalnih biljnih kultura poput autohtone zobi. Cilj nam je nastaviti da istražujemo nove recepte kako bismo ponudili potrošačima visokokvalitetne proizvode koji odražavaju naše vrijednosti održivosti i autentičnosti.

Suradnja s restoranima zdrave hrane također može biti odlična prilika nas u smislu dodatnog širenja tržišta i promoviranja proizvoda. Restorani zdrave hrane često traže lokalne, organske i visokokvalitetne sastojke za svoje menije, što se poklapa sa vrijednostima i kvalitetom proizvoda Gazdinstva Bajić. Ova suradnja za sada podrazumjeva opskrbu restorana integralnim brašnom, ili čak Žitos pivom, ukoliko restoran nudi i pića. Osim toga, Gazdinstvo Bajić ima kapacitete ponuditi dodatnu vrijednost kroz edukaciju o proizvodima i zajedničko promoviranje kako bi se privukla pažnja potrošača koji cijene zdravu hranu i lokalno uzgajane proizvode.


Na koji način Vaše akademske i profesionalne obveze na Poljoprivrednom Fakultetu Sveučilišta u Banja Luci utječu na vaš rad na gazdinstvu i obrnuto? Kako usklađujete ove aktivnosti?

Moje akademske i profesionalne obaveze na Poljoprivrednom Fakultetu Univerziteta u Banja Luci komplementarne su s mojim radom u s.p. Znanje i vještine koje sam stekla tijekom obrazovanja i studijskih putovanja diljem svijeta doprinose efikasnijem vođenju s.p. primjeni najboljih praksi u poljoprivrednoj proizvodnji i održavanju visokih standarda kvaliteta. Sa druge strane, iskustva i izazovi često nadahnjuju moj akademski rad i istraživanja, omogućavajući mi razviti relevantne teme za studije i istraživačke projekte. Usklađivanje ovih aktivnosti zahtijeva dobru organizaciju, prioritizaciju obaveza i fleksibilnost, ali vidi se kao obostrano koristan spoj koji unapređuje moje profesionalne i akademske ambicije.


Koji su vaši planovi za budućnost u pogledu razvoja Gazdinstva Bajić?

Moji planovi za budućnost u pogledu razvoja Gazdinstva Bajić s.p obuhvataju kontinuirano ulaganje u inovacije, održivost i kvalitet, kako bih osigurao da s.p ostane konkurentno i relevantno na tržištu. To uključuje proširenje asortimana proizvoda, unapređenje procesa proizvodnje, istraživanje novih tehnologija i tržišta, kao i izgradnju jakih partnerskih odnosa sa potrošačima i trgovcima. Također, planiram nastaviti sa edukacijom i mentorstvom kako bih podržala razvoj lokalne poljoprivredne zajednice i podstakla održivi rast. Sve ove aktivnosti usmjerene su ka dugoročnom uspjehu Gazdinstva Bajić s.p i ostvarivanju ciljeva o očuvanju zdravlja naših potrošača i posebnosti krajeva u kojima radimo i djelujemo.


Bizbook | Manager.ba

Video
"IMAM IDEJU" - MARIJA ĆEŠKIĆ
Coralov "Marshal plan" i branding Hercegovine mogu biti rješenje
IVICA JAKIĆ
Od fotografa glazbenih zvijezda do vizionara goriva budućnosti
JELENA ČAČULOVIĆ, WELTPLAST
Tvrtku tretiramo kao dijete u obitelji