KOMPANIJE
Kako su Zara i skandali uništili H&M
Manager Svijet 20 veljače, 2018

Kompanija Hennes & Mauritz (H&M), koja je dugo vremena bila najvrednija švedska firma, izgubila je drastično na vrijednosti nakon godine lošeg poslovanja i skandala.

Kompanija je samo ove godine izgubila 17 posto vrijednosti, a ukupno 44 posto od 2016. H&M je pao sa 1. na 7. mjesto najvrednijih švedskih kompanija, dok investitori ubrzano rasprodaju dionice ovog giganta.

Poziciju najvrjednije švedske kompanije preuzeo je proizvođač kompresora Atlas Copco.

Investitori su zabrinuti da menadžment ne radi dovoljno na rješavanju problema koji uništavaju ovaj čuveni brend.

Naime, H&M ne uspijeva izdržati utrku s konkurencijom, na prvom mjestu španjolskom Zarom, koja mu zadaje najviše problema.

Analitičari pišu da proizvodi švedske firme izlaze iz mode, a da su police pune prevaziđene robe. Firma gubi utrku i u cijenama ali i u distribuciji.

 

Zara mnogo detaljnije prati modu i ima brži sistem distribucije. Španjolska firma je u stanju da najnovije proizvode plasira u svojim radnjama već 14 dana nakon predstavljanja, u čemu je mnogo brža.

Osim toga, Zara je puno bolje pristupila novim tehnologijama i kvalitetnije integrirala online s klasičnom prodajom.

Zarine dionice su porasle za 14 posto u proteklom periodu, a firma ima dvocifren rast prodaje.

Jedan od razloga H&M-ovog pada je i uspon velikih online trgovaca, poput Amazona, koji su uzeli dio tržišnog kolača.

Osim toga, H&M je pogođen i nizom skandala koji su doveli do pada prodaje, poput onog s reklamom na kojoj je dječak crnac u dukserici s natpisom “Najkul majmun u džungli”.