Predsjednik Uprave Deutsche Bank Johna Cryan nagovijestio je da bi banka mogla smanjiti tisuće radnih mjesta budući da se nastavlja prilagođavati očekivanjima znatno nižih budućih prihoda.
"Zapošljavamo 97.000 ljudi", rekao je Cryan u intervjuu Financial Timesu. "Većina sličnih velikih banaka nema više od pola tog broja".
Banka je već u procesu rezanja oko 9.000 radnih mjesta na globalnom nivou, uz 4.000 mjesta već skresanih do sada. Smanjenja su dio plana kojeg je Cryan najavio krajem 2015. godine, ubrzo nakon što je postao izvršni direktor, a većina tih gubitaka radnih mjesta rezultat je učinkovitosti nastale korištenjem tehnologije.
"Previše smo manuelni, što može učiniti da ste skloni pogreškama i praviti vas neučinkovitima. Mnogo je tehnoloških unaprjeđenja koje možemo provesti", rekao je Cryan u intervjuu za FT.
Smanjenje radnih mjesta moglo bi se proširiti i na poslovnu mrežu Deutsche Bank, kazao je, ističući kako se kupci sve više prebacuju na korištenje online funkcija banaka umjesto da idu u podružnice.
"Istina je da ako odem u poslovnicu, čekat ću dosta dana prije nego što susretnem nekog klijenta. Oni jednostavno ne dolaze onoliko često kao nekada", rekao je.
Cryanovi komentari jako slične izjavi koju je dao u rujnu ove godine kada je tvrdio da će „veliki broj” zaposlenih u kompaniji u konačnici zamijeniti roboti i drugi oblici tehnologije, kako tvrtka učvršćivanjem „revolucionarnog duha” ide naprijed.
"U našim bankama imamo ljude koji se ponašaju kao roboti koji rade mehaničke stvari. Sutra ćemo imati robote koji će se ponašati kao ljudi", rekao je na konferenciji u Frankfurtu.
Mnogi ljudi vjeruju da će veliki broj jednostavnijih poslova, poput unosa podataka, uskoro biti zamijenjen automatizacijom kao posljedicom tehnološkog napretka u bankarstvu i širom svijeta.
Izvještaj Svjetskog ekonomskog foruma iz 2016. godine tvrdi da će automatizacija dovesti do neto gubitka od oko 5 miliona radnih mjesta u 15 velikih razvijenih i rastućih zemalja do 2020. godine.
Određene bankarske službe već su doživjele uticaj takozvanih "robo-savjetnika" koji mogu dati financijski savjet kupcima bez oslanjanja na stvarnu osobu.
HSBC je jedna od velikih banaka koja je pokrenula robo-savjet, lansiravši u lipnju uslugu koja će "koristiti podatke i algoritme kako bi pružila prilagođene savjete i davala osobne preporuke temeljene na individualnim karakteristikama pojedinca".