JESTE LI IH PRIMIJETILI?
BH POTROŠAČI: Prikrivena poskupljenja na policama trgovina
Manager.ba/VecernjiList BiH 07 veljače, 2019

Neusklađenost cijena na policama i blagajnama, proizvodi s isteklim rokom trajanja, roba s oštećenjem koje bitno utječe na kvalitetu - neki su od problema s kojim se bh. kupci svakodnevno muče.

Uz konstantna poskupljenja proizvoda, potrošačima glavobolju zadaju i sve manja pakiranja proizvoda, piše Večernji list BiH.

Riječ je o proizvodima široke potrošnje, prije svega prehrambenim namirnicama koje su pretrpjele promjenu u gramaži, na štetu potrošača, naravno.

Istina, prehrambeni artikli su najnužniji i tu su potrošači najosjetljiviji, ali smanjenje količine u pakiranju vidljivo je i kod drugih artikala.

Građani kupuju proizvod čija je težina smanjena, iako je pakiranje na prvi pogled isto.

Trgovci naizgled nisu poskupili proizvod, ali kupac zapravo dobiva manju količinu.

Primjeri su brojni, od jogurta do keksa, kave do papirnatih maramica. Na taj način proizvođači ostaju konkurentni na tržištu jer naizgled nisu poskupili svoj proizvod, ali zapravo kupac dobiva manju količinu proizvoda, čime on praktički poskupljuje, u nekim primjerima čak puno više nego da je zadržana ista količina pakiranja s višom cijenom.

 

 

Umjesto kilograma, na policama je sve više pakiranja riže od 800, a šećera od 900 grama.

Pojedini proizvođači vrećice tjestenine s pola kilograma smanjili su na 400 grama, za koliko su kalirali i neki suhomesnati proizvodi, prije svega salame.

Staklenke kiselih salata i džema teže 680, umjesto nekadašnjih 800 grama, a vrećica gotove juhe, koja je bila dovoljna za četiri, sad je uglavnom predviđena za tri tanjura.

Najveće smanjenje gramaže pretrpjeli su slatkiši i grickalice, tako da su čokolade od 100 g prava rijetkost, a zamijenile su ih one koje su lakše za 20%.

Umjesto 50 g, čips se prodaje u pakiranjima od 35, pa čak i 27 grama.

Kad je riječ o mliječnim proizvodima, jogurt od 200 grama više ne postoji, već se kupci moraju zadovoljiti čašicama od 180 i 150 grama.

Umjesto deset komada, kako je oduvijek bilo, građani u pakiranju dobivaju devet papirnatih maramica ili osam higijenskih uložaka.