"URBANI FARMERI"
SVE POČELO U TRPEZARIJI: Danas mikrobiljem snabdijevamo više od 100 restorana
Manager.ba/bizlife.rs Regija 07 studenog, 2018
Izvor fotografije:
Urbani farmeri

Jana Mitrović prije dvije godine počela je gajiti mikrobilje. Danas je vlasnica brenda „Urbani farmeri“.

Ekonomistica po struci, nije ni sanjala da će ovo biti njen glavni posao.

U novi biznis ušla je sasvim slučajno, tako što je u trpezariji svog stana, počela gajiti klice kako bi se njena djeca zdravije hranila.

Danas snabdijeva više od 100 restorana u Beogradu i Novom Sadu.

„Djeca su bila moja glavna motivacija. Dok sam radila od devet do pet, nisam imala dovoljno vremena za djecu. Željela sam fleksibilno radno vrijeme – da mogu stići odvesti djecu na treninge i biti tu kada se vrate iz škole i vrtića“, priča Jana.

Zajedno sa suprugom počela je raditi u ljeto 2016. Firmu još uvijek nisu osnovali, već posluju kao poljoprivredno gazdinstvo.

„Ideja je nastala slučajno. Željeli smo započeti posao sa klicama i onda smo shvatili da mikrobilje mnogo bolje prolazi. Po prve savjete išli smo do Zagreba kod obitelji Butković.

U pitanju je pravo urbano poljoprivredno gazdinstvo koje je razvilo brend ’Kliconoša’ u svom stanu na 17-tom katu. Oni su nam dali prve smjernice. Tako smo prvo počeli proizvoditi mikrobilje za svoje potrebe a potom i za restorane. Prvi klijent nam je bio restoran Madera a danas mikrobiljem snabdijevamo više od 100 restorana u Beogradu i Novom Sadu“.

 

 

Jana kaže da početno ulaganje nije bilo veliko, imajući u vidu da su u početku posao razvijali iz trpezarije svog stana sa svega nekoliko polica i vrećica sjemena.

„Naravno, kada tek razvijate posao, neko vrijeme ste sigurno u gubitku, ali kada ulaganje nije veliko, to onda nije strašno. U početku je bilo i problema, ali uglavnom uobičajenih. Nema uzgajivača mirkobilja kome se nije dogodilo da mu propadne zasad, da ne zna odakle da nabavi određenu vrstu sjemena, da ne zna da li previše ili premalo zalijeva, kako se koja vrsta siju… Za ovu vrstu uzgoja bilja ne postoji škola kod nas“.

U našoj zemlji nije bilo velike konkurencije kada su započeli ovaj posao, pa je u početku bilo prilično jednostavno izazvati oduševljenje kupaca.

„Sada je puno više konkurenata na tržištu, ali mi smo za dvije godine stekli ugled među kupcima i odnos koji je stabilan. Mislim da ako nastavimo raditi na inovacijama u proizvodima i održavati kvalitetu, možemo povećati bazu kupaca“, smatra ona.

Izazov sa kojim se danas susreću predstavlja ulazak u maloprodaju i potpuno drugačiji način poslovanja. Zbog toga su morali učiti u hodu i rješavati nove izazove.

„Imamo ideju da približimo mikrobilje i ostale proizvode ’običnim’ ljudima, kako bi se hranili zdravije. Želimo educirati ljude da sami uzgajaju svoju hranu, bez upotrebe pesticida i kemije“, priča Jana.

 

 

Ukoliko želite uzgajati mikrobilje, potrebno vam je sjeme organskog porijekla ili sjeme koje nije tretirano kemijskim sredstvima, zemlja, voda i temperatura koja konstantno mora biti između 18 i 25 stupnjeva.

Berba se obavlja ručno uz pomoć škara nakon sedam do 15 dana a u toj fazi biljke imaju četiri do 40 puta više hranljivih sastojaka od klasičnog povrća, objašnjava Jana.

„Ako ste dovoljno uporni i ustrajni, a volite se baviti nekim poslom, to će ljudi prepoznati i uspjeh neće izostati“, poručila je svima koji namjeravaju napraviti svoj biznis.

Video
CRNI PONEDJELJAK
Najveći pad jednogodišnjeg tržišta u povijesti (1987.)
DOKUMENTARNI SERIJAL
"OUR PLANET": Coming Spring 2019.
JIM KWIK
Zašto samo 1% ljudi uspijeva u onome što zamisli?