POSLOVNI SAVJETI
Ove rečenice izbjegavajte prilikom pisanja maila klijentu
Manager.ba/ba.n1info.com Svijet 05 listopada, 2018

Evo koje rečenice morate izbjegavati prilikom pisanja mail klijentu.

Prvi utisak je često presudan kada upoznajete novog klijenta.

Imate li samopouzdanja, da li ste razmislili o tome što ćete reći, kako ste se rukovali sa sugovornikom i da li ga gledate u oči – sve su to znaci koji pokazuju jeste li i koliko profesionalni.

Isto to se odnosi i na pisma koja šaljete elektronskom poštom.

Ukoliko tek prvi put stupate u kontakt s potencijalnim klijentom, prve rečenice koje budete napisali mogu snažno uticati na to da li ćete dobiti odgovor.

Postoje pravila koja morate slijediti, ali i rečenične konstrukcije za koje je poznato da mogu izazvati negativne reakcije.

Kako bismo vam olakšali dat ćemo vam listu onih početnih fraza koje morate izbjegavati. 

 

„Ja sam…”

 

Prije svega, primatelju vaše poruke je dovoljno samo da vidi tko šalje poruku i da sazna o kome se radi, da pročita vaše ime, prezime i firmu koju predstavljate.

Poznato je da ljudi generalno loše pamte imena, pa se samim tim savjetuje da ih izbjegavate.

Izbacite ovu rečenicu i pređite odmah na poentu.

Vaš sugovornik će sigurno znati cijeniti to što ste konzicni i što želite uštedjeti vrijeme i sebi i njemu tako što ćete odmah predstaviti svoju ponudu, odnosno postaviti pitanje.

 

 

„Jeste li znali…”

 

Priznajte, da vidite naslov u novinama koji ovako počinje, biste ga pročitali?

Ovo je zastajela forma koja je do prije nekoliko godina korištena u gotovo svim medijima i različitim vidovima komunikacije sa klijentima, odnosno korisnicima ili potrošačima.

Neka ton pisma bude osobniji, nemojte pisati mailove koji zvuče kao pamfleti koji se dijele na ulici.

Personalizirajte komunikaciju i ciljajte problem koji vaš sugovornik ima i za koji možete pouzdano tvrditi da imate rješenje.

 

„Čestitam na…”

 

Ukoliko je vaš potencijalni klijent zaista imao neki poduhvat koji je značajan za njegov napredak, možete iskoristiti tu priliku da mu se javite.

Ali ako pritom upotrijebite ovaj izlizani pristup, budite sigurni da će vaše čestitke ostati zatrpane među mnoštvom drugih sličnih mailova. 

Zato budite konkretni i ponudite svoju pomoć, odnosno usluge, koji mogu biti u skladu sa aktualnom situacijom.

Na primjer, vaš mail može zvučati ovako: „Upravo smo vidjeli vijest da ste potpisali ugovor sa velikom softverskom kompanijom.

Sjajno, oni su i naš partner, pa će vam naš program za analitiku sigurno biti od koristi prilikom kreiranja mjesečnih izvještaja.”

Povežite se sa temom, iskoristite šansu i provucite svoje usluge kroz poruku. Budite mudri.

 

 

„Razmišljao sam…”

 

Ovakav početak rečenice već oduzima povjerenje koje je netko možda stekao kod vas.

To što priopćavate da ste razmišljali nikome ne uliva sigurnost u to da zapravo znate šta radite.

Konstrukcije poput ove ne smetaju privatnoj komunikaciji sa prijateljima i bliskim ljudima.

Međutim, kada se obraćate klijentima, morate biti daleko sigurniji i konkretniji i odmah preći na stvar, od početka nudeći rješenje.

Prirodno je da ste razmišljali o nekoj temi, ali vaš sugovornik ne mora znati kako su tekle vaše misli prije nego što ste stupili u kontakt s njim.

Nije jednostavno sročiti mail koji će vaš potencijalni klijent prvo vidjeti, a potom i pročitati kao jednu od više desetina drugih poruka koje mu stignu tijekom dana.

Zato je važno da ne upadnete u neku od komunikacijskih zamki koje vas mogu koštati posla.

Ovo je važna lekcija za sve agente prodaje kojima plaća ovisi od broja ostvarenih prodaja, odnosno od sklopljenih ugovora.

Istražujte, čitajte, ali prije svega, obučite se za bavljenje ovim poslom, jer su izazovi veliki, a odgovornost još veća.

Upišite obuku u domenu prodaje i steknite sva neophodna znanja koja će vas dovesti do prvog angažmana.

Video
CRNI PONEDJELJAK
Najveći pad jednogodišnjeg tržišta u povijesti (1987.)
DOKUMENTARNI SERIJAL
"OUR PLANET": Coming Spring 2019.
JIM KWIK
Zašto samo 1% ljudi uspijeva u onome što zamisli?