HRANA U BIH
Osnovne namirnice najjeftinije u okruženju
Manager.ba/Pogled.ba BiH 05 prosinca, 2018
unsplash.com
Izvor fotografije:
unsplash.com

Redovita tema u BiH su poskupljenja, a ona, kada je hrana u pitanju, spadaju u sam vrh tema.

Imamo taj fenomen da su se cijene povećale, a plaće ostale iste u odnosu na razdoblje od prije 15 do 20 godina. To stvara problem potrošačima. Međutim, ima i nekih pozitivnih stvari.

Primjerice, uzimamo često primjere onih razvikanih proizvoda pa se tako pronađe mlijeko koje je dosegnulo cijenu od dvije marke.

- Ali, vidjela sam na policama mlijeko od akcijskih 90 feninga, kupila ga i konzumirala i nisam primijetila neku razliku u odnosu na to drugo mlijeko koje sam također koristila.

Stoga, unatoč tim poskupljenjima, uvijek ima proizvoda koji su sniženi, koji su manje razvikani, a opet kvalitetni. Moj i savjet ostalih stručnjaka je da tražite. Kada uđete u trgovinu, nemojte uzimati prvi artikl koji vidite, već ih sve analizirajte, pogledajte cijene i uzimajte jeftinije - govori za Večernji list analitičarka iz jedne udruge koja se bavi cijenama. 

 

Domaći proizvodi

 

I uistinu, kada se krene analizirati, dođe se do zanimljivih zaključaka.

Gledajući cijene brašna u jednoj bh. trgovini, pronašli smo jedno od 4,55 KM u ambalaži od 5 kilograma i brašno od 16,10 KM u ambalaži od 25 kilograma.

Praktički, ono u pakiranju od 5 kg košta 0,91 KM po kilogramu, dok je ovo drugo 0,64 KM.

Litru mlijeka pronašli smo u tetrapacima od 1 KM pa naviše.

Kada su jaja u pitanju, ima ih od 35 feninga, ona s domaćih farmi, a najjeftinija se uglavnom kreću oko 25 feninga, međutim, o njima nismo našli podrijetlo.

 

 

Kada je jestivo ulje u pitanju, pronašli smo ono koje je 2,42 KM, ali puno je više onog od 1,95 KM od više proizvođača, pa je lako pronaći omiljeno i ulje koje vam najviše odgovara.

Među osnovne namirnice spada i voće i povrće, a i tu je izbor raznovrstan, a cijene različite.

Oni koji imaju u svojim općinama ili gradovima tržnice imaju i veći izbor. Tako se cijena jabuka kreće od 0,50 do 1 KM, što je rekordno sniženje.

 

 

U jednoj analizi rađenoj u Hrvatskoj prošle godine RH je analizirala svoje i cijene u državama s kojima graniči.

Tako kruh od 500 grama u BiH košta od 0,75 do 1,50 KM, a jeftiniji je samo u Srbiji, u kojoj se kreće od 0,50 do 0,75 KM.

Kada je riža u pitanju, BiH je najjeftinija jer se u ovoj zemlji može naći od 1,25 KM pa skuplje, ovisno o proizvođaču.

Kilogram krumpira u BiH je također najjeftiniji i može se naći od 0,50 do 0,75 KM.

Kada su mesni proizvodi u pitanju, po nižoj cijeni se u ovom dijelu Europe ističu dvije zemlje, a to su BiH i Mađarska.

Tako je u BiH kilogram svinjetine od 7,50 do 8,50 KM, a u Mađarskoj 6,50 KM, a piletina je u BiH oko 6,50 KM po kilogramu, u Mađarskoj oko 4 KM.

Primjerice, od zemalja ovog dijela Europe najskuplja je Italija u kojoj je svinjetina oko 15 KM po kilogramu, piletina 12,50, kruh od 500 grama od 4 do 5 KM, litra mlijeka 3 KM, litra ulja 5,50 KM...

Osim cijena, ono što je važno je i kvaliteta.

- BiH, osim što je najjeftinija, ističe se i kvalitetom hrane, osobito onom koja je ovdje proizvedena. Ako uzmemo u obzir cijene o kojima smo gore pričali, razlike u kvaliteti dosta puta nema. Logično je da će neki noviji proizvođač ili stariji, a koji se tek pojavio na određenom području, sniziti cijene kako bi ljude privukao tom proizvodu, a kvaliteta može biti i bolja nego kod skupljeg proizvoda - kazala je analitičarka. 

 

Kvaliteta je važna

 

I iz Agencije za sigurnost hrane Bosne i Hercegovine više puta je potvrđeno da je hrana u ovoj zemlji uglavnom zdravstveno ispravna, ali oprez je uvijek dobrodošao.

- Hrana na tržištu BiH je u najvećoj mjeri zdravstveno ispravna, ali pritom treba imati u vidu da se rizik nikad ne može u potpunosti isključiti.

Usporedna istraživanja kvalitete hrane u BiH i zemljama Europske unije dosad nisu provođena - ranije je priopćeno.

Druga strana medalje pokazuje da će se, unatoč svim poskupljenjima, pojavljivati isti ili slični proizvodi koji su prihvatljivi za svačiji džep.

Povezani članci

1

2

Video
MOTIVACIJA
Zašto samo 1% ljudi uspije u onome što zamisli?
KOLIKO SMO NAPREDOVALI?
FANTASTIČNA INDUSTRIJSKA REVOLUCIJA: Povijesni period obilježen uspjesima i preokretima
TRGOVAČKI LANAC JOHN LEWIS
Božićna reklama koja osvaja na prvu