POSLOVNI SAVJETI
Kako preživjeti prvu godinu?
Manager.ba/lider.media Svijet 08 veljače, 2018

Ukoliko pokrećete vlastiti posao, vjerojatno ste čuli pregršt horor priča o poslovnim neuspjesima. Toliko ih je da u jednom trenutku dobijete dojam da 90 posto poslovnih pothvata završi neuspješno. Stvarnost je, međutim, potpuno drugačija.

Statistike govore kako 75 posto malih kompanija preživi prvu godinu, 69 posto prve dvije, a 50 posto uspješno prebrodi prvih pet godina. Iako činjenica da imate 50 posto šanse da doživite pet godina uspješnog poslovanja ne zvuči pretjerano obećavajuće, stvar je u tome da ne morate sve prepustiti vjerojatnosti.

Donosimo savjete koji bi vam mogli pomoći:

Kreirajte poslovni plan

U situaciji u kojoj vam nije potreban kredit ili ne morate tražiti investitore, čini se jednostavnim preskočiti izradu poslovnog plana, odnosno ostaviti to za kasnije. Međutim, pisanje poslovnog plana je izvrstan način da jasno definirate vlastitu viziju. U svakom slučaju, pomoći će vam da odgovorite na neka bitna pitanja – Što pokušavam riješiti? Čije živote želim unaprijediti? Koji su realistični rokovi za pojedine početne faze poslovanja?

Niski troškovi

Mnogi poduzetnici-početnici propadnu jer im ponestane novca, stoga je smisleno početne troškove održavati na što nižoj razini. Zaposlite samo one bez kojih nikako ne možete. Ako vam ured nije nužan, prvo vrijeme ga izbjegnite. Generalno, novac trošite na stvari koje vam zaista trebaju, umjesto na stvari za koje smatrate da vam trebaju.

Ulažite nazad u kompaniju

Kada s plaćenog posla prijeđete u poduzetničke vode, teško se odreći stabilnosti plaće. Međutim, prvi novac do kojeg dođete najbolje bi bilo uložiti nazad u kompaniju, proizvod i marketing.

Hiperaktivnost ne znači produktivnost

U prvoj godini poslovanja budite selektivni kada je riječ o tome na što trošite vrijeme i resurse. Ne morate prihvatiti svaki posao koji naiđe. Prije prihvaćanja svake poslovne ponude razmislite uklapa li se u vaš dugoročni plan.

Fokusirajte se na potrošače

Vaš temeljni cilj bi trebao biti da pomognete krajnjem potrošaču. Prilagođavajte se njihovim potrebama i željama te uzmite u obzir svaku povratnu informaciju.

Izgradite mrežu poslovnih kontakata

Generalno govoreći, što više ljudi poznajete, ići će vam bolje. Pokušajte doći do vrhunskih stručnjaka u industriji kojom se bavite ili do onih koji su uspješno pokrenuli vlastiti biznis. Pritom budite obzirni prema njihovom vremenu. Širenje profesionalnih poznanstava otvara vam nove poslovne prilike.

Mjerite i prilagođavajte

U prvim danima resursi su znatno ograničeni stoga je ključno usmjeriti novac i vrijeme u pravom smjeru. Nikad nemojte zaključivati na račun vlastitih pretpostavki – brojke su znatno sigurniji način donošenja zaključaka.

Nemojte se ograničavati

Često se dogodi da si poduzetnici dopuste testnu godinu nakon koje zaključe ima li smisla nastaviti s vlastitim poslom ili ne. Međutim, činjenica da niste profitabilni nakon prve godine nije razlog da odustanete. Mnogim tvrtkama treba dulje od godine da bi postale profitabilne. Dopustite si minimalno 18 mjeseci do dvije godine, a nakon toga donesite odluku.

Video
CRNI PONEDJELJAK
Najveći pad jednogodišnjeg tržišta u povijesti (1987.)
DOKUMENTARNI SERIJAL
"OUR PLANET": Coming Spring 2019.
JIM KWIK
Zašto samo 1% ljudi uspijeva u onome što zamisli?