ALMA KRATOVAC
Direktorica Diners Cluba: Teško je biti uspješna poslovna žena
Manager.ba/Poslovnenovine.ba BiH 25 lipnja, 2018

Alma Kratovac karijeru u bankarskom sektoru uspješno gradi već skoro dvije decenije, a danas je jedno od najpriznatijih imena u ovoj vrsti biznisa.

Tokom karijere obnašala je brojne liderske pozicije, a već kao 35-godišnjakinja postala je direktor sektora u jednoj bh. banci. Iako je mijenjala poslodavce, vodila se vlastitim pravilom da svaki preuzeti posao izvede do kraja, a tek onda prihvati novi.

Sada je direktorica Diners Cluba u Bosni i Hercegovini i jedna od najuspješnijih bh. dama u poslovnom svijetu, a o pravim odlukama, odličnim rezultatima, poslovnim izazovima i aktuelnim projektima govorila je u opširnom intervjuu za Poslovne novine.

Zanimljiva je priča o Vašim profesionalnim počecima. Kako je sve krenulo?

U finansijskom sektoru našla sam se sasvim slučajno, bez prethodnog plana da bih u životu mogla raditi u banci ili nekoj drugoj finansijskoj insitituciji. Počelo je tako što sam bila na godišnjem odmoru u firmi u kojoj sam tada radila i pozivom prijateljice, koja je radila u tadašnjoj Universal banci, da joj pomognem jedan dan dok sam na odmoru, ostala sam u toj banci skoro 11 godina. Kako je banka mijenjala svoj status, tako sam i ja širila svoja znanja i iskustva počev od Universal Banke, preko UniCredit Zagrebačke, pa sve do UniCredit Banke. Nakon UniCredita prešla sam u Sparkasse Banku, gdje sam vodila razvoj proizvoda u Sektoru za poslovanje sa stanovništvom i ujedno bila zamjenik direktora sektora. Nakon nekoliko godina imenovana sam direktorom sektora i sve do decembra 2016. godine obnašala sam tu funkciju.

Koji je najveći izazov kojeg ste se do sada prihvatili, a znamo da ih je bilo mnogo?

Izazovi su sastavni dio mog života, pokretači mojih ideja, ambicija i ciljeva. jedan od najvećih sigurno je prelazak u Diners koji je u poređenju sa pozicijom u banci i rezultatima kakve smo pravili u sektoru, bio sušta suprotnost. Firma koja od osnivanja bilježi gubitke, mali broj zaposlenih u odnosu na broj uposlenika za koje sam svih prethodnih godina bila odgovorna, najmanje tržišno učešće u broju klijenata u odnosu na ostale kartične brandove i još mnogo toga što je bilo suprotno sistemima i uređenim institucijama u kojima sam do tada radila. Ali, kao što sam rekla, izazovi su moji pokretači i motivatori te sam se relativno brzo snašla u novom okruženju, odredila strateški bitne smjernice za unaprjeđenje poslovanja i krenula sa radom. Danas je to potpuno druga priča, drugo okruženje, druga firma od one koju sam 1. decembra 2016. godine zatekla. Proces transformacije, koji još traje, ne bih mogla sama voditi bez saradnika, zaposlenika Dinersa koji su shvatili da ostvarenjem strateških smjernica stvaraju klijentima i sebi dugoročno bolju poziciju u društvu i u našem Diners Clubu.

Koliko se o Diners Clubu zna u BiH?

O Dinersu u BiH rekla bih da se svakim danom sve više zna i da smo marketinškim, promotivnim i PR aktivnostima uspjeli postići bolju prepoznatljivost branda i približiti ga većinama. Dokaz tome je i svakodnevni broj upita klijenata o našim proizvodima koji sami dolaze putem našeg call centra ili se raspituju direktno u našem sjedištu, a najčešće putem online kanala, kao i trenutno preko najdominantnijeg partnera Saprkasse banke. Cilj nam je pozicionirati se kao vodeći kartični proizvod namijenjen klijentima koji razumiju šta im sve članstvo u Diners Clubu pruža. To je više od same kupovine, potrošnje i kreditnog zaduženja. To nije naša primarna misija. Naša misija je da članovi Cluba osjećaju pripadnost Clubu u BiH i van naših granica uživajući u benefitima koje članstvo nudi bilo gdje u svijetu. Naprimjer, besplatni VIP saloni na preko 750 aerodroma širom svijeta, prednosti prilikom ulaska u avione, popusti i bolja mjesta u restoranima, hotelima. Jefitinije plaćanje roba i usluga u trgovinama koje uđu u partnerstvo sa Dinersom kao vidom nagrađivanja naših klijenata, a njihovih konzumenata i još mnogo toga što imamo za ponuditi.

Šta je najveća prednost posjedovanja Diners kartice?

U prethodnom odgovoru uglavnom sam dala odgovor i na ovo pitanje. Glavna prednost je da članstvo u Diners Clubu u BiH, ne znači da benefiti vrijede u granicama naše države, već bilo gdje u svijetu gdje Diners postoji. Benefite ostvarujete jednostavnom identifikacijom sa Diners karticom i vi ste već ušli u svijet drugačijeg od onoga što ste do tada mogli doživjeti sa bilo kojom drugom karticom koju imate u svom novčaniku. Posebnu vrijednost Diners kartica mogu doživjeti oni koji dosta putuju, koriste internet za organizaciju putovanja, smještaja, prevoza, ugodnijeg boravka u inostranstvu, a posebno na aerodromima. To je kartica za svaku priliku, na bilo kojem mjestu da se nalazite, u bilo kojoj situaciji, počevši od, naprimjer, kupovine bijele tehnike koju možete platiti i do 36 rata, bez ograničenja kojoj banci pripada POS terminal, pa sve do VIP tretmana u aerodromskim salonima, boljem upravljanju ličnih finansija, ali i materijalnih troškova poslovnih subjekata ukoliko se koristi naša poslovna kartica.

Bliži nam se ljeto. Šta je to Diners Club pripremio za svoje članove?

Ovog ljeta pripremili smo posebne pogodnosti za sve potencijalne članove kojima je pristup Clubu omogućen uz nižu cijenu i do 50 posto, popuste u trgovinama koje su naši partneri u projektu D, kako biste se lakše i jefitnije pripremili za predstojeće godišnje odmore. Također, sa turističkim agencijama olakšavamo izbor željene destinacije po najpovoljnijim uslovima uz mogućnost odgode plaćanja, kako ne biste opteretili kućni budžet, a opet otišli na zasluženo ljetovanje.

Kakvi su Bosanci i Hercegovci kao nacija kada je u pitanju kartično plaćanje?

Sve osvješteniji i polako počinjemo više koristiti kartice od gotovine za svakodnevne potrošnje. Posebno nove generacije su sklonije tome da će prije posegnuti za karticom prilikom kupovine ili rezervacije putovanja, nego podići gotovinu sa računa i izvršiti plaćanje. Ono što usporava brže širenje kulture korištenja kartica jesu popusti koje trgovci daju za gotovinsko plaćanje uz opravdanje kupcu kako im banke naplaćuju velike provizije. Iza takvih primjera stoji neka druga istina, ali ja bih se držala kartičnog plaćanja, jedinog transparentnog načina prikaza stvarne kupnje, troškova i prodaje s druge strane.

Ima li previše banaka danas na našem tržištu?

Za ovako malo tržište kakvo je BiH ima puno banaka, prevelika je konkurencija i svi žele iste klijente. Stvara se nelojalna konkurencija u kojoj je bitno doći do klijenta po svaku cijenu, a na kraju sama briga o klijentu i njegovim potrebama pada u drugi plan. Optimizacijom broja banaka povećala bi se pažnja i briga o samim klijentima što je i realna svrha postojanja banaka. Međutim, ovo je teorija, u praksi teško i sporo će doći do spajanja banaka i svođenje na nekoliko zaista jakih finansijskih grupacija.

Kako je to biti uspješna žena u biznisu?

Iz svog iskustva, ako se mogu nazvati uspješnom poslovnom ženom, mogu reći da je izuzetno teško. Puno teže nego muškarcima na istim pozicijama, jer pored toga što sam žena direktor, ja sam i majka i obje uloge zahtijevaju maksimalan angažman, posvećenost, sposobnost prepoznavanja potreba druge strane i rješavanja istih. Kako volim svoj posao, volim i što sam majka, pa niti jedno mi ne pada teško, samo je stvar dobre organizacije vremena. Biti uspješan ne ovisi isključivo samo o meni, nego jako puno ovisi o saradnicima, okruženju koje me prihvati ili ne, način na koji vodim poslovni odnos sa klijentima i partnerima. Živim i radim po načelima iskrenosti, otvorenosti, transparentnosti, uz direktan i jasan pristup svemu što radim. To je moj ključ uspjeha.

Video
PREDRAG ČOVIĆ, PREMIJER ZHŽ
Vratite se ovdje
Berislav Marszalek, Entrio
Imamo ljude koji strastveno rade...
februar 2024
ASA Bolnica Sarajevo