potrošači

Koliki je značaj boja u komunikaciji s kupcima?

Preferencije potrošača i koncept trgovine mijenjali su se tijekom povijesti. Trgovina je u svojim počecima bila samo alat pomoću kojega su ljudi ispunjavali svoje potrebe. Važno je napomenuti i to da je u početku sva moć bila na strani prodavača. Oni su bili ti koji su imali nešto što zadovoljava potrebe kupaca i mogli su upravljati ponudom i cijenom.

Hrvatski

Kako njemački lanci Aldi i Lidl bacaju na koljena ostalu konkurenciju?

Lidl i Aldi dva su njemačka pobjednička modela supermarketa s popustom, diskont rudnici jeftine robe sa superniskim cijenama, ograničenim asortimanom i ciljanom ponudom sa često vlastitim markama proizvoda, jeftinijim od poznatih brendova, pa kupci za manje novca dobivaju više.

Iako ih smatraju trgovinama za siromašne, u Velikoj Britaniji nude i jastoge, a u SAD-u su izazvali kaos zbog cijena 20 posto nižih od domaćih supermarketa. 

Kupujete li u Lidlu, znate kako izgleda njihova trgovina.

Hrvatski

Bh. tržište roba široke potrošnje u 2018. raste 7,7%

Na svečanoj promociji održanoj sinoć, 9. listopada 2018., u hotelu Holiday, proglašeno je 100 najboljih brendova koje svaka bolje snabdjevena trgovina mora imati na svojim policama u sezoni 2018./2019. 

Nakon što je Istraživačka agencija Nielsen predložila skoro 400 brendova, onoliko koliko jedno domaćinstvo iziskuje na našem tržištu, glasanju su pristupili trgovci iz cijele BiH glasajući putem online upitnika. 

 

Hrvatski

Što kupuju tradicionalisti i što ih pokreće?

Donedavno se stanovništvo po dobi dijelilo u samo dvije potrošačke skupine- mlade i odrasle.

Danas ih marketinški stručnjaci prepoznaju četiri, a uskoro će i više.

Najstarija generacija, tzv. tradicionalisti, rođeni su 1946. godine. 

Oni rođeni između 1946. i 1964. godine generacija su koju je američki Ured za statistiku nazvao "Baby Boomers" (aludirajući na poslijeratni boom novorođenčadi).

Treća je generacija X - rođenih između 1965. i 1979. 

Hrvatski

Potrošačke cijene u BiH u prosjeku više za jedan posto

Cijene proizvoda i usluga koje se koriste za osobnu potrošnju u BiH, mjerene indeksom potrošačkih cijena, u veljači u prosjeku su veće za jedan posto u odnosu na siječanj 2018. godine.

Hrana i bezalkoholna pića u prosjeku su skuplji za 0,9 posto, stanovanje i režijski troškovi za 0,7 posto, prijevoz za 5,1 posto, restorani i hoteli za 0,2 posto, a zdravstvo, te ostali proizvodi i usluge za po 0,1 posto, podaci su Agencije za statistiku BiH.

Hrvatski

Kupovna moć građana BiH za deset godina porasla za 41 posto

Građani Bosne i Hercegovine prosječno raspolažu s 3.289 eura godišnje za potrošnju i štednju, što je 41 posto više nego deset godina ranije, pokazuju podaci njemačkog instituta za istraživanje tržišta GfK.

Prema tabeli GfK-a, vidljivo je da je rast kupovne moći stanovništva u BiH od 2008. godine bio među višim u regionu, dok je u apsolutnim ciframa manji od kupovne snage građana u Srbiji i Crnoj Gori, ali i veći od one koju imaju građani u Makedoniji i Albaniji. 

Hrvatski

Milijuni tužbi protiv potrošača, niti jedna protiv trgovaca

Svakog 15. ožujka, tako i ovog obilježava se Svjetski dan potrošača. Prava je to prilika da se progovori o povijesti ovog datuma, pravima potrošača kod nas, te problemima koji se pojavljuju, posebno onima u domeni sudstva.   

Svjetski dan potrošača svoje porijeklo ima u "Deklaraciji o osnovnim pravima potrošača" koju je donio bivši američki predsjednik John F. Kennedy 1962. godine.

Predstavljajući svoju Deklaraciju američkom Kongresu 13. ožujka, te godine Kennedy je govorio o potrošačkim pravima.

Hrvatski

Kakvi su to kupci 21. stoljeća?

Dostupnost informacijama, nove tehnologije, mogućnost izbora i prilika za jednostavno i efikasno dijeljenje iskustava i mišljenja je u mnogome promijenilo navike i zahtjeve potrošača.

Kompanije se još uvijek polako i uglavnom vrlo sporo prilagođavaju novim željama onih zbog kojih postoje i opstaju ali se postepeno suočavaju s novim trendovima. Istraživanja i analize pokazuju da su pravi i veliki izazovi tek pred nama i da će se ponašanje potrošača znatno promijeniti. 

Hrvatski