TAJNE USPJEŠNOG OGLAŠAVANJA
RADIO REKLAME: 7 tajni uspješnog oglašavanja na radiju
TNT Grupacija Digitalni marketing 26 ožujka, 2018

Radijsko oglašavanje. Dvije riječi koje danas redovno koriste samo uspješni lokalni poduzetnici. Mnoge marketing agencije i stručnjaci za oglašavanje tretiraju radio kao zastarjeli medij. Tvrde da je radio medij kojeg je prvo pregazila televizija, a sada i online oglašavanje. Međutim, istina je potpuno drugačija. Prošlo je gotovo stotinu godina od pojave televizije i desetak godina od ozbiljnijeg zamaha online oglašavanja, a radio je uspješniji nego ikad.

Radio je uspješan i povoljan medij preko kojeg možete doći do velikog broja kupaca. Radio vam pruža šansu da budete jako kreativni jer se oslanjate na maštu kupaca koji sami stvaraju sliku o vama i vašoj ponudi. Preko radija možete ostvariti ogroman uspjeh s malim budžetom. Zainteresirani ste da otkrijete tajne uspješnog reklamiranja na radiju?

Donosimo vam sedam načina da dođete do uspjeha putem radijskog oglašavanja.

1. Prepoznajte ciljanu grupu
Kao što je slučaj sa svakom vrstom oglašavanja, morate znati kome se obraćate. Reklamiranje vaše poljoprivredne apoteke na “narodnjačkom” radiju ima smisla. Oglašavanje rock koncerta na toj istoj radijskoj stanici je bacanje para.

Napravite listu radio stanica na lokalnom tržištu. Poslušajte svaku od njih da biste znali kome se obraćaju. Koji profil slušatelja voli taj radio i da li su oni jedna od vaših ciljnih grupa. Pazite se radijskih stanica koje pokušavaju da se obrate svima. Takve stanice najčešće ne sluša niko! Razlog za to je jednostavan. Malo ljudi može slušati Šabana Šaulića, Metallicu i klasičnu muziku. Slušatelji na radiju vole da slušaju omiljenu muziku uz njima bitne (lokalne) informacije.

Radio stanice nude i sponzorstva programskih sadržaja. Ako je vaša firma dio auto industrije, zakupite sponzorstvo stanja na putevima. Ako prodajete zdravu hranu, nema smisla da budete sponzori te iste rubrike.

2. Tražite veliki broj emitovanja
Radijske reklame moraju da se emituju više puta da bi se slušatelji upoznali s vašom porukom. Frekvencija emitovanja se odnosi na to koliko će puta vaša reklama biti puštena u kratkom periodu. Reklame koje se emituju nekoliko puta dnevno imaju veću šansu da privuku nove kupce nego reklame koje se emituju tek nekoliko puta sedmično.

Ipak, ako želite da emitujete vašu reklamu više puta u toku dana, budite pažljivi da ne budete naporni. Previše dnevnih emitovanja može da nervira slušatelje, a to vam neće dovesti nove kupce.

3. Osmislite odličan scenario
Bez odličnog scenarija, vaša reklama neće imati efekta. Možete odabrati najbolje spikere, produkciju, termine emitovanja i radio stanicu s idealnom publikom za vas. Međutim, ako nemate dobar scenario nećete uspjeti. Savjetujemo vam da napravite listu bitnih stavki za reklamu i osmislite okvirni scenario.

Jako je bitno da se držite osnovnih pravila radijskog reklamiranja kao što su “manje brojeva u reklami” i “kraći tekst je bolja reklama”. Ako nemate ideju kako da napravite uspješnu i zabavnu reklamu, kopirajte reklame s drugog tržišta. Zahtijevajte od ljudi s radija da vam osmisle zabavnu reklamu s odličnim scenarijem.

Obratite pažnju na druge reklame na radiju. Koja vam je privukla pažnju? Koju niste ni primijetili? Koja reklama vam se obraća na najbolji način? Koje su reklame pamtljive pa ih se sjećate I nakon nekoliko dana?

Najbitnije, zapamtite da vi stvarate sliku u mislima slušatelja. Ne možete se osloniti na specijalne vizuelne efekte ali možete napraviti odličnu reklamu. Izabrati vrhunske spikere i koristiti odlične zvučne efekte. Rezultati uspješne radijske reklame će biti nevjerovatni!

4. Pažljivo birajte spikera za vašu reklamu
Dakle, imate odličan scenarij. Sada trebate snimiti vašu reklamu. Možda mislite da to možete sami? Vjerujte, rijetki su ljudi koji imaju talenat da sami snime odličnu reklamu za radio. Sigurno je bolje da nađete idealnog spikera za vaš scenarij. Isplatit će vam se.

Poslušajte spikere koje vam nudi stanica koju ste odabrali i spikere s drugih lokalnih stanica. Profesionalci će snimiti vašu reklamu na pravi način i dobit ćete ono što platite. Problem može biti to što mnoge stanice imaju jako malo spikera, tako da je možda bolje da koristite spikere koji nisu prisutni na vašem tržištu. 

5. Dobra produkcija je važna
Za razliku od televizijskih reklama, radijska produkcija je dosta jednostavnija i jeftinija. Potreban vam je dobro osmišljen scenarij, spiker, muzika i zvučni efekti. To ne znači da ćete sve to samo strpati u svoju reklamu. Zapamtite, ne možete se osloniti na slike pa morate privući pažnju slušatelja na početku reklame.

Radijska reklama mora biti kristalno jasna i ne smije biti pretrpana zvučnim efektima. Dobra reklama jasno prenosi vašu poruku i privlači nove kupce.

6. Osigurajte najpovoljnije cijene
Iskoristite niske cijene na radio stanicama. Naravno, cijene su uvijek u porastu ali je radio i dalje mnogo isplatljiviji od televizije, štampe, billboarda i online oglašavanja. Iskoristite svoje pregovaračke vještine. Što više emitovanja zakupite, cijena oglašavanja će biti povoljnija.

7. Zadržite kontinuitet reklamiranja
Najbolje cijene oglašavanja na radiju i najbolje efekte reklamiranja ćete dobiti ako imate kontinuitet. To ne znači da ćete jednu te istu reklamu emitovati godinama. To znači da je najbolje da budete stalno prisutni u radijskom programu. Kada se stalno reklamirate na radiju vi bukvalno postajte prijatelj slušateljima. Oni vas promatraju kao drugara koji ima nešto važno da kaže.

Prednost radija je u tome što je najličniji od svih medija. Svaki slušatelj ima omiljeni radio i jako mu je lojalan. Stalnim reklamiranjem na tom radiju, slušatelji vaše reklame više ne tretiraju kao “reklame”. Tretiraju ih kao korisne poruke od dobrog prijatelja. Ova jedinstvena osobina radija će vam osigurati konstantan rast prodaje. A to je bit uspješnog oglašavanja. Zar ne?

O Autoru
TNT Grupacija
Video
CRNI PONEDJELJAK
Najveći pad jednogodišnjeg tržišta u povijesti (1987.)
DOKUMENTARNI SERIJAL
"OUR PLANET": Coming Spring 2019.
JIM KWIK
Zašto samo 1% ljudi uspijeva u onome što zamisli?