MODA I STIL
MOVEMBER: Što je muškarac bez brkova… i brade?!
Manager.ba Lifestyle 05 studenog, 2018
Izvor fotografije:
unsplash.com

"Movember" ili "novembar bez brijanja" u svijetu se obilježava tako što muškarci odlučuju da tijekom ovog mjeseca ne briju bradu ili puštaju samo brkove, kako bi podigli svijest o raku prostate i testisa. 

Akcija Movember (etimološki) nastaje maštovitom kombinacijom engleskih riječi November i moustache (brk) te podržava rano otkrivanje ove zloćudne bolesti. 

Inicijativa je pokrenuta 2003. godine u Australiji, kako bi se podigla svijest o 'muškim' oblicima raka - prostate i testisa.

 

Poanta je u bradi i brkovima 

 

 

Bilo da ste tinejdžer, student, poslovni čovjek i pak netko iz ozbiljnije starosne skupine, zasigurno ste se barem jednom priklonili ovom trendu.

Brada ima različitih, a ukoliko se odlučite da ih nosite, bilo koji od stilova, potrudite se da ona izgleda što bolje i urednije.  

Prvi preduvjet je da se njom bavite, odnosno da “puštanje brade” ne shvatite doslovno i u momentu kada se odreknete brijača prestanete i misliti na istu.

 

 

Ako ste prvi preduvjet ispunili, krenite dalje...

 

Zdravo je imati bradu!

 

Od muškaraca se traži da promijene svoj izgled jer to potiče razgovor o zdravlju muškaraca. 

 

 

Sve to vodi ka tome da novac koji bi dali na proizvode za brijanje i poslije brijanja, doniraju organizacijama koje se bore protiv raka.

Do prije nekoliko godina, brade su bile rezervirane samo za „umne“ glave, univerzitetske profesore i naučnike, a brkovi su bili davno zaboravljeni detalj iz osamdesetih, kao sinonim za muškost. 

 

Najpoznatiji brkovi u povijesti

 

"Tvoj karakter kaže svijetu da si muškarac, a tvoji brkovi su uskličnik na kraju te rečenice" - kaže jedna engleska poslovica. 

Na izgled i njegu svoje glave europski muškarci nisu obraćali mnogo pažnje sve do renesanse.

Od tada oblik i dužina postaju bitni, kao pokazatelji društvenog statusa muškarca.

Na tržištu se pojavljuju mirišljave pomade i voskovi.

 

 

Krajem 17. stoljeća u modu ulaze kovrdžave i duge muške perike, uz koje su muškarci eventualno nosili tanke brčiće, dok bradu ne nosi nitko.

Već sredinom narednog stoljeća sa europske modne scene nestaju i brkovi, neuklopivi sa novim hitom - kratkim perikama i konjskim repićem na potiljku.

 

Osnovni stilovi u 19. stoljeću

 

Brzo su se širom Europe izdvojilo nekoliko osnovnih stilova.

Mađarski stil, vjerovatno inspiriran husarima, njegovao je brkove koji počinju od sredine gornje usne i puštaju se nadole, najviše do 1,5 cm dužine.

 

 

Mnogo elegantniji bio je imperijalistički stil, koji je naziv dobio po njemačkom kaiseru Wilhelmu Drugom i koji su u to vrijeme njegovali pripadnici kraljevskih obitelji i viših klasa.

Imperijalistički brkovi su bili gusti i čekinjasti, ali na samom kraju uvijeni nagore. 

 

Slavni brkovi

 

Usprkos tome što 20. stoljeće nije bilo posebno zainteresirano za brkove, muževni zaštitni znak Toma Sellecka, tanke linije iznad usana Clarka Gablea, Einsteinovi bujni čupavci, ekscentrični Dalijevi eksperimenti pa i komični "četkica za zube" brčići Hitlera i Charliea Chaplina, postali su popularni i ikonični koliko i njihovi vlasnici.

 

Tom Selleck

 

Clark Gable 

 

Albert Einstein 

 

Salvador Dali

 

Veća plaća

 

U Indiji se brkovi i dalje vide kao detalj koji muškom licu daje strogost.

 

 

Zbog toga su u većim gradovima policajci ponekad više plaćeni ako nose brkove. 

 

Novembar

 

Posljednjih petnaestak godina, širom svijeta se u mjesecu novembru provodi akcija podizanja svijesti o zdravlju muškaraca.

Kako je brk isključivo muški atribut, muškarci se tijekom čitavog novembra ne briju, kako bi tom "dlakavošću" ohrabrili druge muškarce da zdravije žive, ali i sakupili donacije za liječenje bolesti koje u velikom procentu pogađaju mušku populaciju.

 

 

Može li vam i koliko brada pomoći da postanete uspješan poduzetnik?

 

Točnije, koliko vam puštanje brade može pomoći u vlastitom poslovanju ili pokretanju vlastitog poslovanja?

Prema časopisu Tech.Co izgleda da puno. Naime, kako je i poduzetništvo prepuno uspona, padova, ulaganja vremena, discipline, hrabrosti i volje, tako je i puštanje brade.

Stoga, ako imate sve te potrebne epitete za vaš novi elegantni, dlakavi stil, onda vam to isto može samo pomoći u naumu da postanete znatno poduzetniji od ostatka svijeta.

 

Ozbiljnost i dominantnost

 

 

Zbog brade muškarac izgleda starije, a s godinama dolazi i iskustvo.

Ljudi mogu pozitivno i s poštovanjem reagirati na vašu bradu, ali imajte na umu da to poštovanje trebate i opravdati.

Stoga ukoliko se krećete u poslovnim krugovima i ukoliko vam vaša osobnost te okolina dozvoljavaju da nosite bradu, ozbiljno razmislite o tome, jer doista postoji šansa da ćete brže napredovati.

 

Samopouzdanje

 

Brade nam daju određenu dozu samopouzdanja što se tiče izgleda i stila koji smo odabrali.

Isto tako, to samopouzdanje se reflektira i na ostatak života, drugim riječima i privatni, ali i poslovni dio.

 

 

Samodisciplina

 

Isto kao i u bilo kojem poslovnom planu, vlastitom biznisu, tako je i u bradu potrebno ulaganje vremena, volje i strpljenja.

Jer ako imate hrabrosti pustiti odličnu bradu onda svakako imate snažnu volju i za otvaranje vlastitog poslovanja.

U bilo kojem trenutku možete odustati od puštanja brade, obrijati se, zatvoriti vaše poslovanje i zaposliti se kod nekog uspješnijeg od vas!

O Autoru
Manager.ba
Video
CRNI PONEDJELJAK
Najveći pad jednogodišnjeg tržišta u povijesti (1987.)
DOKUMENTARNI SERIJAL
"OUR PLANET": Coming Spring 2019.
JIM KWIK
Zašto samo 1% ljudi uspijeva u onome što zamisli?