MARKER.HR
Kako pronaći 404 stranice putem Google Analyticsa?
Ivica Kruhek Digitalni marketing 22 svibnja, 2018

Vaša nova web stranica savršeno funkcionira. Dizajn je ljepši od starog, prilagođen korisnicima i prilagođava se svim ekranima (responzivni je). 

Objavili ste nove fotografije proizvoda, dobro ih imenovali, uredili opise i potrudili se poboljšati stranicu svim SEO vještinama koje imate.

Prošlo je nepunih mjesec dana i spremni ste za analizu posjećenosti i upoznavanje korisnika. Naučili ste kako to napraviti u Google Analyticsu pa sretno trljate ruke ulazeći u taj magični Googleov alat.

Nakon što ste vidjeli odakle su vaši korisnici, koliko je trenutno aktivnih korisnika na stranici, koliko imaju godina, i putem kojeg servisa su došli na stranicu, dolazite do sekcije “behaviour” u kojoj biste trebali malo više saznati kakav sadržaj ih najviše zanima... kad ono - u top 10 najposjećenijih stranica nalaze se čak tri URL-a koji počinju kao /404error/...!?

Oh ne! Što!? Kako!? Zašto!? 

U top 10 najposjećenijih stranica nikako se ne bi smjele nalaziti 404 stranice. Niti u prvih 20, niti 100… Nikad! 

Zašto se događaju 404 stranice?

Da su 404 stranice postojale u doba stare Grčke, vjerojatno bi završile u jednoj od Euripidovih ili Sofoklovih tragedija. Ipak, tužna istina je što ih ima svaki malo veći web shop. 

Naime, što više radite na svojem webu, dodajete nove proizvode, mijenjate kategorije i brišete fotografije, bit će i više 404 stranica, a jedino što će vam savjetovati ekipa iz Markera jest da brinete o njima.

Zašto je važno brinuti o 404 stranicama?

Ako obrišete stranicu kojoj je Google dao visoki rejting, to je jako loše. Trebalo je puno truda da bi stranica dobila autoritet. To je vrijednije od rudnika zlata!

Znate li onu foru, ako želiš sakriti mrtvo tijelo, stavi ga na drugu stranicu Googlea? 

Možda vam je sada malo jasnije zašto je važno da vam stranica bude u prvih 10 rezultata pretraživanja na Googleu i koliko može biti štetno ako se ona pretvori u 404 stranicu.

Ista je situacija i s mijenjanjem URL-a i preusmjeravanjima. Ako iz nekog razloga odlučite promijeniti URL adresu ili preusmjeriti stranicu, trebate to napraviti što opreznije.

                                          Pažljivo s preusmjeravanjem i mijenjanjem URL-a stranice
 

Nakon objave URL-a, Google kreće s indeksiranjem, a zatim nastavlja pratiti svaku radnju koja se događa na toj web adresi i daje joj autoritet u pretraživanjima.

Budite oprezni jer prilikom promjene URL-a ili preusmjeravanjem možete pogriješiti i upisati neki neželjeni znak, izostaviti slovo ili kosu crtu, a tada vam sve pada u vodu.

Dok vi primijetite da ste pogriješili, već će 100 korisnika doći na stranicu 404, a Google to neće zanimati. On takve greške ne oprašta, pa će smanjiti rejting za koji ste se dugo borili.

Kako pronaći 404 stranice?

Znate li da će, prema statistikama, 74% korisnika napustiti stranicu nakon pojave 404 stranice?

Neće kliknuti na naslovnicu, drugu kategoriju, niti istraživati gdje je nestao proizvod zbog kojeg su došli na vašu stranicu. Jednostavno će se vratiti u Google tražilicu i otvoriti sljedeći link vaše konkurencije. Tko zna, možda kod njih obavi kupnju i postane stalni kupac, a mogli ste to biti vi.

Vjerujemo da ste sada potpuno sigurni da ne želite 404 stranice na svom webu.

Greška 404 i crawl tools

Za pronalaženje 404 stranica u online industriji najčešće se koriste crawl alati koji će pronaći svaki 404 link.

Jedina prepreka u korištenju ovakvih alata mogu biti visoke cijene premium paketa ili limitirano korištenje standardnih paketa.

No, nisu crawl alati jedini. Osim njih možete koristiti i web log analizu putem administratorske stranice iako i ona ima nedostataka. Web log analiza nažalost ne razlikuje stvarne korisnike od robotskih. Naime, dobit ćete popis 404 stranica no nećete saznati koliko je od njih došlo putem robotskih tražilica, a koliko njih je pretraživao stvarni, realni korisnik i potencijalni kupac.

Pronađite 404 stranice putem Google Analyticsa

Google Analytics je alat koji se najčešće koristi u analiziranju prometa na web stranici. On je poput krvne slike vaše web stranice, a osim informacija o ponašanju korisnika, dobit ćete informacije kao što su:

  • koje su 404 stranice na vašem webu
  • koliko korisnika je kliknulo na svaku 404 stranicu
  • što je korisnika dovelo do 404 stranice
  • gdje je korisnik kliknuo nakon otvaranja 404 stranice.

Kako pronaći 404 stranice?

Da biste pronašli 404 stranice, u Google Analyticsima odaberite sekciju Reports, a zatim slijedite:

Odaberite opcije Behaviour (1)> Site Content (2)> All Pages(3), a zatim u tražilicu upišite 404(4).

Ovdje se nalazi popis 404 stranica, od kojih će svaka imati i isti početak: /404error/…(5)

Kako pronaći 404 stranice putem Google Analyticsa?

Koliko korisnika je kliknulo na svaku 404 stranicu?
Odaberete li bilo koju od 404 stranica s popisa, vidjet ćete detaljne podatke o tome koliko je puta stranica pogledana, koliko je bilo jedinstvenih pregleda, koje je prosječno vrijeme zadržavanja na toj stranici itd.

Kako pronaći 404 stranice?

Što je korisnika dovelo na 404 stranicu i kamo ga je 404 stranica odvela?

U tabu Navigation Summary (1) možete vidjeti odakle je korisnik došao na stranicu:

Previous Page Path(2) označava stranice s kojih je korisnik došao na 404 stranice, dok Next Page Path(3) označava stranicu na koju je korisnik kliknuo nakon što je došao na 404 stranicu.

Kako pronaći 404 stranice?

U ovom dijelu također možete vidjeti koji postotak korisnika je ostao na stranici(4), a koliko njih je nakon toga napustilo stranicu(5).

Nakon što ste detektirali 404 stranice bilo bi najbolje popraviti ih. Kako to učiniti možete pročitati u našem prijašnjem blogu, a možete se jednostavno javiti u Marker.

Mi smo spremni svaku internet tragediju pretvoriti u komediju. 

Ivica Kruhek

Autor opis: 
Direktor je tvrtke Marker, i više od 12 godina pomaže tvrtkama da uz digitalne kanale dođu do ostvarenja poslovnih ciljeva. Znanje i iskustvo koristi za izradu web projekata, planiranje digitalnih strategija i izradu koncepata za e-commerce.
Slika autora: 
O Autoru
Ivica Kruhek
Video
CRNI PONEDJELJAK
Najveći pad jednogodišnjeg tržišta u povijesti (1987.)
DOKUMENTARNI SERIJAL
"OUR PLANET": Coming Spring 2019.
JIM KWIK
Zašto samo 1% ljudi uspijeva u onome što zamisli?