FINANCIJSKI LABORATORIJ
DIGITALNI ALATI POSLOVANJA: CRM - program upravljanja odnosima sa klijentima
Nedim Šuta Svijet financija 23 travnja, 2018

Digitalni alati poslovanja u MSP
Jedna od osnovnih zadaća u ovom segmentu poslovanja jeste imati pravovremene informacije, pojačati kontrolnu funkciju, a sve sa ciljem stabilnosti poslovanja i unaprjeđenja postojećeg modela, te u konačnici, i održavanje trke sa tržištem.

Jedan od osnovnih softvera koji se koristi jeste CRM.

CRM
Predstavlja skraćenicu sa engleskog jezika Client Relationship Management. Ne postoji ni jasan niti jedan prijevod, najrealističnije bi bilo reći da je to program upravljanja odnosima sa klijentima.

Zašto CRM u MSP
Dio kompanija već koristi slične programe. Nažalost, u okruženju su vezani većinom za prodajno osoblje, dok su moduli koji obuhvataju i financije, administraciju ili, čak tehnički dio HR-a manje prisutni u ovom dijelu tržišta. Dio razloga leži u činjenici da je trošak radne snage i dalje ispod prosjeka okruženja, ali i odbojnost vlasnika prema ovoj vrsti ulaganja.

Izazovi 

Kao što je i obično slučaj, većina izazova je internog karaktera. Preduvjet uspješne implementacije jeste dostatan dio osoblja kojI može biti stjegonoša procesa uvođenja.

Najjednostavnije bi bilo oformiti tim unutar kompanije, gdje bi na ovaj način interno imali dovoljno kapaciteta za uspješnu implementaciju.
Dodatno, problem jeste i tehničke prirode koja je svojstvenija Balkanu više nego negdje drugdje. Naime, usljed tehničke neobučenosti, svi smo kadri u startu imati negativan stav oko promjena, a uvođenje CRM-a nije izuzetak.

Na kraju, jedan od elemenata koji se pojavljuje u firmama i jeste bojazan da će CRM zamjeniti dio osoblja.
Sve navedeno mora biti pažljivo dizajnirano, uzeto u razmatranje, i transparentno komunicirano. 

Šanse
Sa druge strane, mogućnosti kada uđete u ovaj proces su nebrojene. Preduvjet jeste riješiti veći dio i navedenih izazova kroz komunikaciju i edukaciju u afirmativnom svjetlu.
CRM ili slične digitalne platforme suštinski treba predstaviti kao programsku pomoć, ono što je i računar bio prije nekoliko decenija. Model uz primjenu ovih programa može kvalitetnije rasti, osoblje se može fokusirati na druge zadatke, dok će digitalni asistent (CRM) raditi napomene o potrebnom. 

Zaključak
Programi ove vrste nisu jednostavni, niti su besplatni. Ukoliko želite personalizirano rješenje, onda je potrebno ulaganje vlastitih resursa u kreiranje istog. Platforme koje daju pristup uz xy novca, uz korištenje pretplate kao načina naplate u većini slučajeva nude generalno rješenje industrije, mješavina su kalendara i pokazatelja poslovanja neke industrije. Sve dodatno se naravno plaća. 

Sama investicija je neophodna, dati će zasigurno svoj povrati, treba istrajati.

Kada smo već kod aspekta vremena, analize kažu da je, recimo u Hrvatskoj potrebno 14 do 18 mjeseci za potpunu adaptaciju.

Sve ovo iziskuje određeni paralelni period, ponekad i borbe sa izmišljenim neprijateljima, ali jednostavno ne postoji drastično drugačiji način implementacije.

Želim Vam uspješan početak radnog tjedna!

Nedim Šuta

Nedim Šuta

Autor opis: 
20 godina radi u financijskom sektoru, na odgovornim dužnostima u bankama i osiguranju. U radu se susretao s kompanijama različitih profila, analizirajući njihov rad, financije, rast i kreditnu sposobnost. Vlasnik je kompanije FINLAB.
Slika autora: 
O Autoru
Nedim Šuta
Video
CRNI PONEDJELJAK
Najveći pad jednogodišnjeg tržišta u povijesti (1987.)
DOKUMENTARNI SERIJAL
"OUR PLANET": Coming Spring 2019.
JIM KWIK
Zašto samo 1% ljudi uspijeva u onome što zamisli?