MARKER.HR
Aleluja! Postoji način kako mijenjati naslove i meta opise na Fejsu
Ivica Kruhek Digitalni marketing 25 travnja, 2018

Znate li kako izgleda Facebookova organizacijska struktura?

Ne znamo ni mi, ali kladimo se da tamo negdje postoji odjel za uvođenje promjena na Facebooku koji je sigurno brojniji od tehničke podrške.

Nakon fame oko privatnosti na Facebooku, koja je vjerojatno bila najveći hit i najčitanija tema od osnutka ove društvene mreže, vraćamo se malim, svakodnevnim promjenama na kojima radi spomenuti odjel iz uvoda.

Nije mnogo prošlo od srpnja prošle godine. Nije nam se čak niti izvrtio novi rođendan. Ali sjećamo se 18. tog mjeseca. Vani je bilo vruće i u uredu smo uz jutarnju kavicu posprdno komentirali poplavu ružičastih flamingosa na Jadranu.

I tad nas je u contentu nešto bacilo iz takta. Šok i nevjerica. 

Samo se čulo: "E, je l' ti možeš promijeniti naslov na postu? A meta opis? A fotku?"

Odgovor je bio ne. 

18. srpnja Facebook je ukinuo mogućnost izmjene naslova i meta opisa.

Zašto?

Zbog spammera koji su ovu opciju zloupotrebljavali s ciljem da lažnim sadržajem prevare korisnike Facebooka i pozovu ih da kliknu na njihovu objavu.

Clickbait (na hrvatskom se kaže poveznica mamac) je u svijetu online oglašavanja vrlo važan pojam, a spammeri su, između ostalog, na taj način iskorištavali priliku za promociju sadržaja koji je na Facebooku strogo zabranjen.

S druge strane, opcija promjene pretpregleda dijeljene objave uvelike je pomagala marketingašima, administratorima web stranica i voditeljima društvenih mreža. 

Svi smo željeli prilagoditi fotku i tekst. A tek kad smo vidjeli da u meta descriptionu imamo tipfeler. Hjoooj.

Na sreću, nedavno nas je Facebookov odjel s početka bloga ponovo razveselio vraćanjem mogućnosti izmjene teksta objave u pretpregledu, no sada se za to treba malo potruditi.

Kako promijeniti pretpregled dijeljene objave na Facebooku?

Ovu mogućnost možete vratiti putem opcije “Domain verification”. Nakon verifikacije u Business manageru dozvoljeno vam je mijenjanje naslova, podnaslova, opisa i fotografije u pretpregledu Facebook objave.

Postavljanje je malo komplicirano i teško ćete to odraditi sami, pa preporučujemo da uključite i svog programera. 

Ako ste hrabri i želite se upustiti u istraživanje, svakako će vam biti potrebni podaci za pristup domeni/FTP-u web stranice koju želite verificirati.

Uredite objavu na Facebooku u tri jednostavna koraka:

1. Postavke u Business Manageru
Prvi korak možete napraviti sami te vam za to nije potreban programer.

1. Uđite u Business manager i odaberite opciju Business Settings

2. U sekciji Brand Safety odaberite  </> DomainsU sekciji Brand Safety odaberite  </> Domains

3. Zatim odaberite +Add kako biste dodali domenu koju želite verificirati

4. Unesite ime domene i pritisnite Add domain

2. Potvrdite vlasništvo web stranice

Drugi korak može se izvesti na dva načina. Ovo je trenutak u kojem potražite pomoć programera. 

1. Nakon dodavanja domene trebali biste na ekranu vidjeti sljedeći prikaz:

2. Otvorite odjeljak “DNS Verification” pa u DNS postavke web stranice unesite TXT record ili jednostavno svom programeru pošaljite screenshot i TXT record (sigurni smo da ga ne želi prepisivati sa screenshota). 

3. Nakon što ste unijeli TXT record u DNS postavke, vratite se u Business Manager i kliknite zeleni gumbić na kojem piše “Verify”.

Još jedan način na koji to možete napraviti je putem HTML datoteke. Ovdje su vam također potrebni podaci za pristup.

1. Otvorite sekciju HTML File Upload
2. Preuzmite HTML datoteku za verifikaciju
3. Učitajte je u root direktorij web stranice
4. Potvrdite učitavanje na linku koji vam je ponuđen
5. Pritisnite zeleni gumbić na kojem piše "Verify"

3. Povezivanje Facebook stranice s domenom

Preostao je još samo jedan korak u kojem ćete povezati Facebook stranicu s verificiranom domenom.

Domeni je potrebno dodijeliti stranicu. Pritisnite gumb “Assign Pages”.

Nakon toga odaberite Facebook stranicu kojom želite upravljati i mijenjati joj pretpregled objave i odaberite "Save Changes".

Voilà! To je sve. 

Kako opcija funkcionira u stvarnosti?

Mi smo ovu opciju omogućili za Facebook stranicu WineYouLike.com, online trgovinu vina, pjenušaca i šampanjaca koju vodimo.

Olakšali smo si posao i tamo se za nas 18. srpnja 2017. nije nikada dogodio.

Zapravo, kada bolje razmislimo, oni koji uvode promjene na Facebooku ipak rade dobar posao. 
Biste li bili zadovoljni kada bi bilo tko podijelio vašu objavu i napisao što god se njemu sviđa, pa čak i uvredljivog sadržaja?

A-A, ne baš... 

Za ostale savjete koji postižu maksimalne rezultate uvijek se možete obratiti našem timu. Mi ćemo uvijek spremno dočekati svaku novu Facebookovu promjenu. 

Ako trebate pomoć s ovim, javite se u Marker.

Ivica Kruhek

Autor opis: 
Direktor je tvrtke Marker, i više od 12 godina pomaže tvrtkama da uz digitalne kanale dođu do ostvarenja poslovnih ciljeva. Znanje i iskustvo koristi za izradu web projekata, planiranje digitalnih strategija i izradu koncepata za e-commerce.
Slika autora: 
O Autoru
Ivica Kruhek
Video
CRNI PONEDJELJAK
Najveći pad jednogodišnjeg tržišta u povijesti (1987.)
DOKUMENTARNI SERIJAL
"OUR PLANET": Coming Spring 2019.
JIM KWIK
Zašto samo 1% ljudi uspijeva u onome što zamisli?