KUTAK ZA PRODAVAČE
Što je to On-boarding plan?
Asja Lajtman Bosilj Prodaja i menadžment 30 listopada, 2018
Izvor fotografije:
unsplash.com

Svima nam je dobro poznato da je prvi dojam jako važan, da se stječe u prvih nekoliko sekundi, a da traje godinama.

Koliko je onda važno ostaviti dobar dojam na novog zaposlenika?

Nakon što je proveden uspješan selekcijski postupak i nakon što je odabran kandidat (ili kandidati) s kojim je dogovoreno zasnivanje radnog odnosa, vrlo je važno da se taj prvi radni dan novozaposlene osobe dobro isplanira kako bi ta osoba stekla dojam da je došla u dobro organiziranu sredinu u kojoj se točno zna tko što radi i gdje su radni procesi jako dobro isplanirani i usklađeni.

Zapravo, uvođenje novozaposlenog djelatnika na njegovo novo radno mjesto započinje i znatno prije nego li novi zaposlenik dođe na svoje novo radno mjesto.

U tu svrhu je dobro imati pripremljen tzv. On-boarding plan koji onda vrijedi i koji se slijedi uvijek prilikom dolaska i zapošljavanja novih zaposlenika, bez obzira u kojem se odjelu u tvrtci zaposlili i bez obzira tko im je neposredni voditelj.

 

Što je to zapravo On-boarding plan? 

 

On-boarding plan je procedura koja bi trebala biti jedan od elemenata strategije tvrtke u privlačenju i zadržavanju najkvalitetnijih zaposlenika i brendiranja tvrtke, a može se podijeliti u sljedeća četiri koraka:

1.    Priprema svih administrativnih i zahtjeva sustava koji su potrebni novom zaposleniku za učinkovit početak rada u tvrtci
2.    Prvi radni dan novog zaposlenika na poslu (uključuje i tzv. On-boarding dan)
3.    Dubinsko osposobljavanje za novog zaposlenika tijekom probnog perioda 
4.    Završetak probnog perioda i davanje povratne informacije.

Važno je napomenuti da sama priprema započinje i do četiri tjedna prije prvog radnog dana novog zaposlenika u tvrtki.

On-boarding plan ima za tvrtku ključnu ulogu u:

•    stjecanju prvog dojma za nove zaposlenike
•    njihovog zadovoljstva
•    kasnije predanosti tvrtki i 
•    za nove zaposlenike je najjednostavniji način za dobivanje dodane vrijednosti od novog poslodavca, a svrha mu je da se novim zaposlenicima zaželi dobrodošlica na informativan, socijaliziran i aktivan način kako bi im početak karijere u tvrtki bio što ugodniji i dojmljiviji.

 

 

Kvalitetan On-boarding plan treba isto tako imati i jasno definirane uloge i odgovornosti svih dionika uključenih u On-boarding proces. 

Ukoliko je kvalitetno pripremljen i ukoliko ga svi dionici u procesu uvođenja novopridošlih zaposlenika u tvrtku dosljedno slijede, On-boarding plan je jedan od ključnih koraka u brendiranju poslodavaca na tržištu rada, a što je u današnje vrijeme sveopćeg manjka radne snage u gotovo svim segmentima poslovanja jedan od prioriteta svih poslodavaca koji žele privući i dugoročno zadržati najkvalitetnije zaposlenike. 

Tvrtka Avus u sklopu svoje HR aplikacije HR sustav učinka u svojim paketima Advanced i Optimum nudi i podršku u izradi kompletnog On-boarding plana uvođenja novih zaposlenika na njihova radna mjesta s detaljno razrađenim koracima uvođenja, planom uvođenja i popisom dokumentacije koju je dobro imati pripremljenu.

Obratite nam se s povjerenjem ukoliko želite sustavno poraditi na svom brendiranju poželjnog poslodavca.

Tvrtka Avus koja se bavi poslovnim savjetovanjem, provođenjem edukacija, savjetovanjem pri zapošljavanju te edukacijama iz područja ljudskih resursa i HR aplikacijama nudi podršku u postupcima savjetovanja pri zapošljavanju koji mogu uključivati:

•    kreiranje natječaja sukladno potrebama radnog mjesta
•    proces odabira kandidata* (od selekcije životopisa i molbi preko radnih zadataka i procjena osobina i kompetencija prilagođenih potrebama određenog radnog mjesta)
•    izrada NBTM profila razmišljanja
•    moderiranje osobnih intervjua s odabranim kandidatima iz užeg izbora i dr. 

*U samom procesu odabira kandidata uključuju se stručnjaci iz raznih segmenata poslovanja ovisno o traženim kompetencijama i radnom mjestu za koje se traže kandidati.

Više informacija o samoj tvrtki i njenim uslugama možete pronaći na stranici www.avus.hr ili www.avus-plus.com, a slobodno nam se obratite i na e-mail adresu [email protected]  .

Asja Lajtman Bosilj

Autor opis: 
mr.sc. Asja Lajtman Bosilj, poslovni je savjetnik, predavač, certificirani trener poslovnih edukacija, te konzultant EBRD-a. Vlasnica je tvrtke Avus koja stručnim pristupom na području ljudskih potencijala pomaže uposlenima i tvrtkama u rastu i razvoju.
Slika autora: 
O Autoru
Asja Lajtman Bosilj
Video
CRNI PONEDJELJAK
Najveći pad jednogodišnjeg tržišta u povijesti (1987.)
DOKUMENTARNI SERIJAL
"OUR PLANET": Coming Spring 2019.
JIM KWIK
Zašto samo 1% ljudi uspijeva u onome što zamisli?