Supply Chain Management

Kako povećati koeficijent obrtaja zaliha?

Prethodno smo govorili generalno o tome kako detektirati nekurentne zalihe i kako upravljati njima. U ovom ćemo broju reći nešto o koeficijentu obrtaja kao mjeri za određivanje „kurentnosti“ zaliha. Što je dakle koeficijent obrtaja? 

Općenito govoreći, Koeficijent obrtaja (engl. Turnover ratio) je jedan od pokazatelja efikasnosti kojom poduzeće koristi svoja sredstva, pokazuje koliko se puta u određenom razdoblju obrnu pojedine vrste sredstava u poduzeću. Može se računati za ukupna poslovna sredstva ili za obrtna sredstva (u koje spadaju i zalihe).

Hrvatski

Koja je najveća vrijednost nabave?

Sa prodajom je lako. Vrijednost prodaje je u količini prodaje. Ako radiš u prodaji, onda što više prodaš to više vrijediš. Dakle, vrlo je jednostavno odrediti vrijednost odjela prodaje. Jednostavno mjerimo koliko je prodano u jedinici vremena, usporedimo to sa nekim standardom i to je doprinos koje pojedinac ili tim doprinosi.

Da li je i sa nabavom tako - što više nabaviš proizvoda i sirovina to više vrijediš?  Ne ide baš tako. Sa nabavom je nešto kompliciranije. Kako onda odrediti vrijednost koju članovi timova nabave širom svijeta doprinose svojoj kompaniji? 

Hrvatski

Koji je omjer prostora za manipulaciju i prostora za spremanje u skladištu?

Još jedno često pitanje u vezi skladišta je kako najbolje napraviti raspored skladišta unutar četiri zadana zida? Kod novih skladišta je to legitimno pitanje prije nego se počne graditi skladište, ali kod starih skladišta i onih koja su već započela sa gradnjom – obično malo kasno. Međutim, šta je tu je, treba i u tom trenutku pokušati napraviti što i kako najbolje iskoristiti prostor koji imamo na raspolaganju.

Hrvatski