godišnji razgovori

GODIŠNJI RAZGOVORI: Jeste li definirali ciljeve za nadolazeću godinu?

Završetak poslovne godine i početak nove je idealno vrijeme za osvrt na ostvarenje, tj. ispunjenje individualnih i timskih ciljeva zaposlenika za godinu na izmaku, kao i definiranje ciljeva i planova razvoja za nadolazeću godinu.

Ukoliko se ovakvi razgovori provode sustavno i planski, poslodavci imaju kvalitetnije i motiviranije zaposlenike, a ujedno se i pozicioniraju kao poslodavac kod kojeg se razvoj zaposlenika prati i nagrađuje, ako se postavljeni ciljevi ostvaruju sukladno postavljenim kriterijima. 

Hrvatski

Što znači da su godišnji ciljevi zaposlenika postavljeni „pametno“ („smart“)?

Godišnji ciljevi koji se zadaju svakom pojedinom zaposleniku trebali bi biti postavljeni prema SMART principu te (po mogućnosti) vezani na šire organizacijske ciljeve. 

Česta greška koju čine voditelji/menadžeri prilikom vođenja godišnjih razgovora s podređenim zaposlenicima je da se godišnji ciljevi i očekivanja od zaposlenika:

•    ili ne postavljaju
•    ili ne komuniciraju prema zaposlenicima
•    ili postavljaju previše općenito (ili nemjerljivo)

Hrvatski

Davanje povratne informacije zaposlenicima prilikom vođenja godišnjih razgovora o učinku

Ključni element godišnjeg razgovora o individualnom učinku zaposlenika je davanje povratne informacije svakom pojedinom zaposleniku. 

Generalno, postoje dvije vrste povratne informacije:

•    pozitivne/podržavajuće povratne informacije
•    korektivne/razvojne povratne informacije

Za svaku od ove dvije vrste povratnih informacija postoje učinkoviti načini kako se one mogu dati. 

a) Pozitivne/podržavajuće povratne informacije

Hrvatski

POGLED UNATRAG, PLANIRANJE UNAPRIJED: Kako voditi učinkovite godišnje razgovore sa zaposlenicima

Jasni, otvoreni i konstruktivni godišnji razgovori sa zaposlenicima su važni elementi planiranja radnog učinka i razvoja zaposlenika.

Ciklus godišnjih razgovora je prilika za pogled na prošlogodišnje rezultate u odnosu na ciljeve i očekivanja. Rezultati se promatraju u dvije važne kategorije: 

1)    poslovni rezultati i 
2)    rezultati osobnog razvoja, razvoja talenata i timskog rada

Poslovni rezultati su ključni element u doprinosu poslovnom rastu, uslugama prema klijentima i poboljšanju ključnih procesa.

Hrvatski