MARIJA ĆEŠKIĆ
VOLIM HERCEGOVINU ZA DVIJE OSOBE: Hercegovački potencijal i filozofija življenja su priča od milijun dolara
Manager.ba BiH 07 studenog, 2018
Izvor fotografije:
Foto: Marija Ćeškić

Gošća Kluba menadžera je Marija Ćeškić, magistrica prava koja se aktivno bavi promocijom Hercegovine kroz brand From Herzegovina with love.

U sklopu projekta Klub menadžera predstavljamo vodeće ljude iz svijeta poduzetništva kao i stručnjake iz raznih oblasti koji našu svakodnevicu čine boljom i zanimljivijom. U državi i regiji, koja se nalazi na dnu europskih i svjetskih ljestvica, kada su u pitanju ekonomija i uvjeti poslovanja, razmjena pozitivnih priča i iskustava nam je svima izuzetno potrebna. Sigurni smo da ćete se iznenaditi koliko uspješnih ljudi živi oko nas. Neke od tih osoba poznajete, za neke niste nikada čuli. Možda vas nečija priča ili odgovor potakne da pokušate napraviti nešto slično ili više.

Marija Ćeškić je rođena 24. rujna 1991. godine u Mostaru. Širokobriježanka, magistrica prava po struci, već osam godina volontira na projektima osnaživanja mladih i žena u BiH.

U mandatu 2014-2018. bila je i najmlađa zastupnica u Skupštini Zapadnohercegovačke županije. 

Zadnje dvije godine aktivno se bavi promocijom Hercegovine kroz brand From Herzegovina with love.

Naglasak je na hercegovačkoj gastronomiji, ali i općenito na jedinstvenoj hercegovačkoj filozofiji življenja kao i ogromnom potencijalu Hercegovine.

 

Obzirom da ste iz Širokog Brijega, što biste izdvojili kao glavnu asocijaciju na ovaj grad i nešto na što ste posebno ponosni?

 

Često kažu za nas Širokobriježane kako 'bolujemo' od toga da budemo 'Uvijek na 1. mjestu', što je i slogan Grada.

Široki Brijeg je stolni grad hrvatstva u Bosni i Hercegovini, ali i simbol dobrog poduzetništva. Gdje god dođem, s ponosom ukazujem da sam Širokobriježanka. 

Ponosna sam na povijest svog grada, na ljude koji su ga očuvali, kao i na poduzetnički mentalitet Širokobriježana i Širokobriježanki.

 

 

Već dvije godine se bavite promocijom Hercegovine kroz platformu From Herzegovina with love, prvenstveno kroz gastronomiju. Smatrate li dovoljnim svoj doprinos u tome, ili se pak ništa ne može bez udruživanja, velikih projekata ili nekih viših instanci?

 

S jedne strane smatram da je Hercegovina toliki potencijal da ne znamo što ćemo od posla i da, dok sam živa, ne mogu završiti taj posao.

S druge strane, From Herzegovina with love je trebao nastati. Oni koji me prate zadnje dvije godine, znaju da sve što radim, radim iz čiste ljubavi prema Hercegovini.

Često volim reći da volim Hercegovinu za dvije osobe. U vrijeme kada toliko ljudi odlazi iz Hercegovine, svaki doprinos je dobar doprinos.

Ne vjerujem u kukanje i sjedenje prekriženih ruku.

Također, smatram da, kao Hercegovci, nismo toliko svjesni vlastitog identiteta i kakva je prilika Hercegovina.

Ali pesimizam i kriva perspektiva nas vode preko granice. Naravno, što je veći kolektiv koji 'udara u isti čavao', veća je i mogućnost i potencijal uspjeha.

 

Poznate su i veoma čitane i Vaše kolumne na temu hercegovačke gastronomije i turističke ponude ove regije. Koji su Vaši domaći, gastro favoriti?

 

Mogla bih svaki dan jesti puru ili uštipke sa lučnicom.

To je prejednostavna i preukusna hrana, a s druge strane pokazuje hercegovačku snalažljivost, kako su se izvukli najbolji okusi u doba najvećeg siromaštva.

Tu su i naš pršut i sir iz mijeha.

Vino je priča za sebe. Vino je ljubav i priča od milijun dolara.

Hercegovina je ogroman potencijal vinske zemlje.

Neki dan je brat odlio naše domaće vino i shvatila sam koliko sam blagoslovljena, odnosno koliki je blagoslov živjeti u Hercegovini.

 

Obzirom da „vladate“ gastro temama, što najčešće zamiriše iz Vašeg lonca? Što najbolje kuhate?

 

To trebate pitati mog brata, njemu kuham svakodnevno. I vjerojatno bi rekao lazanje.

Pa vjerujem da sam dobra i sa varivima i sa mesom, kao i sa složencima. Razvijam tijesto za pitu.

Kolače pravim od osme godine. Volim eksperimentirati u kuhinji. Začini, pogotovo oni ljuti, omiljeni su mi.

Naravno, sve je bolje uz prstohvat ljubavi.

 

Što je po Vašem ukusu pravi hercegovački ručak?

 

Za početak, hercegovački uštipci sa hercegovačkim pršutom i sirom iz mijeha i kajmakom. 

 

 

Zatim, hercegovačka tepsija - pečena teletina ili janjetina sa krumpirom. Hercegovačka kapljica je neizostavna.

Za desert, naše smokve sa kapljicama hercegovačkog meda. 

 

Također, veoma su popularne i brendirane majice, one koje mogu nositi prave Hercegovke i Hercegovci? Gdje se mogu naručiti? 

 

Pa da. U listopadu ove godine smo izbacili na svjetlo dana hercegovačke foodie majice, s tim da imamo nekoliko samo hercegovačkih (Herzegovina California).

 

 

Dobili smo i dopuštenje od pjevača Mate Bulića i frontmena grupe Zoster Marija Knezovića da koristimo stihove njihovih pjesama.

Radili smo pola godine na idejama i sretni smo kada svakodnevno dobivamo komentare da su majice genijalne.

Točno osjećamo da smo pogodili u srž.

Ideja je bila da probudimo osjećaj da je dobro biti Hercegovac i Hercegovka, da probudimo osjećaj ljubavi prema vlastitom identitetu.

Majice se mogu naručiti na Facebook stranici Iz Hercegovine s ljubavlju i Instagram profilu From Herzegovina with love

 

Obzirom da sve to promovirate putem Interneta, jeste li i Vi svoj život „preselili“ na društvene mreže?

 

Činjenica je da društvene mreže i marketing vladaju svijetom.

S druge strane, danas je lakše nego ikad biti poduzetnik. Mogućnosti digitalnog marketinga su nemjerljive.

Moram, zbog posla biti na društvenim mrežama svakodnevno, ali nakon nekog vremena provedenog na mobitelu ili laptopu, počnem osjećati neku nervozu i bježim, ostavljam društvene mreže.

Vratila sam sebi svakodnevno čitanje i predivno je.

Nastojim obaviti što moram i onda ostavljam taj virtualni svijet. 

 

 

Smatrate li da je biti na društvenim mrežama nekada „prenapuhano“? Jesu li ljudi tamo i ono što nisu, imaju i ono što nemaju? Gdje je nestala realnost? 

 

Znate kako, na internetu svi mogu biti što žele, pa i ono što nisu.

Lajkovi i broj followera su postali mjerilo vrijednosti.

Zato se ljudi često razočaraju kad vide osobe uživo ili saznaju da njihova bajka postoji samo na internetu.

Svako vrijeme ima svoje izazove. Izostanak realnosti je izazov ovog vremena.

 

Kažete da se bavite i edukacijom nezaposlenih žena. Na koji način? 

 

Tako je. Jedna sam od edukatorica na projektu 'Osnaživanje žena u Bosni i Hercegovini', u čijoj realizaciji sudjeluju Caritas BiH, Caritas Slovenije i Ministarstvo vanjskih poslova Slovenije.

Održavamo edukativne i kreativne radionice za nezaposlene žene dva puta mjesečno, gdje učimo žene novim kreativnim znanjima koja bi mogle eventualno unovčiti, ali ih osnažujemo i duhovno, kroz rast samopouzdanja i novih znanja.

 

Što namjeravate napraviti u narednih 3-5 godina?

 

Zaraditi milijun eura. Šalim se!

Mislim, nije isključena mogućnost.

Ako Bog da, baviti se promocijom Hercegovine, maksimalno se posvetiti razvoju branda From Herzegovina with love, izdati knjigu te se ostvariti na privatnom planu.

 

Uspješan menadžer za mene je… ?

 

Onaj koji vidi sve najgore i izvlači sve najbolje iz onih kojima upravlja.

Što manje ega, to više uspjeha.

Video
CRNI PONEDJELJAK
Najveći pad jednogodišnjeg tržišta u povijesti (1987.)
DOKUMENTARNI SERIJAL
"OUR PLANET": Coming Spring 2019.
JIM KWIK
Zašto samo 1% ljudi uspijeva u onome što zamisli?