RANKO PETRUŠIĆ
OD VOLONTERA DO DIREKTORA: InfoARS educira novu generaciju poduzetnika
Manager.ba BiH 26 rujna, 2018
Izvor fotografije:
Ranko Petrušić/InfoARS

Gost Kluba menadžera je Ranko Petrušić, osnivač i direktor Centra za informatički razvoj InfoARS, Banja Luka. 

U sklopu projekta Klub menadžera predstavljamo vodeće ljude iz svijeta poduzetništva kao i stručnjake iz raznih oblasti koji našu svakodnevicu čine boljom i zanimljivijom. U državi i regiji, koja se nalazi na dnu europskih i svjetskih ljestvica, kada su u pitanju ekonomija i uvjeti poslovanja, razmjena pozitivnih priča i iskustava nam je svima izuzetno potrebna. Sigurni smo da ćete se iznenaditi koliko uspješnih ljudi živi oko nas. Neke od tih osoba poznajete, za neke niste nikada čuli. Možda vas nečija priča ili odgovor potakne da pokušate napraviti nešto slično ili više.

Informatička akademija InfoARS nudi kompletne programe podrške u IT sektoru. 

Raspolaže mogućnostima izgradnje kapaciteta i edukacija kadrova za održavanje sistema.

Od 2010. godine prvenstveno se bavi različitim programima educiranja i certificiranja. 

Primarno je vezan za web tehnologije koje su bliske digitalnom marketingu.

Polaznici imaju priliku pohađati tečajeve za pravljenje web site-ova ili landing pageva za potrebe digitalnog marketinga, oglašavanja na Google i Facebook platformama. 

- Edukacija je generalno izazovan posao. Ljudi često misle da je profitabilan. Međutim, ako pogledamo prosvjetu, sve nam je jasno.

Ljudi bježe iz oblasti educiranja, ali nama je bio jedan od motiva - pomoć drugim ljudima“, ističe Petrušić na početku razgovora. 

Pravna lica nas uglavnom angažiraju za edukaciju kadrova vezanu za vještine poput digitalnog marketinga, business dashboardsa i dr.

Za podršku nam se obraćaju i kompanije koje imaju potrebu za novim kadrovima. 

Inače, unutar InfoARS-a djeluje i portal Banjaluka.com gdje je razvijena platforma za zapošljavanje posao.banjaluka.com

 

 

Što se tiče certifikacije, odnosi se na Microsoft, Cisco, IBM, PHP, Oracle i mnoge druge. 

Jedna smo od prvih kompanija u Banja Luci koja se počela baviti tom djelatnošću. 

 

Iz kojih oblasti dolaze vaši zaposlenici?

 

Što se tiče naših zaposlenika, trenutno ih imamo 11. 

To su uglavnom ljudi koji se bave digitalnim marketingom, inženjeri, programeri, projektanti, novinari, razni kreativci...

Imamo i dvadesetak vanjskih saradnika.

Uglavnom, otvoreni smo za saradnju s ljudima koji imaju ideje, vizije i žele uraditi nešto konkretno i drugačije. 

Dosta ulažemo u znanja ljudi zaposlenih kod nas, kao i u neke dodatne edukacije. 

Konstantno se uči, dosta je brzo i dinamično...

 

 

Neke zaposlenike koji kod nas rade već godinama u životu sam vidio svega tri puta. 

Razlog je taj što je njihov rad isključivo virtualan. To je novi model vođenja firme. 

Naše kompletno poslovanje je u cloudu. Od telefonskih linija do alata za planiranja projekata i čitave komunikacije. Mogli bismo funkcionisati bez da se vidimo.

Ono što je naš glavni, finansijski, ili bolje rečeno strateški razlog zbog kojeg smo započeli s ovim vidom poslovanja je educiranje kadrova za vlastite potrebe, jer ljude s određenim vještinama na tržištu rada je jako teško naći. 

Daleko je profitabilnije napraviti jedan web site nego educirati grupu ljudi.

Ali, treba razvijati zajednicu. Dosta ljudi odlazi. To je generalno trenutni trend kod nas.

Do kraja 2020. Europa će trebati 750.000 programera.

I to novih tehnologija koje će se tek pojaviti, koje još ne postoje. 

Otkako je krenuo GDPR, u Europi je potrebno 12.000 pravnika koji se razumiju u tu vrstu prava. Upravo je to primjer kako se tržište mijenja. 

U stalnoj smo komunikaciji i s privrednicima. Mnogi su obrisali podatke, čak i ako nisu imali povoda, jer su ih imali uskladištene i zaštićene na pravi način, ali to su uradili iz straha i neinformisanja. 

 

 

Rad s klijentima...

 

Prošle godine u bazi smo imali preko 200 registrovanih poslovnih klijenata s kojima smo sarađivali.

Educirali smo oko 40-50 ljudi na mjesečnom nivou, za različite vještine.

Kod nas ljudi dolaze naučiti nešto određeno i praktično.

 

 

Što smatrate faktorom diferencijacije u odnosu na konkurenciju?

 

Trudimo se raditi praktične stvari i konkretne projekte.

Dosta ljudi neke teoretske stvari može naći na internetu, ali za praktično saznanje je potrebno sjesti i učiti od mentora.

Naše učionice su prilagođene radu s manjim grupama, tj. 6-10 ljudi, u zavisnosti od toga šta se uči. To je naš koncept razmišljanja. 

 

Koriste li domaći privrednici u dovoljnoj mjeri blagodati novih tehnologija?

 

Rekao bih, svakim danom sve više. Mislim da dolazi jedna nova generacija preduzetnika, a stara, koja nije bila otvorena prema novim tehnologijama prepušta svoj posao novima koje su ih itekako svjesne. 

One su 24 sata na mobilnim telefonima, društvenim mrežama, online su i razumiju te stvari.

Kod nas je, na primjer, planiranje u potpunosti virtuelno. Bazira se na softveru koji smo razvili za svoje potrebe. 

 

 

Kako zvuči Vaša osobna priča vezana za pokretanje InfoARS-a?

 

Moja lična priča je krenula na prvoj godini fakulteta, kad sam postao član AIESEC-a. 

Rekao bih da je pravo znanje kombinacija teorije i prakse.

Bez jednog ili drugog nije moguće imati kvalitetno znanje.

Počeo sam volontirati u toj studentskoj organizaciji, a radili smo na razmjenama studenata.

Tada je to, zbog gomile barijera bilo prilično teško izvodljivo. Danas je sve dosta jednostavnije. 

Kroz posao sam stvarao kontakte i upoznavao ljude.

Već na drugoj godini sam dobio priliku da radim kao praktikant u jednoj nevladinoj organizaciji.

Nakon toga sam kroz neko vrijeme dobio ugovor o radu. Postao sam samostalan student, neovisan o roditeljima. 

2009. godine pokrenuli smo priču o InfoARS-u.

Godinu dana kasnije zvanično smo je registrirali, kad su zakonske procedure bile malo fleksibilnije.

Danas je to dosta kruto i ima puno stvari koje se trebaju znati da bi se bavili biznisom.

U narednom periodu svakako planiramo širenje. 

 

 

Što biste savjetovali onima koji započinju biznis i razmišljaju o bavljenju nekom vrstom poduzetništva?  

 

Sve se uči u hodu. Tako je barem kod većine preduzetnika. 

Želja za znanjem je možda jedna od ključnih vještina koju čovjek treba imati, jer znanje otklanja mnoge prepreke koje će vam se postaviti. A prepreka će svakako biti. 

 

Vaša definicija menadžera?

 

Želja za promjenama je ključna. 

Dok je čovjek spreman prihvatiti nove promjene i istima se prilagoditi, bit će uspješan. 

Onog trenutka kada postane statičan, tad će konkurencija proći pored njega.

Video
Berislav Marszalek, Entrio
Imamo ljude koji strastveno rade...
februar 2024
ASA Bolnica Sarajevo
DAN KARIJERA ZŠEM-a
Individualnim pristupom studentima, stvaramo ohrabrene mlade intelektualce