PREDRAG BOROJEVIĆ
MODNI BRAND FUNKY GUERRILLA: Ilustracije koje imaju smisao i poruke u koje vjerujemo
Manager.ba BiH 05 prosinca, 2018
Izvor fotografije:
Foto: Predrag Borojević

Gost Kluba menadžera je Predrag Borojević, direktor FG Grupe d.o.o. Gradiška

U sklopu projekta Klub menadžera predstavljamo vodeće ljude iz svijeta poduzetništva kao i stručnjake iz raznih oblasti koji našu svakodnevicu čine boljom i zanimljivijom. U državi i regiji, koja se nalazi na dnu europskih i svjetskih ljestvica, kada su u pitanju ekonomija i uvjeti poslovanja, razmjena pozitivnih priča i iskustava nam je svima izuzetno potrebna. Sigurni smo da ćete se iznenaditi koliko uspješnih ljudi živi oko nas. Neke od tih osoba poznajete, za neke niste nikada čuli. Možda vas nečija priča ili odgovor potakne da pokušate napraviti nešto slično ili više.

Predrag Borojević je rođen 1986. godine u Gradišci gdje je odrastao i završio osnovnu i srednju školu.

Nakon toga, odlazi u Banja Luku na studije engleskog jezika i književnosti.

Tijekom studiranja se bavio različitim poslovima, od kojih je većina bila vezana za civilni sektor i rad u udruženjima građana.

Po povratku u Gradišku priključuje se Udruženju Most gdje primjenjuje svoja do tada stečena znanja. Zajedno sa kolegama gradi Udruženje koje postaje prepoznatljivo, kako u Gradišci, tako i širom BiH.

Od 2014. godine obnašao je funkciju direktora spomenutog udruženja te paralelno vodio i društveno poduzeće FG Grupa d.o.o. Gradiška, gdje i zvanično prelazi u radni odnos kao direktor poduzeća od početka 2018. godine. 

 

Modni brend Funky Guerrila već je poznato i prepoznatljivo modno ime na tržištu BiH. Kako jer nastala cijela ova priča? Jeste li ostvarili sve zacrtane ciljeve vezane za ovaj projekt?

 

 

Sam projekat je nastao iz želje da se na našem prostoru ali i izvan njega nađe nešto novo, drugačije i kvalitetnije od samog komada odjeće – nešto što ima priču i pozadinu.

U tom smislu, na prvom mjestu nam nije maksimizacija profita, već stalno ulaganje u proizvodnju, kvalitet, širenje tima, te ulaganje u rad našeg vlasnika – Udruženja most koje radi u zajednici – u biti sve ono što čini jedno socijalno ili društveno preduzetništvo.

 

Što FG može ponuditi svojim fanovima, vjernim kupcima koji preferiraju ovaj stil odijevanja?

 

FG Grupa u svojoj ponudi ima vlastiti brend odjeće Funky Guerrilla na koji smo izuzetno ponosni, a koji je prepoznatljiv najviše po svojim majicama, duksericama i haljinama.

Pored toga, naše preduzeće nudi tzv. private/white label usluge gdje našim klijentima koji žele pokrenuti svoj brend nudimo sveobuhvatnu uslugu – od izrade krojeva, nabavke materijala, proizvodnje, brendiranja, itd. 

 

 

Tko kreira modne kolekcije Funky Guerrille? 

 

Za izgled posljednjih nekoliko kolekcija zaslužni su Tamara Desančić, tekstilni inžinjer i Aleksandar Škorić, naš umjetnički direktor koji trenutno boravi u Japanu i posjeduje značajno međunarodno iskustvo.

Do sada smo sarađivali i sa nekoliko modnih dizajnera koji su kreirali neke od naših kolekcija, ali za izgled odjevnih predmeta i izradu konstrukcija koje su presudne u samom procesu izrade, zaslužna je Tamara Desančić koja je zaista izvrsna u realizaciji svih ideja koje smo do sada imali.

Tokom prošle godine smo odlučili da proširimo kreativni tim i da jasno usmjerimo našu umjetničku direkciju i tada se našem timu pridužio i Aleksandar Škorić koji nam donosi tu dodatnu kreativnu notu koja nam je bila potrebna.

 

 

Što znače i predstavljaju vizuali prikazani na duksericama i majicama? 

 

Odjeća koju pravimo ne bi bila ono što mi želimo ako ne bi nosila poruke u koje vjerujemo i koje smatramo da su važne u ovom trenutnku.

Stvaranje jedne ilustracije i primjena na našim duksevima prolazi kroz jedan prilično dugačak proces.

 

 

Kada se našem timu pridružio Aleksandar Škorić (www.sasadesign.com) i kada smo mu povjerili ulogu kreativnog direktora, bilo je dosta različitih pogleda na dizajn i proces stvaranja, ali ono što je bilo zajedničko jeste želja da lokalne stvari predstavimo na drugačiji način i da ilustracije imaju smisao i poruku.

Još jedan razlog je bio taj da neke svakodnevne stvari koje imamo uopšte ne primjećujemo i ne poklanjamo im dovoljno pažnje, a zaslužuju da budu vidljive kako u Bosni i Hercegovini, tako i šire.

 

 

Koliko ljudi je uključeno u biznis kojim se bavite? 

 

Trenutno tim čini pet osoba koje stoje iza Funky Guerrille i koje aktivno, na svakodnevnom nivou rade da ona bude ono što jeste.

Imamo i jako velik broj vanjskih saradnika sa kojima sarađujemo, od dobavljača, dodatnih proizvođača, marketing agencija itd.

Sve u svemu, to je jedan prilično širok i ozbiljan tim. 

 

Koji kanal prodaje se pokazao kao najefikasniji kada je u pitanju distribucija odjevnih predmeta? Planirate li proširenje ponude i plasiranje na inozemna tržišta?

 

Najefikasniji način prodaje je sigurno preko već postojećih maloprodajnih distributivnih kanala.

Za jedan brend, imati čvrstog i stabilnog partnera u trgovini, a koji će plasirati naše proizvode krajnjim kupcima je od velike važnosti.

Ne treba zanemariti ni online prodaju, koja sve više uzima maha i koja omogućava da direktno imamo kontakt sa našim kupcima. 

Sigurno da planiramo proširenje i već smo izvozili naše proizvode u zemlje EU, tako da nastavljamo sa aktivnostima kako bi povećali plasman naših proizvoda u Europi.

Smatramo da je to ključno za veći uspjeh i povećanje proizvodnje, tima koji radi na brendu i ostvarivanju naših krajnjih ciljeva. 

 

 

Misija poslovanja Funky Guerrille ima i društveno-odgovoran karakter. Objasnite o čemu je riječ…

 

Tako je. Naše preduzeće je društveno preduzeće i to sa ponosom ističemo.

S obzirom da je termin ‘društveno preduzetništvo’ (ili socijalno preduzetništvo) još uvijek nepoznato i nailazi na pomalo zbunjujuće reakcije, neophodno je napomenuti da je društveno preduzeće biznis koji posluje s idejom da kroz zaradu koju ostvari putem prodaje proizvoda ili usluga ispuni jasnu društvenu misiju.

To znači da zarađena sredstva ne služe uvećanju imovine pojedinaca već se ulažu u druge svrhe, što u našem slučaju podrazumijeva ulaganje dobiti u redovne aktivnosti udruženja Most, dalje zapošljavanje (prvenstveno) mladih, rad sa mladima, neformalno obrazovanje, razvoj volonterizma, itd.

Udruženje Most je s razvojem društvenog preduzetništva krenulo tokom 2014. godine, kada je i osnovano preduzeće FG Grupa d.o.o. Gradiška.

Naše preduzeće je u 100% vlasništvu udruženja Most.

 

Obično se stil života, žanr glazbe, zanimanje i sl. manifestiraju i kroz modni stil, pa kako biste opisali sami sebe? Koji ste tip?

 

Pa generalno sebe vidim kao nekoga ko je definisan kroz muziku, a samim tim i modu koja prati žanr muzike koju volim.

Nekako sam više za opuštenu varijantu odjeće koju biram za sebe, a isto tako se taj stil odražava i kroz Funky Guerrillu, tako da većinu onoga što nudimo je izbor i onoga što sam nosim.

 

Smatrate li se kreativnom osobom? 

 

Rekao bih da da. Sve osobe koje nešto rade u uslovima koji vladaju kod nas i pokušavaju da naprave nešto iz ničega su izuzetni kreativci.

Graditi nešto u Bosni i Hercegovini zahtjeva od osobe da bude kreativna.

Ne mislim tu samo na umjetničku kreativnost, nego i organizacijsku, poslovnu...

Kada nestane kreativnosti, onda obično nestaje i želje za radom, tako da smatram da je kreativnost izuzetno bitna i nadam se da me neće napustiti uskoro. 

 

Na što privatno najčešće trošite novac?

 

To su najčešće putovanja, to je sigurno.

Jedno putovanje je daleko vrjednije od deset raznoraznih gadgeta. 

 

Bez čega ne možete zamisliti svoj dan?

 

Bez svoje supruge. :)

 

Po Vašem mišljenju, kakav treba biti uspješan menadžer? 

 

Mislim da uspješan menadžer mora imati jasnu viziju cilja koji treba da postigne kao i dovoljno vještina da primjeni taktiku koja će ga dovesti do tog cilja.

Mora isto tako da vjeruje u svoj tim i da povjeri stvari osobama koje u nekom polju znaju više od njega kako bi svi radili zajedno i "vukli" organizaciju do zacrtanog cilja.

Video
MOTIVACIJA
Zašto samo 1% ljudi uspije u onome što zamisli?
KOLIKO SMO NAPREDOVALI?
FANTASTIČNA INDUSTRIJSKA REVOLUCIJA: Povijesni period obilježen uspjesima i preokretima
TRGOVAČKI LANAC JOHN LEWIS
Božićna reklama koja osvaja na prvu