Nobel
MARKER.HR
Sve što trebate znati o megapopularnom hashtagu i društvenim mrežama
Objava: 11.1.2017 / 07:00
Prikaza: 1367
Autor: Manager.ba
Sve što trebate znati o megapopularnom hashtagu i društvenim mrežama
0

“Baš mi cool izgleda taj hashtag #. To je sad moderno. I svi to koriste! Ako svi koriste, onda ću i ja početi. Sigurno im zato ide dobro taj Facebook jer stalno stavljaju hashtag”.

Ako tako razmišljate, krivo razmišljate.

Istina je - svi koriste hashtag #. To je mladenački, kul, napredno, Facebook. To su millennialsi, generacija koja sad troši.

Ledo je ovog ljeta odlično iskoristio taj ukošeni znakić. Ne znamo da li ste u škrinji naišli na voćni sladoled s vanilijom naziva Hešteg#. Da, sa š.

Ledo je odlično iskoristio hashteg ludnicu ovog ljeta

Sve je kod tog sladoleda super: namijenjen djeci i mladima, sladoled za dijeljenje (mogli ste ga podijeliti) sladoled u obliku hashtaga. Napravili su i posebnu stranicu samo za taj sladoled i nagradni foto natječaj na Instagramu. Iskoristili su opću heštegmaniju na najbolji mogući način. Super. Bravo.

No, ovog ljeta nismo primijetili # samo u sladolednim škrinjama.

#Bandić i #Čačić u predizbornoj kampanji? Errrrrrrrr… Ne tako velika fora! Ne možeš si nakeljiti # na plakat i očekivati revoluciju na Twitteru koji u Hrvatskoj, ruku na srce, baš i ne živi.

Je li zbog # Bandić postao više kul? (Foto: http://www.365ris.hr)

Dobro su izgledali plakati, istina. Ali, je li # stvarno trebao biti toliko u prvom planu? Baš i ne.

Ok, ali vratimo se na #. Što je, kada i kako pravilno koristiti te ukošene ljestve.

Što je # i kako je postao više kul simbol s tipkovnice nego @?

Hashtag tj. ljestve # postoji puno dulje od društvenih mreža. Kroz povijest se koristio i kao oznaka za težinu, u britanskim mjernim jedinicama # je bila oznaka za “libra pondo” tj. funtu težine.

# su krajem sedamdesetih prošlog stoljeća počeli koristiti u informacijskoj tehnologiji u programskom jeziku C uz posebne ključne riječi.

Danas najpopularniji znak devedesetih se pojavio i na telefonima s tipkama. Kada smo se svi pitali: “A čemu sad to služi?”. Uloga tipkice # u većim telefonskim sustavima značila je kraj nečega. Npr. kada trebate utipkati neki broj kartice preko korisničke telefonske podrške, trebate na kraju stisnuti #.

No, svoju megapopularnost hashtag duguje društvenoj mreži Twitter, gdje je njegov pravi dom.

Sada već davne 2007. developer Chris Messina predložio je u samom tweetu da se teme razgovora počinju grupirati koristeći simbol #.

Ali, Twitter je tada odbacio njegovu ideju.

No, kako to već ide… ideje se ljudima ne mogu samo nametnuti, oni ih moraju prihvatiti.

Tako je pravi početak heštegiranja na Twitteru bio u listopadu 2007. kada su i građani i novinari počeliizvještavati o požaru u San Diegu pod nazivom #SanDiegoFire.

I tako je jedan požar pokrenuo malu lavinu…

Kako funkcionira hashtag?

Hashtag je riječ ili grupa riječi uz koju je pridružen # s ciljem da kategorizira i nalazi razgovore vezano uz određenu temu.

Štreberi iz IT-a rekli bi: Hashtagovi su metadata oznake koje koristimo u grupnim razgovorima.

Kada puno ljudi priča u isti glas, na istom mjestu, # pomaže da nađu isti razgovor

Kada je ta velika grupa društvena mreža, razumijete zašto je to važno.

Twitter je odlična društvena mreža za praćenje vijesti, ali i za organiziranje akcija i nagradnih igara. I tada se koriste ti super hashtagovi.

Na kojim se društvenim mrežama koriste hashtagovi?

Hashtag i Twitter

Twitter. Društvena mreža koja ih obožava i koja ne može bez njih. Tamo su se, kako smo napisali, i počeli koristiti. Korisnici Twittera niti ne pretražuju bez korištenja hashtaga.

Dokazano je da Twitter postovi s hashtagovima bolje prolaze:

• Tweetovi s hashtagovima imaju dvostruko veću uključenost publike (engagement) od onih bez hashtaga.
• Tweetovi s jednim do dva hashtaga povećavaju uključenost publike (engagement) više od 21%, a koristeći više od dva hashtaga, uključenost pada 17%.
• U 55% korisnici radije retvitaju tweetove s jednim hashtagom.

Naravno, to su istraživanja rađena na američkim korisnicima gdje je Twitter jača društvena mreža od Facebooka. U Hrvatskoj Twitter baš i ne diše punim plućima.

Više onako, tetura okolo s teškim bronhitisom.

Ako koristite Twitter, možete slobodno koristiti hashtagove. I u postu ne više od dva jer je sve drugo kontraproduktivno.

I ti hashtagovi moraju biti ili korisni tj. linkovi koji imaju neki cilj i svrhu ili čisto zabavnog karaktera.

Zapamtite pravilo: jedan hashtag po postu, maksimalno dva

Hashtag i LinkedIn

LinkedIn, poslovna društvena mreža nije za hashtagove. Možete ih staviti za ukras. Totalno bez veze.

Hashtag i Google plus

Ne. I tamo zaboravite hashtag. Google plus dobro pretaržuje i bez hashtaga.

Hashtag i Instagram

Instagramu hashtagovi koriste baš kao i Twitteru, da bi usmjeravali korisnike na isti razgovor. Ako korisnici Instagrama nisu povezani, a govore o istoj temi - hashtagovi će ih povezati.

Trebali bi ih koristiti na Instagramu jer tako funkcionira i pretraživanje. Ako je vaš Instagram profil javni (što je jer se radi o poslovnom profilu), uvijek postoji mogućnost da će netko nabasati na vaš post.

Instagram je odličan i za organiziranje foto-natječaja, baš kao što je Ledo napravio. Baš za onaj super sladoled Hešteg kojeg smo već nahvalili.

Instagram je stvoren za foto natječaje, a kampanje je najbolje odraditi uz pomoć hashtaga

Hashtagovi i Pinterest

Da, možete staviti hashtagove na Pinterest. Neće baš biti za ukras, ali neće biti ni od koristi.

Na Pinterestu se može kliknuti samo na hashtagove u opisu pina (pin’s description). Na ostalim mjestima ne rade.

Ni pretraživanje ne radi uz pomoć hashtagova, tako da se ne bi trebalo ni truditi.
Hashtagovi i Facebook

I šećer na kraju. Facebook i hashtagovi.

Duboko sad udahnimo. Jer tu se ima što za reći.

Prije 4 godine, 2013., Facebook se htio uključiti u hashtagmaniju. Oglašivače su nagovarali da koriste # u kampanjama.

U to vrijeme Facebook je htio podići traženje unutar svoje tražilice i svim silama su se trudili kroz tražilicu promijeniti način na koji ljudi koriste Facebook. Mislili su da će kroz upisivanje hashtagova ljudima dati mogućnost praćenja raznih razgovora.

Pokrenuli su i Graph Search, traženje unutar Facebooka koje je bilo bazirano na sadržaju korisnika i profila njegovih prijatzelja te njihovim međusobnim vezama.

Rezultati su izbacivani i prema interesima utipkanim na samom profilu, ali i podešeni prema postavkama privatnosti.

Baš zbog postavka privatnosti na Facebooku korisnici nisu mogi doći do bitnog sadržaja.

No, Facebooku to baš nije išlo i to zato što većina korisnika želi zaštiti svoj profil i svoj život i bilo je mnogo grešaka…

Dobro, ali smijem li koristiti hashtag?

U Facebookovim uputama za korisnike i dalje stoji:

“Hashtagovi pretvaraju teme i fraze unutar vaših postova u linkove na osobnim vremenskim crtama ili stranicama.

Kada kliknete na hashtag, vidjet ćete feed postova koji uključuju taj isti hashtag.

Vidjet ćete i nekoliko srodnih hashtagova na samom vrh stranice.

Hashtag mora biti jedna riječ, bez ikakvih razmaka. Može sadržavati brojeve, ali ne interpunkcijske i posebne znakove. Pazite na oznake privatnosti”.

OK, možete koristiti hashtagove na Facebooku, ali koliko to ima smisla?

Hashtagovi i Facebook u praksi

Nismo mi radili analizu, ali smo je našli. U izvještaju iz 2016. BuzzSuma, u kojem su analizirali 30 milijuna korporativnih stranica, zaključak je bio: Facebook postovi bez hashtagova prolazili su bolje nego oni s hashtagovima.

Kako Facebook ne stavlja limit na broj hashtagova u objavi, ljudi opsjednuti s tim super znakom koji je totalno trendi i Mark Zuckerberg ih odobrava, počeli su ga stavljati nakon svake riječi. Naravno, u nadi da će imati više klikova, lajkova i komentara.

No hashtag nakon svake riječi je nečitljiv i onaj plavi link nas bode u oči pa su ljudi manje reagirali na takve postove.

Nije baš nešto, je l'da? Ovo nije naš post. Mi ne koristimo hashtagove na Fejsu

Dakle, nemojte koristiti hashtagove na Facebooku, mi ih nikad nismo koristili i čisto nam je “fajn”.

Ako nam stvarno ne vjerujete, isprobajte. Pokušajte tri mjeseca sve postati s #, a 3 mjeseca bez ;)

Hoće li me naći na Facebooku ako ne koristim hashtagove?

Rezultati pretraživanja s # i bez različiti su. Facebook hashtagovi imaju različite namjene, no korisnici rijetko kada upisuju # u tražilicu.

To se najbolje vidi na primjeru.

Tražili smo pojam bicikl. Prvo s hashtagovima:

Usporedbe radi, pretraživali smo bicikl i bez #. Upisali smo samo bicikl.

Zaključak: Facebook i hashtagovi

NEMOJTE KORISTITI HASHTAGOVE ZA SVOJE PRIVATNE PROFILE!

Da, bezobrazni smo i deremo se na vas.

Kakvog smisla ima stavljati # za neku fotografiju kojoj ćete ionako ograničiti privatnost?

Smisao hashtaga je da vaš post netko lakše nađe uz hashtagove. A kićenjem postova plavim hashtagovima, kao što smo spomenuli, samo će se teže čitati.

Pogotovo ako ste ih nametali pet u jednu objavu.

Što se tiče stavljanja # u pootove za marketinške svrhe - mi ih ne koristimo. Ne bi to savjetovali ni vama. Ne možemo tvrditi da imaju negativan utjecaj, ali sigurni smo da nisu ključ uspjeha u vođenju Facebook stranice. Za razliku od dijeljenja korisnih blogova, zanimljivih vijesti i fotografija.

Hashtagove koristite tamo gdje im je mjesto. I točka.

Za sva pitanja obratite se nama.

U #Marker#Izradawebshopa#osjećamseglupavo

Sva prava pridržana © 2017 Manager.ba
Dizajn i programiranje: 4ANTS