Nobel
KLUB MENADŽERA
MAID JABANDŽIĆ, MADI: Priča o našem malom poslovnom carstvu i uspjehu
Objava: 31.5.2017 / 08:22
Prikaza: 13967
Autor: Manager.ba
MAID JABANDŽIĆ, MADI: Priča o našem malom poslovnom carstvu i uspjehu
0

U sklopu projekta Klub menadžera predstavljamo vodeće ljude iz svijeta poduzetništva kao i stručnjake iz raznih oblasti koji našu svakodnevicu čine boljom i zanimljivijom. U državi i regiji, koja se nalazi na dnu europskih i svjetskih ljestvica, kada su u pitanju ekonomija i uvjeti poslovanja, razmjena pozitivnih priča i iskustava nam je svima izuzetno potrebna. Sigurni smo da ćete se iznenaditi koliko uspješnih ljudi živi oko nas. Neke od tih osoba poznajete, za neke niste nikada čuli. Možda vas nečija priča ili odgovor potakne da pokušate napraviti nešto slično ili više. Gost Kluba menadžera je Maid Jabandžić, direktor kompanije Madi iz Tešnja.

Maid Jabandžić rođen je 1. srpnja 1981. godine u Doboju. Srednju mašinsku školu završio je u Tešnju. 2000. godine upisuje Ekonomski fakultet u Sarajevu, gdje je i diplomirao 2004. godine. Odmah po završetku obrazovanja, Maid je zaposlen u obiteljskoj kompaniji Madi, gdje uspješno radi već 13 godina. Ističe da uspješnu kompaniju čine ljudi, a ne mašine i zidovi. Osim konstantnog otvaranja novih radnih mjesta, menadžment kompanije stalno radi na edukaciji i usavršavanju svojih zaposlenika.

Vlasnik i osnivač firme Madi Tešanj, Ishak Jabandžić, zajedno sa svojim bratom Mujom, 1988. godine napustio je posao u javnom poduzeću i otvorio trgovinu koja se bavila prodajom mješovite robe. Iz tog vremena i datiraju prvi koraci u trgovačkoj djelatnosti iz čega će poslije i nastati firma Madi. Planskim razvojem i predanošću vlasnika i zaposlenih javljala se potreba za proširenjem kapaciteta u toj oblasti, tako da od 1997. godine firma Madi ulazi u posao prodaje bijele tehnike najprije u industrijskoj zoni u Bukvi, općina Tešanj, a potom i u Matuzićima, općina Doboj Jug. Prateći potrebe tržišta u prehrambenoj industriji, a u skladu s poduzetnošću tešanjskih privrednika, 2000. godine značajna sredstva uložena su u proizvodnju pilećih proizvoda, što će posmatrajući iz današnje perspektive odrediti konačno pozicioniranje firme Madi.

Kako se kompanija Madi razvijala s godinama te koji su predstojeći planovi ovog tešanjskog giganta, pročitajte u nastavku.

Gospodine Jabandžiću, Vaša obitelj je kroz protekle godine stvorila pravo malo carstvo u Tešnju, a ulaganja u kompaniju Madi su konstantna od 2000. godine. U što se sve ulagalo u proteklih 17 godina, kako se carstvo gradilo?

Madi je od 2000 godine u proizvodnji, a prije toga je bio fokus na trgovini. Madi, zapravo, postoji 28 godina i moramo priznati da samo vrijeme postojanja nije nimalo beznačajan period s aspekta trajanja. Carstvo je za mene prekrupna riječ, ali činjenica je da je Madi najveći proizvođač piletine na području BiH, Srbije, Crne Gore i Makedonije. U pitanju je vrlo skupa branša i sva ulaganja su cjenovno visoka, a sama oprema je vrlo specifična. Danas Madi ima potpuno zaokružen proces proizvodnje, od sirovine do dobivanja konačnih proizvoda i jedan je od rijetkih koji direktno upravlja svim procesima vezanim za finalni proizvod.

Koliko proizvoda Madi trenutno ima u svojoj ponudi i koji su najpopularniji?

Madi ima ukupno 80 proizvoda u svome asortimanu. Najpopularnija je svježa piletina koja je ujedno i naš core business. Osim toga iz segmenta polutrajnih roba tu su naši parizeri te iz oblikovanog programa pileći ćevapi i pljeskavice.

Jesu li na pomolu neka nova ulaganja ili novi proizvodi?

S obzirom na veličinu firme Madi, bilo koja vrsta zastoja u investicijama, ujedno bi značila i stagnaciju Madija. Sukladno tome mi konstantno imamo kapitalne investicije koje su posljednjih godina izuzetno visoke. Samo u prošloj godini ulaganja su bila blizu 10 milijuna KM, a i u tekućoj godini, situacija će biti slična. Ove godine i dalje je fokus na farmama za roditeljska jata, osuvremenjivanje pogona za proizvodnju pilećih ćevapa i pljeskavica, te kupovina zemljišta za širenje postojećih tvornica.

Nove investicije povlače i nova zapošljavanja radnika. Koliko Madi danas broji zaposlenih i što je ključno za kvalitetan i dobar rad unutar kompanije? Koliko ulažete u edukaciju zaposlenih?

Madi danas zapošljava oko 450 radnika i taj broj konstantno raste. Svaka nova investicija zahtjeva novu radnu snagu. Moj pristup poslovanju zasniva se na filozofiji da poduzeće čine radnici, a ne mašine i zidovi. Sukladno tome naši zaposlenicu su nama najbitniji faktor i naša snaga, te jedan od razloga zašto smo tako uspješni. Edukacije su stalni proces u našoj firmi. Gotovo svakog tjedna, naši zaposlenici su na nekom obliku usavršavanja i educiranja.

Čime se mjeri kvaliteta Madi proizvoda i na kojim tržištima se proizvodi plasiraju? Imate li u planu širiti tržišta?

Budući da su procesi proizvodnje u Madiju zaokruženi, to nam ujedno omogućava i da sirovine koje koristimo za svoje proizvode selektivno biramo i dajemo našim kupcima samo najbolje, što i zaslužuju. Osim tržišta BiH, Madi proizvodi se plasiraju u Srbiju i Crnu Goru, a upravo ovog tjedna smo potpisali ugovore o zastupanju i za tržište Makedonije, gdje se nadamo da ćemo već u narednih 20 dana poslati prve količine u tom pravcu. Kada je širenje u pitanju, kao što se da zaključiti, mi nikada ne mirujemo. Ubrzo planiramo krenuti sa izvozom u zemlje EU, a i druga tržišta su u pripremi.

Neophodno je ulaganje i u marketing. Koliko je to za Vas važna stavka?

Kako poduzeće raste i naši budžeti su sve veći, stoga su ulaganja u marketing neophodna. Marketing je nešto bez čega na suvremenom tržištu ne možete opstati. Koristimo sve kanale marketinga, a u narednom periodu to će biti sve izraženije.

Što je bilo presudno za uspjeh kompanije i postizanje liderske pozicije Madija u proizvodnji pilećih proizvoda? Je li bilo teško izboriti se na tržištu?

Jedna od ključnih stvari je svakako i korporativna podjela poslova koju smo vrlo uspješno uradili još u prosincu 2012. godine i koja je jedan od bitnijih faktora zašto smo danas tu gdje jesmo. Svako tržište neovisno o branši je i svojevrstan ring i zona borbe za dominacijom. Tako je bilo i s našom branšom. Godine truda su iza nas i poslije toliko vremena brojke kažu da smo najveći proizvođač piletine u regiji Zapadnog Balkana. Smatram da je ovaj podatak dobar odgovor na Vaše pitanje.

Za Vas kao direktora, koji su najveći izazovi u poslovanju? Što Vam pada najteže, a što Vas čini sretnim?

Za mene kao direktora najveći izazovi su uvijek planovi i predviđanja te prilagođavanje tih vizija. Čovjek bez problema može predvidjeti odvijanje situacija u nekim kraćim rokovima, ali prava mudrost jeste praviti kvalitetne projekcije za period od 3-5 i više godina. Kada je posao u pitanju najteže mi padaju neostvareni zamišljeni ciljevi i naravno sukladno tome sretnim me čine uspješni poslovni rezultati, kojih nam ne manjka.

U firmi Madi, kao izvršni direktor radi i Vaš brat Edin. Koje su za Vas prednosti, a koji nedostaci rada u obiteljskim kompanija?

Moj brat Edin je odgovoran za proizvodnju u kompaniji i vrlo uspješno radi taj posao. Ako pogledamo svjetsko tržište, obiteljske kompanije igraju glavnu ulogu u toj sferi poslovanja, tako imamo puno više prednosti na strani obiteljskih kompanija nego nedostataka. Nedostaci su naravno što top menadžment najčešće dolazi iz obitelji, a ja sam zagovornik dovođenja profesionalnih kadrova.
Poslovni ciklusi su vrlo važna stavka donošenja poslovnih odluka o investiranju.

Na koji način u firmi Madi pratite poslovno okruženje i donosite odluke o daljim koracima, o ulaganjima…?

Zapravo donošenje strateških odluka sukladno prilikama u firmi je jedan od najkompleksnijih zadataka. Mi u principu imamo manji team vrlo uspješnih ljudi koji, zajedno s nama vlasnicima, sudjeluju u svim procesima, kako kod donošenja strateških, tako i kod manje bitnih odluka.

Tešanj i tešanjska privreda su fenomen za BiH. Može li se tešanjski recept uspjeha prepisati i na ostala područja u BiH? Koja je Vaša poruka privrednicima?

Tešanj jeste fenomen za BiH, ali ja ne bih na to stavljao prevelik akcent, budući da u razvijenim zemljama većina gradova ima vrlo razvijenu privredu poput Tešnja, ako ne i bolju. Moje mišljenje je da to što smo dobri ne smije da nas zanese te da imamo još jako puno prostora za napredovanje. Kao što sam rekao da firmu čine ljudi a ne zgrade, ista je situacija i s našom lokalnom zajednicom. To je proces stalnih unaprjeđenja i poboljšanja i u tom pravcu moramo nastaviti.

Kako provodite svoje slobodno vrijeme? Tko je Maid Jabandžić privatno? Imate li neki hobi?

Veći dio intervjua baziran je na firmi i poslu, međutim jedina bitnija stvar od toga jeste obitelj. Stoga, većinu svog slobodnog vremena provodim sa svoje tri kćerke i suprugom. Naravno, tu su i druženja i izlasci s prijateljima. Što se hobija tiče, u fokusu su dva njemačka ovčara, Tina i Ikar.

Koja je Vaša definicija uspješnog menadžera?

Stalni rad na unaprjeđenju sistema, praćenje i uspostava sistema mjerljivosti i ništa manje bitno tržišna orijentiranost prema kupcu definira uspješnog menadžera.

Sva prava pridržana © 2017 Manager.ba
Dizajn i programiranje: 4ANTS