Nobel
BANKARSTVO
Keš je i dalje najzastupljeniji trend plaćanja u regiji
Objava: 7.6.2017 / 12:59
Prikaza: 325
Autor: Manager.ba/Oslobodjenje
Keš je i dalje najzastupljeniji trend plaćanja u regiji
0

Keš je još najzastupljeniji način plaćanja u zemljama regije i kompanija Visa, kao vodeća kompanija za elektronsko bankarstvo, konstantno radi na ohrabrenju ljudi da umjesto gotovinskog novca, keša, koriste bezgotovinsko plaćanje.

- U skladu s tim, u zemljama regije posljednjih godina bilježimo rast po potrošnji Visa kartice, te potrošnja Visa kartica u regiji jugoistočne Europe iznosi prosječno 65 posto u svakoj državi, kazao je Vladimir Đorđević, generalni direktor kompanije Visa za Srbiju, Crnu Goru, Bosnu i Hercegovinu, Makedoniju, Albaniju i tržište Kosova, na okruglom stolu koji je kompanija Visa organizirala u Budvi.
Đorđević je istaknuo kako se to posebno vidi u porastu korištenja Visa kartica na prodajnim mjestima.

Inovacije

- Kad je u pitanju bezgotovinsko plaćanje u regiji prednjači Srbija, ali pozitivne trendove vidimo i u ostalim zemljama regije od BiH, Crne Gore do Makedonije, istaknuo je Đorđević.

Prema njegovim riječima, bezgotovinsko plaćanje prije svega pomaže ekonomiji jedne zemlje, ali je jako bitno i sa aspekta sprječavanja bilo kakvih manipulacija, jer i globalna politika Vise je borba protiv sive ekonomije i uvođenje keša u legalne i elektronske tijekove.

Uvođenje keša u legalne i elektronske tijekove, plaćanje karticom podrazumijeva veću transparentnost i veću naplatu poreza, jer kada potrošač kupuje i plaća robu karticom, ta sredstva će sigurno proći kroz bankarski račun, bit će, takoreći vidljiva i samim tim će više novca otići u proračun, naglasio je Đorđević.

Kada su u pitanju planovi kompanije Visa za naredni period, on je istaknuo da će u fokusu Vise u narednom periodu i dalje biti borba protiv keša.

- Inovacije su također nešto čemu posvećujemo mnogo pažnje, slušamo korisnike i odgovaramo na izazove. Tu su svakako digitalizacija, elektronska trgovina, razvoj domaće trgovačke mreže u elektronskoj trgovini, stalni rad na financijskoj pismenosti, kao i uvođenje mobilnih novčanika, poručio je Đorđević.

Na okruglom stolu predstavnici Vise su, između ostalog, predstavili trendove u industriji plaćanja, promjene u elektronskom načinu plaćanja, ali i inovacije u svijetu bezgotovinskih načina plaćanja.

Cristina Doros, senior direktor u sektoru proizvoda kompanije Visa, tom prilikom je istakla da Visa konstantno radi na unapređenju svojih servisa novim tehnologijama.

- Prilagođavamo se kako vidimo da su potrebe na određenom tržištu i kao što je poznato, mnogo naših novih proizvoda je prisutno u regiji, poput premium kartica, gold kartica, ali mi ulažemo kontinuirane napore da ih unaprijedimo time što ćemo ponuditi nove povlastice vlasnicima kartica, kazala je Doros.

Ona je istaknula da Visa svakodnevno nešto razvija, a jedna od novih usluga jeste tokenizacija Visa usluga.

Kada je u pitanju edukacijski dio, Visa ulaže sve napore da zajedno s bankama provodi različite programe kako bi povećali svijest o korištenju kartica.

- Putem konferencija, ali i online resursa, pokušavamo ljudima objasniti prednosti plaćanja karticom, te smo radili istraživanje u sklopu kojeg smo ljudima postavili pitanje zašto ne koriste kartice ako ih imaju, ako preko njih primaju plaće, a dominantno ih koriste za podizanje novca. Odgovorili su da imaju naviku plaćanja gotovinom, drugi razlog je sigurnost, a treći, broj mjesta na kojima se kartice primaju kao sredstvo plaćanja, jer ne kupujemo uvijek u većim radnjama nego u manjim, gdje nema mogućnosti plaćanja karticama, kazala je Doros te dodala da je najveći problem navika kod ljudi koju je teško promijeniti.

Stoga, kako je naglasila, u sklopu promotivnih aktivnosti Visa pokušava objasniti ljudima zašto je bolje koristiti kartice nego gotovinu od jednostavnijeg plaćanja do različitih programa lojalnosti koji se nudi korisnicima kartica.

Kad je u pitanju konkurencija u ovom segmentu, Doros je istaknula da je Visa visoko tehnološka kompanija koja je “dovoljno mudra” da prati što se događa.

- Postoji jedan novi termin da kompanije istovremeno pomažu jedne drugima i da smo konkurencija jedni drugima. Naime, mi ne gledamo jedni na druge kao na konkurenciju, nego pomažemo jedni drugima da ostanemo najbolji u svom domenu, u oblasti u kojoj radimo, kazala je Doros.

Kada je u pitanju situacija u zemljama regije, u kojoj bezgotovinsko plaćanje nije još dostiglo razinu razvijenih zemalja u Europi, Doros je istaknula da bez obzira na mišljenje da ljudi u BiH i zemljama okruženja više vole keš, situacija nije toliko loša.

- U regiji udio novca koji se troši za direktno plaćanje viši je nego što je u nekim drugim zemljama, npr. u Ukrajini, tako da statistika govori da u regiji jugoistočne Europe ljudi dosta koriste kartice za plaćanje, kazala je Doros.

Sigurnost

Andriy Shcherbina, direktor u sektoru za inovacije i razvoj novih proizvoda kompanije Visa, pojasnio je da Visa, kad je u pitanju razvoj novih tehnologija i inovacija, svakako ne zaboravlja sigurnost, te da imaju koncept koji se zove odgovorne inovacije, a tu je u fokusu sigurnost.

- Kako bismo spriječili eventualno curenje podataka, iz praktičnog ugla gledano, imamo različite sigurnosne aktivnosti, a jedan od servisa je i tokenizacija, gdje taj digitalni token zamjenjuje broj kartice prilikom transakcije. Također, radimo na razvoju dodatnih servisa, a jedan od njih koji smo davno razvili, a sad unaprijedili jeste standard 3d sigurnosti kojim je značajno podignuta sigurnost prilikom plaćanja, istakao je Shcherbina.

On je istaknuo i Visa developer program, koji će u narednom periodu biti intenzivnije promoviran i u zemljama regije.

- Trenutno za ovaj program su mnogo zainteresirane zemlje kao što su Ukrajina, Kazahstan, ali bismo bili zadovoljni ako bi bilo interesiranja i iz zemalja regije, prvenstveno od banaka, ali i drugih zainteresiranih za razvoj novih servisa i usluga.

Sva prava pridržana © 2017 Manager.ba
Dizajn i programiranje: 4ANTS