Nobel
PODUZETNIŠTVO
Kako znati je li pravo vrijeme za partnerstvo?
Objava: 27.7.2017 / 15:30
Prikaza: 294
Autor: Manager.ba/Stratego.hr
Kako znati je li pravo vrijeme za partnerstvo?
0

Veliki poslovi nastali su na temelju velikih partnerstava. No, isto tako loša partnerstva mogu uništiti velike poslove. U nastavku donosimo savjete nekoliko poduzetnika o tome kako procijeniti kada je vrijeme za partnerstvo, a kada ne.

Vjerujte sebi i sve stavite na papir

Jack Canfield, suosnivač franšize Pileća juha za dušu, autor bestsellera Principi partnerstva

Sav moj uspjeh došao je na temelju uspješnih partnerstava – ko-autorstvo Pileće juhe za dušu sa Markom Victorom Hansenom, knjiga Principi uspjeha sa Janet Switzer i vođenje svojih tvrtki sa Patty Aubery i Russom Kamalskim. Moja top dva kriterija za partnerstvo su: moraju mi se svidjeti i moram im moći vjerovati. Drugo, moraju u priču donijeti nešto što ja ne mogu. Jedna od najvećih pogrešaka koje možete napraviti kad ulazite s nekim u partnerstvo jest to da ne definirate dovoljno jasno svoje uloge, granice, kompenzaciju i strategije izlaska iz dogovora koje onda sve trebate i ugovorno definirati. Važno je da si vjerujete, ali važno je i da znate da ste “na istoj stranici s partnerom” i da znate u što se upuštate. Zato je važno sve staviti na papir jer ljudi često različito shvaćaju neke stvari.

Partnera morate poznavati barem godinu dana

Tai Lopez, investitor i savjetnik za mnoge multimilijunske kompanije

Prije nego uđem u poslovno partnerstvo, moram osobu poznavati barem godinu dana. To mi je jedan od važnijih kriterija. To je kao u privatnim odnosima – prvo morate hodati s nekim da biste se vjenčali. Poslovno partnerstvo je brak tako da vam trebaju neki kraći projekti u međuvremenu. Postanite dobri u čitanju ljudi, a potvrdu za svoj dojam pronađite u referencama. Ako projekti ne uspiju vi idete dalje. To je kao kad odaberete da se više nećete viđati s osobom koju ste vidjeli nakon tri spoja – niste se obvezali i sve će biti u redu. Najveća pogreška koju možete napraviti jest da u partnerstvo uđete prebrzo. Pobrinite se da definirate odgovornosti koje ima svaki partner, prava i izlaznu strategiju te sve to stavite na papir odnosno u ugovor. Što ste jasniji u preciziranju obveza i prava manja je vjerojatnost da će dogovor propasti.

Koristite se matematikom, ali nemojte zaboraviti na zabavu

Roberto Orci, holivudski producent i scenarist

Partnerstva mogu biti divna, ali jednako tako mogu postati i vaša najgora noćna mora. Koristite matematiku kako biste se odlučili za prave partnere. Tako je – matematiku! Ako su u tom scenariju jedan plus jedan dva, to nije partnerstvo za vas. Jedan plus jedan moraju dati tri. Partnerstvo mora biti više od zbroja svojih dijelova. Također, trebali biste se upartneriti s nekim tko je bolji od vas u određenim stvarima. Puno puta sam viđao slučajeve u kojima je nečiji ego bio prepreka za dobro partnerstvo.

Konačno, morate znati da će vam to što radite donijeti i nešto zabave. Na kraju krajeva, ulazite u dugoročnu obvezu poslovnog braka koja će postati veliki dio vašeg života. Bit će puno uspona i padova. Ali koja je svrha svega ako neće biti zabavno? Ako se nećete zabavljati, partnerstvo neće potrajati.

Zavirite u njihov mozak

James Swanwick, CEO Swanwick Sleepa

Prva stvar koju napravim kada tražim potencijalne poslovne partnere jest da ih zamolim da riješe HEXACO i dark triad testove osobnosti. Važno je znati tip osobnosti s kojim se bavite jer su poslovna partnerstva poput braka. Drugo, tražim ljude sa različitim, komplementarnim vještinama koji dijele moju viziju. Nije dovoljno samo da vam se netko sviđa – ako ste introvert, tražite ekstroverta. Ako ste lice kompanije, možda vam treba netko tko će voditi operacije u backstageu.

Najveća pogreška koju sam ikad napravio bilo je partnerstvo s tri druga partnera. Jednostavno nas je bilo previše. Mislio sam da će više osobnosti i mišljenja biti dobro, ali je stvorilo previše konflikata i prepreka, te je usporilo cijelu priču. Savršeni scenarij uključuje dva ili tri partnera.

Budite izravni u definiranju važnih točaka

Chris Plough, poduzetnički savjetnik i serijski poduzetnik

Ja formiram partnerstva koja su dugoročna, dobitna za partnere te temeljena na vezi. Ugovor postaje način na koji se dokumentira dogovor koji je prethodno postignut i služi kao osiguranje ako se vodstvo promijeni. Da bismo tamo došli, sjednemo kako bismo razjasnili dvije stvari:

Prva su centralne vrijednosti. Pokušavamo doći do toga da dopustimo objema stranama da razviju povjerenje i dozvole drugoj strani da vidi što ih pokreće. Ovo su važne stvari na koje se možemo osloniti kada stvari postanu teške i stresne.

Drugo, poslovni teret. Dijelimo našu poslovnu prtljagu kako bi se osigurali da počinjemo na pravom mjestu. To uključuje isticanje naših očekivanja i obveza u partnerstvu, tako da se otvoreno dijele i da se mogu ostvariti. Također dijelimo naše strahove i želje što se tiče partnerstva, tako da se s njima možemo pozabaviti u fazi planiranja prije negoli kada nastupi konflikt.

Nemojte da vas bude strah otići

Phil Suslow, vlasnik Ozniuma

Razmislite o testu osobnosti poput Myers-Briggsovog. Na taj ćete način razviti svijest o svojim radnim preferencijama i moći bolje razumjeti kako vaš partner funkcionira. Idealno bi trebala postojati ravnoteža, no ne smijete biti ni previše različiti jer biste se mogli međusobno izluditi. Ako vam je takvo nešto prihvatljivo, okrenite se astrologiji i prikazu kompatibilnosti vas i vašeg partnera. Provjerite jesu li vaši ciljevi usklađeni. Primjerice, želite li raditi manje ili želite postići velike brojke? Koliko sati tjedno želite posvetiti poslu? Koje osoblje želite zaposliti? Imate li neke druge projekte ili obveze koji bi mogli doći u sukob s poslom ili vas ometati? Što kaže vaša obitelj na vašu novu poslovnu pustolovinu?

Najveća pogreška koju sam napravio u nekom partnerstvu došla je od mog straha od suočavanja – teško se nosim s teškim razgovorima. Jednom sam tako odgađao raskid partnerstva jako dugo, iako sam znao da to nije to. To je rezultiralo s puno unutrašnjih previranja i potrošene energije koju sam mogao utrošiti na nešto što bi mi više odgovaralo.

Sva prava pridržana © 2017 Manager.ba
Dizajn i programiranje: 4ANTS