Nobel
FINANCIJSKI LABORATORIJ
Kako stvoriti uspješan tim?
Objava: 12.6.2017 / 08:54
Prikaza: 430
Autor: Nedim Šuta
Kako stvoriti uspješan tim?
0

Želite pokrenuti vlastiti biznis? Odavno ste u poduzetničkim vodama, ali Vam nedostaju stručni financijski savjeti? Kako unaprijediti prodaju? Kako razmišljaju bankari, važne „osobe“ s druge strane? U rubrici „Financijski laboratorij“ stručnjak za financije će na vrlo jasnim primjerima pokazati gdje najčešće poslodavci griješe i pokušati ponuditi konkretna rješenja za probleme s kojima se svakodnevno suočavaju. Gospodin Nedim Šuta je proveo dva desetljeća u financijskom sektoru, većinom na odgovornim dužnostima u bankama i osiguranju. U svom radu se susretao s kompanijama različitih profila, analizirajući njihov rad, financije, rast i kreditnu sposobnost. Od 2017. je vlasnik privatne kompanije „FINLAB“.

Tim i timski ciljevi

Ljudi većinu svog život provedu u socijalnoj interakciji, jer je ljuska vrsta po prirodi socijalna. Iz čitave interakcije, okruženja proizlaze timovi, ekipe, škvadre. U većini životnih situacija djelujemo kao dio većeg i šireg tima, kao roditelji, zaposlenici, sportaši. Čak i u individualnim sportovima, postoje timovi sa specifičnim zadaćama.

Tim kao osnova kompanije

Nebrojeno puta je izrečeno da su ljudi/osoblje najveća, i skoro pa jedina vrijednost bilo koje kompanije. Gledajući na tim kao više pojedinaca, onda bi se ta tvrdnja trebala multiplicirati. Jednostavno, zar ne?

Tim ili ekipu (eng. team, fr. equipe) možemo definirati kao skup individualaca koje povezuju ciljevi i procesi, kao i planirane aktivnosti, te interesi i (približno) isti motivi.

Gledajući iza sebe, kao i oko sebe, timovi ne postoje u super jednostavnim modelima, odnosno, trgovačkim jezikom rečeno, to je razlika između piljare/granapa i kompanije.

Složenost i količina procesa, potreba, iziskuju neminovnost uključivanja različitih profila unutar timova, da bi timovi bili efikasniji i kvalitetniji u svojim nastojanjima.

Timska organizacija je dominantna u poslovnom svijetu, u zapadnu hemisferu je kao takva „uvezena“ iz Japana koji je tijekom 70. i 80. godina prošlog vijeka doživio poslovni procvat.

Prije toga, u Europi su bile dominantne grupe, a ne timovi. Samo raščlanjivanje razlika bi oduzelo previše vremena, a i irelevantno je u ovom kontekstu.

Dizajniranje timova

Nedostatak konstrukcije i kompozicije dovodi do umanjenih efekata u svemu, pa tako i u timovima. Komplementarna znanja i vještine usmjerene ka zajedničkom timu predstavljaju osnovu nastanka tima. Unutar tima, potrebno je da postoje jasne odgovornosti uključenih, od voditelja do asistenata. Unutar tima, kao najneovisnije karike u poduzeću, potencira se komunikacija, inovativnosti, razmjena ideja.

Uspjeh i kvalitete se mjeri po najslabijoj karici koja je u timu. Lider, voditelj, menadžer „brani“ aktivnosti tima prema nadređenima, osiguravajući da se procesi nesmetano provode, te u konačnici, snoseći posljedice za sve svoje članove.

Tim je kao šah, postoji i lovac, i pijun, i kraljica i nužno je znati kada je vrijeme za koje karakteristike.

Pored te uloge, svima nama se dogodi ne baš dobar dan, tjedan. U tim momentima, snaga i kvaliteta tima dolazi do izražaja.

Uspješan tim

Uspjeh, iako subjektivna definicija i doživljaj, ipak ima neke svoje karakteristike. Uspješan tim je onaj koji izvršava zadate aktivnosti i ciljeve u realnim vremenskim okvirima.

Nedavno sam pročitao dosta aktualnu definiciju uspjeha koja kaže: Uspjeh počinje kada počnemo zapošljavati svoje nedostatke.

Gledajući tim, zamislite da je napravljen od karakteristika istih koje vi kao pojedinac imate. Da li bi tim opstao ili čak kompanija?

Timovi u prodaji ili u financijama, su većinom sazdani od ljudi različitih karakteristika i pogleda. U suštini klasični prodavači, poboljšani za risk ili računovodstveno znanje. Na taj način se osigurava kvaliteta prezentacije, struktura prihoda i marže. Proizvod ili usluge dobivaju na kvaliteti, te u konačnici sustav radi.

O samim sustavima u realnim okruženjima, odnosu prema proizvodima i kupcima, više čitajte sljedećeg ponedjeljka.

Želim Vam uspješan početak radnog tjedna.

Sva prava pridržana © 2017 Manager.ba
Dizajn i programiranje: 4ANTS