Nobel
MARKER.HR
Kada se offline i online svijet spoje: kako promovirati web shop u offline svijetu?
Objava: 31.8.2017 / 09:35
Prikaza: 168
Autor: Manger.ba/Marker.hr
Kada se offline i online svijet spoje: kako promovirati web shop u offline svijetu?
0

Vlasnik ste offline trgovine i napokon ste odlučili svoje cijenjeno prisustvo proširiti i na online svijet. Izradili ste web shop ili web stranicu i što sada?

Naravno, sav svoj trud uložit ćete u planiranje online marketinških strategija jer tako možete ubiti dvije muhe jednim udarcem - promovirat ćete i web shop i postojeću offline trgovinu.

To je zaista pametna ideja jer se svi vaši postojeći i potencijalni kupci nalaze na internetu. Tako ćete u trenutku odmah vrlo lako doći do širokog broja publike te steći reputaciju brenda i svojih proizvoda.

Zapravo, jednom kad uđete u online svijet sve postaje mačji kašalj i to je jedini način za dobivanje ikakvih rezultata.

Iako je to možda istina za određeno ciljano tržište, neke od najboljih marketinških ideja i rezultata upravo se događaju izvan mreže. A što točno možete dobiti offline marketingom?

Moć offline marketinga #1: Pretvarate offline posjetitelje u online posjetitelje


Samo razmislite o kupcima koji po prvi puta posjete vašu offline trgovinu.
Na primjer, došao je Jurica, isprobao je i izabrao tenisice, platio ih je na blagajni i otišao je iz trgovine. I gdje je on u svemu ovome saznao da imate i web shop?

Malo kome će pasti na pamet guglati trgovinu u kojoj je kupio tenisice, pa ni Jurici koji će se za sljedeći shopping odlučiti za drugu trgovinu jer će mu vaša biti predaleko.

A to možda ne bi bio slučaj da je znao da samo jednim klikom može ponovno kupiti nešto kod vas.

To je samo jedan primjer. A što je s onim ostalim prolaznicima koji svakodnevno prolaze pokraj vaše trgovine? Što je s vašim poslovnim partnerima (budućim i postojećim), a što je s onima koje susrećete na raznim seminarima?

To su sve vaši potencijalni offline i online kupci između kojih ne bi smjeli raditi razliku. Nije da će vam pasti ukupan prihod ako se offline prodaja smanji, a online prodaja poveća. Ili obrnuto.

Promet je promet. Web shop i offline trgovina uvijek moraju biti u sinergiji i nikada ne bi smjeli raditi odvojeno, tj. jedan protiv drugog.

Moć offline marketinga #2: Iskorištavate zaboravljeno tržište

S porastom popularnosti online marketinga čini se kako su mnogi zaboravili dokazane offline metode.

Sjećate li se novina, radija, televizije, reklamnih panoa, brošura, letaka? Sam spomen na ove marketinške kanale kao da nas vraća u kameno doba, no nemojte se zavaravati.

Ljudi još uvijek kupuju novine i slušaju radio, a i svakodnevno prolaze pokraj reklamnih panoa. Takve marketinške kampanje još uvijek djeluju na nas - priznali mi to ili ne.

Naravno, ne kažemo da bi trebali zanemariti online marketing jer je on iznimno važan u današnjem svijetu u kojem smo svi međusobno povezani, pogotovo na društvenim mrežama. No, offline angažman s kupcima i dalje ima jedinstvenu i posebnu vrijednost koja se ne smije zaboraviti.

Ako želite ove godine dobiti onaj prijeko potreban boost u online i offline prometu, vrijeme je da počnete razmišljati i malo izvan okvira (ili out of the box smiley).
Iskoristite offline marketinške strategije, malo ih modernizirajte i dajte im onaj poseban touch.

Inspiracija je uvijek nadohvat ruke, samo je trebate znati prepoznati i iskoristiti na najbolji mogući način. Kako bi vas podjetili na dobra stara vremena donisimo osam zaboravljenih offline marketinških taktika koje će sigurno donijetu rezultate.

1. Budite kreativni sa vizitkama

Ako već trebate imati vizitke, najbolje je držati se nekog standarda koji provjereno radi, zar ne? Naravno da nije tako.

Takve vizitke se lako zaborave i zametnu, pa bi ih trebali istaknuti što je više moguće. Koristite hrabre boje, neobičan dizajn kako bi na najbolji mogući način iskoristili sve čari jedne vizitke. No, u središtu pozornosti bi trebalo biti isticanje prave vrijednosti vašeg brenda i poslovanja.

Isto tako, pobrinite se da svaki zaposlenik ima svoju vizitku jer nikad ne znate kada ćete doći u priliku podijeliti svoje poslovne podatke s potencijalnim klijentima ili kupcima.

Na vizitki bi se trebali naći osnovni podaci kao što su:

- naziv poslovanja (logotip)
- kratki opis čime se bavite
- ime i prezime
- sjedište poslovanja (adresa i mjesto)
- i naravno web adresa web shopa ili web stranice

2. Iskoristite tiskani marketinški kanal

Vjerovali ili ne, jedan od boljih načina za prijenos marketinških poruka na ciljano tržište je upravo u tiskanom obliku. Letak može izgledati kao staromodna strategija, ali to ne znači da neće dati pozitivne rezultate.

Idite korak dalje i izbjegnite standardne šablone jer postoji mnogo kreativnih načina na koje možete dobiti pozornost svojeg ciljanog tržišta. Kako?

Pokušajte izbjeći izradu letaka koji su isključivo prodajne svrhe. Umjesto promocije proizvoda, ponudite potencijalnim klijentima koristan sadržaj.

Izradite informativnu infografiku, podijelite izvrstan recept ili top savjete koji se odnose na vaš proizvod. Na dnu letka ubacite adresu web shopa ili stranice gdje potencijalni kupci mogu dobiti više savjeta ili ubacite kupon za popust na web shopu.

Pogledajte par primjera:

McDonald's u letku promovira i naglašava svoju kvalitetu i izvornost okusa. U nijednom trenutku ne nagovora čitatelje na kupovinu.

Drugi primjer je Ikea koja svojim letkom želi dokazati kako je jednostavno urediti dom uz pomoć Ikeinih proizvoda. Kada primatelj otvori letak, stvara se 3D soba.

BONUS SAVJET 1:

Mi bi ovaj letak obogatili igrom “Pogodi što nedostaje na ovoj slici”.
Kada primatelj letka otkrije što nedostaje na slici, treba otići na web stranicu i u web obrascu označiti svoj odgovor. Ako je sretne ruke, možda će i predmet koji nedostaje na slici osvojiti kao nagradu.

Na ovaj način možete sakupiti i korisne osobne podatke korisnika kao što je e-mail adresa koju ćete moći dodati u newsletter listu pretplatnika. Naravno ako se korisnici slažu s tim.

BONUS SAVJET 2:

Natjecanja i nagrade su iznimno popularne u offline i online marketingu, no trebate pametno razmisliti što ćete nuditi kao nagradu.

Prema statistikama bolje prolaze nagrade manje vrijednosti jer tako sudionici imaju osjećaj kao da će imati veće izglede za pobjedu. Pa umjesto jedne vrijedne nagrade, ponudite više manjih s manjom vrijednosti.

3. Radio i televizija - iako su tradicionalni, ovi mediji nisu još mrtvi


Prema zadnjim istraživanjima iz 2015. godine, radio svakodnevno sluša 55,5% hrvatskih građana, a na tjednoj bazi njih 91,2%. Dakle, u prosjeku svaki Hrvat uz radio dnevno provede 78,6 minuta.

No televizija je ipak u većoj prednosti od radija. Prema istraživanju međunarodne marketinške agencije ZenithOptimedia iz 2015. godine, Hrvati gledaju televiziju više od šest sati dnevno.

Trebamo li još što reći? Detaljno isplanirajte reklamiranje i putem ovih marketinških kanala i osmislite kreativne reklame koje će vidjeti i čuti širok broj potencijalnih kupaca.

4. Ciljajte na veliko - postavite reklamu na reklamni pano

Zašto ne bi iskoristili najvidljiviji prostor za reklamiranje pokraj kojeg svakodnevno prolazimo stotinu puta?

Riječ je o reklamnim panoima koji se nalaze na najprometnijim područjima i vide ga pješaci, biciklisti i vozači u automobilima.

No, koliko ste takvih plakata vidjeli u životu za vrijeme šetnje ili vožnje u automobilu? Vjerojatno se ne možete sjetiti većine od njih, ali iskreno to nije niti vaš problem jer bi reklama sama po sebi trebala imati ono nešto da vam privuče pažnju.

Zapitajte se. Što reklamu čini neodoljivom? Što može potaknuti vozače da malo uspore tijekom vožnje kako bi skenirali cijelu reklamu? Takva reklama bi trebala biti grafički orijentirana, informativna, zanimljiva i što je najvažnije - kreativna.

Budite inovativni i nemojte ići na sigurno (jer ovako i onako ništa nije sigurno u marketinškom svijetu).

Jedino na što trebate obratiti pozornost je da jedna reklama zaslužuje samo jedan poziv za akciju koji treba biti jasan i kratak. Isto tako, nemojte zaboraviti istaknuti ime vaše trgovine i adresu web trgovine.

Pogledajte kako je to učinila Coca-Cola. Sasvim uobičajenu reklamu uspjela je pretvoriti u nešto drugačije i privlačno samo s jednom stvari - dodala je ljestve na svoju reklamu.

Što Coca-Cola želi reći s ljestvama? Ako već sada osjećate jaku žeđ, samo se popnite ljestvama do slamčice i popijte osvježavajući gutljaj Coca-Cole.

McDonald's je iskoristio i sunčani sat kako bi prolaznicima savjetovao koje je jelo najbolje za određeno vrijeme.

Dakle, uz pomoć malih dodataka kao što su ljestve ili sunčani sat, sasvim uobičajenu reklamu možete pretvoriti u nešto svjetski. Ideje su svugdje oko vas.

5. Iskoristite kreativne naljepnice

Kad smo se već vinuli u nebesa, idemo se malo spustiti i na zemlju smiley
Upotreba naljepnica za oglašavanje je poprilično nov i inovativan način za privlačenje pozornosti. Zapravo bi bilo bolje reći da je dobro poznat u većem dijelu svijeta, samo ne toliko i kod nas.

Naime, većina poznatih svjetskih brendova već odavno iskorištava njihov potencijal, a prema statistikama neki od njih imali su čak 550% veli porast u poslovanju.

Prilično su ekonomične, a i stvaraju pozitivan utisak kod korisnika jer im je glavna svrha zabaviti potencijalne kupce, a ne im nešto prodati.

Pogledajte ovo inovativno rješenje. Zove se Metro virtualna trgovina gdje maloprodajne tvrtke zidove podzemne željeznice pretvaraju u supermarkete.

Ovaj način reklamiranja stoji iza ideje kako živimo u užurbanom svijetu, pa većina stanovništva obavlja shopping samo vikendom. No, u virtualnoj trgovini, prolaznici mogu imati brzi shopping i na stanici metroa.

Samo trebaju skenirati QR kod (o kojem ćemo kasnije nešto više reći) ili otići na određenu web adresu, kupiti proizvode i nakon toga će im pošiljka stići na vrata njihova doma.

Samo trebate biti maštoviti i razmisliti kako možete iskoristiti svoju okolinu za potencijalne marketinške poruke. Evo još nekoliko ideja.

Ovo je primjer reklame putničke agencije Alberta i mislimo da nije bilo boljeg mjesta za postavljanje ove reklame. Čekaonica koja je sama po sebi dosadno mjesto jer moramo čekati.

Radi li se o vlaku, autobusu ili drugom prijevozu, čekanje ubija i mislima smo uvijek negde daleko. Zbog toga će i ova reklama najbolje upaliti u jednoj čekaonici gdje skijanje trenutačno izgleda kao najbolja ideja u životu.

6. Pretvorite svoju reklamu u 3D umjetnost

Kako pretvoriti reklamu u 3D umjetnost? Jednostavno - samo vam treba kreda i neki lokalni umjetnik.

Ulični crteži kredom stekli su veliku popularnost u posljednhih nekoliko godina i to s dobrim razlogom. Svojim zabavnim sadržajem privlače mnoštvo i potiču online društvenu razmjenu slika. A da ne govorimo koliko je takva reklama poprilično ekonomična, a efektna.

Na primjer, LA Fitness i Daily Mail izradili su ovu 3D reklamu:

Osim što je crtež privlačan i toliko zabavan da će ga svaki prolaznik željeti podijeliti s prijateljima (primarno zbog sebe), u donjem dijelu crteža je jasno istaknuto o kojem je brendu riječ.

Korisnici će dijeljenjem svoje slike na internetu samo stvarati besplatnu reklamu jer će vaša fotografija imati ulogu pisane preporuke vašeg brenda. Njihovi prijatelji vidjet će da ste zabavni i drugačiji od svih, pa zašto ne bi zavirili u vaš web shop kad ga već imate.

Na inovativan način povećavate online promet, stvarate svijest o svojem brendu, ali i promovirate svoj web shop.

7. Pretvorite svoje vozilo u mobilnu reklamu

Ako želite reklamu koja će biti vidljiva 24/7 i još k tome mobilna, oblijepite svoj automobil privlačnom reklamom.

Nalijepite naljepnicu za auto koja će imati privlačan slikovni element, slogan koji će privući pozornost prolaznika i naravno adresu web shopa ili stranice.

8. Reklamirajte web shop i u fizičkoj trgovini

Ako se dovoljno potrudite, ime vaše web stranice može biti vidljivo u svakom kutku vaše offline trgovine. Pa kako reklamirati web shop, a da postojeći ne oblijepite plakatima?

1. Pretvorite pakiranje u reklamu

Vaša web stranica može biti vidljiva i na pakiranju proizvoda. Na primjer na kartonskim kutijama koje služe za kratkotrajnu zaštitu proizvoda (kutija za cipele),

2. Iskoristite vrećicu kao mobilnu reklamu

Vrećice ne moraju imati samo svrhu vrećica. Ako su pametno dizajnirane, one mogu poslužiti kao odlična mobilna reklama.

Isto tako, kvalitetne, fancy vrećice sa zabavnom porukom neće odmah završiti u smeću ili biti zabačene u kutku sobe. Kupci će ih željeti nositi sa sobom, pa će vam oni zapravo raditi i besplatnu reklamu.

Naravno, za reklamu je potrebno na vrećicu istaknuti i web adresu.

3. Poklonite nešto kupcima

Istaknite ime svojeg web shopa na promotivnim materijalima.
Prodajete cipele? Uz cipele svakom kupcu poklonite žlicu za cipele, uloške, ili vezice za cipele.

Ako prodajete bicikle i biciklističku opremu, poklonite kupcima reflektirajući prsluk, kabanicu za ruksak ili zvonce za bicikl.

4. Iskoristite sav promotivan materijal

Iskoristite sve moguće promotivne materijale. Na primjer, majice, kape, kalendare, kemijske olovke, kišobrane, privjeske i trakice za mobitel, upaljače, USB stickove, šalice…

Za ovakvu vrstu promocije, važno je da su proizvodi praktični i kvalitetni, tj. da traju što duže. Istraživanja su pokazala da ljudi vole promotivne materijale, ali samo ako su praktični.

Čak se više od polovice onih koji prime promotivni proizvod veže uz sam proizvod ili brend. Zašto? Jer su u svakodnevnom životu promotivni materijali uvijek uz njega.

5. Ponudite online popust

Prilikom kupovine, tj. plaćanja recite kupcima da unutar tjedan dana mogu ostvariti popust na vašem web shopu, upišu li broj računa.
Ili im ponudite članstvo u loyalty programu s kojim na web shopu ili offline trgovini mogu ostvariti popuste i skupljati bodove.

6. Pretvorite zaposlenike u hodajuću reklamu

Majice s vašom web adresom vrlo su jednostavan, ali i učinkovit način za reklamiranje vašeg web shopa.

Vi i vaši zaposlenici možete ih nositi tijekom radnog dana i kupci će ih sigurno primijetiti.

Zapamtite da zaposlenici neće nositi majice samo na poslu. Nosit će ih i na putu za posao, kada idu na pauzu za ručak… Zapravo, oni će biti vaša hodajuća reklama.

7. Promijenite znak "Zatvoreno"

Ako ste vlasnik offline trgovine vjerojatno imate i znak na kojem piše je li trgovina zatvorena ili otvorena, evo još jedne dobre ideje.

Izmijenite stranu na kojoj piše "Zatvoreno". Uz riječ "Zatvoreno" dodajte rečenicu kao što je “Iako smo zatvoreni, naš web shop još uvijek radi (adresa web shopa)”
I na kraju nešto o QR kodu - savršenom dodatku offline marketinškim strategijama
Mogućnosti interneta su nas malo ulijenile, pa se vašem potencijalnom klijentu ili kupcu baš i neće dati prepisivati web adresa.

Pa, jeste li ikada čuli za QR kod? Možda ga ne znate po imenu, no svakako ste ga vidjeli na raznim plakatima, na nekim proizvodima u trgovini, pa čak i na zidovima zgrada.

QR kod (Quick Response kod, tj. brzi odgovor) vrsta je barkoda u kojem se najčešće sprema link do neke web stranice, Za stvaranje QR koda dovoljno je upisati u Google free QR code generator, popuniti nekoliko polja, podesiti neku opciju i dobit ćete QR kod.

Njega može očitati svaki mobitel s fotoaparatom i pristupom internetu koji ima instaliranu aplikaciju za prepoznavanje QR kodova (iako su na nekim uređajima te aplikacije već tvornički instalirane).

No on ne mora voditi samo do vaše web stranice. Možete poslati tekstualnu poruku, SMS poruku, uputiti poziv, pozvati korisnike na neki event i još mnogo toga.

Pa evo ideje - zašto u sve ove marketinške ideje ne bi ubacili i QR kod? S jednim malim grafičkim elementom reći ćete i više od 1000 riječi.

Na primjer, možete ga upotrijebiti na vizitkama i promocijskim materijalima:

A naravno, možete biti i malo kreativniji. Već smo na početku spomenuli kako svi volimo nagradne igre. Koliko volimo nagradne igre toliko volimo vidjeti i zagonetke.

Zašto ne bi na plakatu ili na zidu zgrade osmislili neki dobar rebus ili drugu zagonetku koja će biti povezana s vašim poslovanjem?

Pokraj zagonetke ubacite QR kod koji vodi do stranice gdje korisnik mora upisati točan odgovor, upisati svoje osnovne podatke i naravno e-mail adresu. Na toj stranici istaknite da će točnim odgovorom i uz malo sreće možda osvojiti jedan od vaših proizvoda (vi odlučite koji).

Kada posjetitelj prijavi odgovor, prijava će ga odvesti do stranice vašeg web shopa na kojoj odmah može pogledati što imate u ponudi.
Istražite malo po internetu. Zasigurno ćete doći do kreativnih rješenja smiley
I na kraju bi rekli još samo ovo.

Uvijek pokušajte pojednostaviti svoju marketinšku poruku. Odlučite koji je primarni cilj reklame i usredotočite reklamne poruke u tom smjeru. Previše poruka nikoga neće zalijepiti za reklamu, a niti će je itko odlučiti pročitati.

Ne pretvarajte slučajne prolaznike ili posjetitelje u online kupce. Takvo oglašavanje može se činiti previše agresivno. Glavni cilj bi uvijek trebao biti pretvaranje offline posjetitelja u online posjetitelje kako bi oni dobili dodatne informacije o vama, pa će na temelju njih sami odlučiti žele li postati vaši kupci.
Nadamo se da smo vam dali nekoliko dobrih ideja koje ćete moći iskoristiti za svoje marketinške strategije.

A dok se vi bavite stvaranjem offline strategija, dopustite nama da se bavimo vašim web shopom.

Možda ga treba malo uglancati, popraviti neke bitne online elemente kao što su navigacija stranice ili opis proizvoda. A možda treba dodati nove stranice na koje će dolaziti online posjetitelji putem QR koda.

Slobodno se javite Markeru!

Sva prava pridržana © 2017 Manager.ba
Dizajn i programiranje: 4ANTS