Nobel
KLUB MENADŽERA
Goran Novak, Mostar Property Management: Siguran prihod od vaših nekretnina!
Objava: 6.9.2017 / 09:52
Prikaza: 1911
Autor: Manager.ba
Goran Novak, Mostar Property Management: Siguran prihod od vaših nekretnina!
0

U sklopu projekta Klub menadžera predstavljamo vodeće ljude iz svijeta poduzetništva kao i stručnjake iz raznih oblasti koji našu svakodnevicu čine boljom i zanimljivijom. U državi i regiji, koja se nalazi na dnu europskih i svjetskih ljestvica, kada su u pitanju ekonomija i uvjeti poslovanja, razmjena pozitivnih priča i iskustava nam je svima izuzetno potrebna. Sigurni smo da ćete se iznenaditi koliko uspješnih ljudi živi oko nas. Neke od tih osoba poznajete, za neke niste nikada čuli. Možda vas nečija priča ili odgovor potakne da pokušate napraviti nešto slično ili više.

Gost Kluba menadžera je Goran Novak iz kompanije Mostar Property Management.

Goran Novak rođen je u Mostaru 1986. godine. Nakon osnovnoškolskog i srednjoškolskog obrazovanja, odlučio se za Studij Poslovnog računarstva u Dubrovniku. Danas je nastavnik informatike u osnovnoj školi u Dubrovniku. Velike šanse za svoj profesionalni razvoj Novak vidi i u turizmu. Njegova prethodna poslovna iskustva uglavnom su bila vezana uz turističku djelatnost. Radio je u brojnim turističkim agencijama, a danas je dio tima kompanije Mostar Property Management koja je specijalizirana za poslovanje nekretninama.

Gospodine Novak, možete li nam na početku predstaviti kompaniju Mostar Property Management, čime se kompanija bavi, kada je osnovana?

Mostar Property Management je kompanija specijalizirana za pružanje usluga upravljanja i održavanja nekretnina na području Mostara i okolice. Naša djelatnost je kompletno vođenje poslova u turističkoj djelatnosti iznajmljivanja nekretnina (apartmana, kuća, vila). Kompanija je zvanično osnovana u petom mjesecu ove godine, no s pripremama smo počeli znatno ranije.

Kako ste došli na ideju pokrenuti kompaniju ovo tipa i što su zapravo pokazala prethodna istraživanja tržišta, odnosno usluge turističkih djelatnika?

Kolega Hrvoje i ja smo došli na ovu ideju tako što smo promatrali jedan od najrazvijenijih turističkih destinacija u ovom djelu Europe, Dubrovnik. Dubrovnik je sa ovakvim načinom poslovanja počeo još 2010. godine i ovakvi tipovi kompanija su se jako brzo razvili i ubrzo se proširili po cijeloj Hrvatskoj, čak i šire. Naravno, Mostar nije Dubrovnik, ali ima potencijala da postane značajna turistička destinacija, a u biti to već i jeste. S dugogodišnjim radnim iskustvom u sličnim i brojnim drugim turističkim firmama i agencijama u Dubrovniku, uvidjeli smo da ovaj koncept firme može poslovati i u Mostaru. Tako smo u suradnji s agencijom 360° Mediteran iz Dubrovnika, koja ima ured i u Frankfurtu, te ugovore s preko 100 hotela u Hrvatskoj, odlučili pokrenuti firmu u Mostaru.

Specijalizirani ste za poslovanje nekretninama u ime njihovih vlasnika. Koji su to poslovi koje obavljate i kako to izgleda u praksi?

Mi svojim klijentima nudimo dvije vrste usluga. U prvoj vrsti usluge oglašavamo ih na sve najvažnije stranice za oglašavanje smještaja, uz profesionalne fotografije te detaljan opis nekretnine, šaljemo im goste te obavljamo svu komunikaciju s gostima, od mailova do telefonskih poziva, a kada gosti jednom dođu, vlasnici se dalje brinu o njima. U drugoj vrsti usluge mi obavljamo kompletan posao, od oglašavanja nekretnine, komunikacije s gostima, dočeka i prihvata gostiju, čišćenja, pranja i peglanja posteljine, vođenja dokumentacije. Mi smo gostima dostupni 24 h dnevno ukoliko im bilo što zatreba, a vlasnici ne moraju brinuti ni o čemu. Važno je napomenuti da vlasnici uvijek imaju zadnju riječ jer su to ipak njihove nekretnine.

Tko su sve klijenti Vaše kompanije i s kojeg područja?

Naši klijenti su prije svega ljudi koji imaju poteškoća s iznajmljivanjem svojih nekretnina, zatim vlasnici koji bi željeli iznajmljivati svoju nekretninu, ali jednostavno zbog obaveza nemaju vremena da se bave time. Naši klijenti su također ljudi koji žive izvan države i posjeduju nekretnine u BiH, a koje su im veći dio godine prazne, a mogle bi im donositi ekonomsku dobit, ali i svi oni ljudi koji možda i imaju vremena, ali jednostavno iz određenih razloga ne žele ovu djelatnost obavljati sami. Svima njima je potreban netko tko će o njihovoj nekretnini brinuti kvalitetno, odgovorno, profesionalno i s pažnjom pravog domaćina i tu smo mi da taj posao obavljamo umjesto njih. Iz razgovora s našim dosadašnjim klijentima smo mogli zaključiti da smo opravdali njihovo povjerenje.

Možemo li govoriti o dosadašnjim rezultatima Vaše kompanije, budući da se bliži i kraj ljetne sezone, koliko je za Vašu kompaniju, a time i za turističke djelatnike Mostara bila uspješna?

S tim da smo osnovani prije 5 mjeseci, i više smo nego zadovoljni ljetnom sezonom! Što je najbitnije postavili smo odlične temelje za sljedeću sezonu, u kojoj očekujemo još bolje rezultate. Trenutno imamo preko 25 zadovoljnih klijenata, ostvarili smo veliki broj noćenja, i što nam je jako bitno, gosti su vrlo zadovoljni i njihove ocjene su pozitivne. Samim tim i vlasnici su zadovoljni, a ako je tako onda smo i mi sretni i zadovoljni.

Koliko Vaša kompanija može doprinijeti boljem poslovanju i povećanju prihoda vlasnicima nekretnina?

Naša kompanija može uvelike doprinijeti boljem poslovanju i povećanju prihoda vlasnicima nekretnina. Ne samo da su prisutni na svjetskom tržištu, nego i kroz suradnju koju smo ostvarili s agencijama širom BiH te Hrvatske, te putem promidžbe njihove nekretnine putem marketinga, u koji dosta ulažemo. Također koristimo informacijske tehnologije i stalno pratimo kako strano tako i domaće tržište, tako da se trudimo da uvijek idemo u korak s vremenom.

Kakva je turistička ponuda za goste Mostara, što po vama nedostaje?

Turistička ponuda Mostara nije loša, ali mogla bi biti puno bolja. Najveći problem turističke ponude u Mostaru je to što nije pravilno ili dovoljno prezentirana na tržištu. Iako ima dosta mladih ljudi koji se trude prezentirati Mostar na najbolji mogući način, i rade dosta dobre stvari, ipak je potrebno na razini Grada podići turističku ponudu na veću razinu. Prije svega bi se time omogućilo turistima da ostanu malo dulje u Mostaru od planiranog, da Mostar ne bude samo usputna stanica na putu za Dubrovnik, Split ili Sarajevo. Iz našeg iskustva, primijetili smo kod naših gostiju da nisu previše upoznati sa svim ljepotama koje Hercegovina može da ponudi, i da su oduševljeni jednom kada sve vide, jer su došli bez velikih očekivanja. Hercegovina zaista ima ogroman turistički potencijal, i to ne samo Mostar, nego čitavo područje od Blidinja i Boračkog jezera pa do Čapljine i Međugorja, a na svima nama je da se potrudimo da taj potencijal iskoristimo.

U čemu turistički djelatnici, tj. vlasnici nekretnina najviše griješe?

Vlasnici nekretnina većinom nemaju vremena posvetiti se ovom poslu 100%. Ovo nije jednostavan posao koliko god drugima činilo da možda jeste, i zahtjeva dosta truda i vremena. Naravno, ukoliko želite kvalitetne i ozbiljne rezultate. On zahtjeva vašu predanost 24 sata dnevno i 7 dana u tjednu. Također, vlasnici nekretnina koji se sami upuste u taj posao, moraju znati da su oni predstavnici svoga grada i da i od njih dosta ovisi kako će se gost osjećati u njihovom gradu, i to se odražava na cjelokupnu sliku Mostara kao turističkog grada. Nama nije isključivi cilj zarada, cilj nam je da se gosti što ugodnije osjećaju u Mostaru i da odu iz Mostara sa što ljepšim uspomenama i pronesu dobar glas o Mostaru kao turističkoj destinaciji i našim ljudima. Također mislimo da bi iznajmljivači koji su se upustili u ovaj posao trebali više cijeniti svoje nekretnine i svoj trud i ne podcjenjivati se.

Imate li u planu širiti svoje poslovanje u budućem periodu?

Naš sistem nema ograničenja tako da možemo raditi na području cijele Hercegovina pa čak i šire. Mi već imamo par nekretnina po Hercegovini, i trenutno vlasnicima nudimo naš prvi paket koji se sastoji od dovođenja gostiju i provođenja cjelokupne komunikacije s gostima sve do dočeka kod klijenta, dok u budućnosti planiramo nuditi i cjelokupan paket za područje čitave Hercegovine.

Tko sve čini tim Mostar Property Managementa?

Uz mene i Hrvoja Gardavskog tu su još Nenna Ujević, Mili Muratović, i još par povremenih članova, a u budućnosti planiramo još proširivati naš tim.

Što je za Vas ključno za rast i uspjeh jedne kompanije?

Ključno je prije svega klijentima ponuditi kvalitetnu i profesionalnu uslugu, jer samo tako se možemo održati. Bitno je ne zadovoljavati se postignutim, nego stalno težiti napretku, svakodnevno učiti i evoluirati, prilagođavati se trendovima tržišta, konstantno ulagati u sebe i samim tim postavljati što kvalitetnije standarde. Imamo vrlo jednostavan sistem kojega se pridržavamo, najbitnije nam je da je gost zadovoljan, ako je gost zadovoljan onda samim tim je naš klijent zadovoljan, a na kraju i mi smo zadovoljni. Ako jedan sudionik u ovom lancu nije zadovoljan, lanac se prekida. Već smo imali situaciju gdje gosti nisu bili zadovoljni, i nakon par negativnih ocjena smo nažalost morali prekinuti suradnju s klijentom.

Tko je Goran Novak ? Kako provodite svoje slobodno vrijeme? Imate li neki hobi?

Slobodno vrijeme koristim za druženje s prijateljima i obitelji, opuštanje najviše uz nogomet i gledanje dokumentarnih filmova.

Sva prava pridržana © 2017 Manager.ba
Dizajn i programiranje: 4ANTS