Nobel
KLUB MENADŽERA
ERNA ŠOŠEVIĆ: Platforma Bizbook unapređuje poslovanje bh. firmi
Objava: 16.8.2017 / 09:37
Prikaza: 2700
Autor: Manager.ba
ERNA ŠOŠEVIĆ: Platforma Bizbook unapređuje poslovanje bh. firmi
0

U sklopu projekta Klub menadžera predstavljamo vodeće ljude iz svijeta poduzetništva kao i stručnjake iz raznih oblasti koji našu svakodnevicu čine boljom i zanimljivijom. U državi i regiji, koja se nalazi na dnu europskih i svjetskih ljestvica, kada su u pitanju ekonomija i uvjeti poslovanja, razmjena pozitivnih priča i iskustava nam je svima izuzetno potrebna. Sigurni smo da ćete se iznenaditi koliko uspješnih ljudi živi oko nas. Neke od tih osoba poznajete, za neke niste nikada čuli. Možda vas nečija priča ili odgovor potakne da pokušate napraviti nešto slično ili više.

Gost Kluba menadžera je Erna Šošević, mlada poduzetnica koja je pokrenula B2B platformu Bizbook - mrežu za napredno poslovanje.

Mlada bh. poduzetnica Erna Šošević je rođena 25.02.1984. godine u Sarajevu. Završila je gimnaziju, a potom i pravo na Pravnom fakultetu Univerziteta u Sarajevu. Već za vrijeme studija je počela raditi na prijedlog svojih roditelja, prvenstveno kako bi stekla radno iskustvo, ali i zbog sklapanja slike "života koji je čeka". Njezini prvi poslovni koraci bili su radeći kao promotor proizvoda nekoliko sati tjedno. Prvo ozbiljno zaposlenje je bilo u jednoj autokući gdje je radila u odjelu prodaje, da bi nakon kratkog vremena bila unaprjeđena u voditeljicu odjela logistike i dispozicije. Nekoliko godina kasnije prihvatila je posao u jednoj banci u sektoru prodaje kako bi radila u struci za leasing društvo. Stečeno iskustvo je prenijela u konzultantsko društvo gdje je vodila odjel naplate šteta posljednje četiri godine. Nakon toga odlučila se na pokretanje vlastitog biznisa. Ambiciozna, uporna i s idejom da doprinese uspjehu i boljoj poziciji bh. firmi, Erna se odlučila na pokretanje vlastitog biznisa.

Na tržištu BiH nedavno je predstavljena B2B platforma Bizbook, odnosno mreža za napredno poslovanje za koju ste upravo Vi zaslužni. Možete li nam predstaviti platformu, kako ona funkcionira u praksi te kako ste došli na ideju pokrenuti Bizbook?

Bizbook je upravo proizvod mog radnog iskustva. Svaka pozicija na kojoj sam radila je bila u prodaji ili je bila vezana za prodaju, tako da sam iz prve ruke vidjela slabosti tog odjela koji je zapravo "kičma" svake firme, čime god se ona bavila. Bizbook je produžena ruka prodajnih predstavnika kojima je na jednom mjestu data mogućnost da kreiraju profile kompanija za koju rade, da svakodnevno objavljuju ponude proizvoda i/ili usluga namijenjenih pravnim licima i obrtima te da preko ponuda komuniciraju sa zainteresiranim kupcima. Dodatna pogodnost je i objavljivanje potražnje, gdje kompanije objavom svojih zahtjeva otvaraju svojevrsnu licitaciju, jer im Bizbook korisnici šalju ponude, a njihovo je da odaberu onu koja im najviše odgovara. Sve na jednom mjestu.

Platforma je nedavno puštena u rad. Koliko firmi ste do sada uspjeli okupiti, bilježite li već neke rezultate? Kakve su reakcije poduzetnika?

Bizbook je aktivan više od mjesec dana i na platformi imamo trenutno registrirano gotovo 100 bosanskohercegovačkih kompanija, čiji broj svakodnevno raste. Naše korisnike i njihove ponude promoviramo, ne samo na društvenim mrežama, nego i na formalnim i neformalnim eventima, što već pokazuje rezultate. Nedavno smo uspjeli povezati mladu bh. kompaniju, članicu Bizbook-a, sa kompanijom iz Švicarske i jednom fondacijom, što otvara novu perspektivu za našu platformu na čemu trenutno radimo. Poduzetnici su veoma entuzijastični. Dijele moju viziju novog B2B načina poslovanja i šalju nam povratne informacije koji koristimo za prilagođavanje platforme upravo njima.

Kako bh. firme mogu pristupiti Bizbook-u?

Registracijom na stranici bizbook.ba, svaka kompanija dobiva 30 dana besplatnog korištenja platforme. Nakon toga, mjesečna članarina iznosi 15 KM, što je pristupačno svakom privredniku. Važno je napomenuti da nam je važno da kreiramo sigurno poslovno okruženje za naše korisnike što radimo provjerom postojanja i solventnosti svake registrirane kompanije.

Koliko ovakva platforma može biti korisna za bh. kompanije i zapravo im omogućiti bolju poziciju na tržištu, ali i mogućnost zajedničke suradnje s drugim kompanijama?

Naš moto je: „Mi smo tržište za vašu poslovnu ponudu“. Bizbook je kreiran na način da se kompanije ističu isključivo kvalitetom svojih proizvoda i usluga, tj. svojim radom. Cilj nam je povezati i time ojačati što više bosanskohercegovačkih kompanija, tako što ćemo potaknuti međusobnu suradnju i istaknuti da je domaće ipak najbolje. Bizbook pretraživač korisnicima nudi pretrage po ponudama, potražnji i prema kompanijama, dok sistem direktnih poruka omogućuje da komuniciraju međusobno bez ograničenja što im omogućava da kreiraju vlastito tržište izborom kompanija sa kojima žele raditi ili koje žele da imaju za klijente. Ovakav vid komunikacije i prodaje je budućnost B2B poslovanja, o čemu je skoro članak objavio FORBES, svjetski poslovni magazin.

Do kakve analize ste došli prilikom ispitivanja tržišta, što je to što nedostaje bh. firmama da bi bile konkurentnije na domaćem, ali i inozemnom tržištu?

Bosna i Hercegovina ima jako puno kvalitetnih i perspektivnih kompanija, ali se njihovo rukovodstvo mora prilagoditi novim načinima poslovanja. Kod nas, i generalno na Balkanu, poznanstva i veze su najčešće osnova zaključenja bilo kakvog posla. Zbog toga smo na jako lošem glasu u inozemstvu jer reference jedne kompanije ne znače kvalitetu proizvoda ili usluge koje nude. Strancima postaje jasno da se poslovi u BiH ne dobivaju na regularan način, što je kod nas "normalna stvar". Dobili smo ponudu iz par zemalja Europe i regije da učinimo Bizbook dostupnim poduzetnicima tih zemalja, ali ne prije nego budemo imali bazu kvalitetnih kompanija i njihovih ponuda, na čemu bi potencijalna ino suradnja bila i bazirana. Bizbook je prilika da naši privrednici budu bolji i konkurentniji svojom ponudom, a mi ćemo se potruditi da budu vidljivi na domaćem i u budućnosti na stranom tržištu.

Napustili ste posao koji ste radili te krenuli u vlastite poduzetničke vode. Što je bilo presudno da krenete tim putem, Vaš motiv?

Sa jedne strane je prevagnula želja da napravim nešto što će zaista biti korisno našem društvu, ali i da sama budem korisna tom istom društvu. Jedini način da osoba u BiH bude slobodna u svojoj poslovnoj kreativnosti jeste pokretanje vlastitog biznisa. To nam potvrđuju mladi poduzetni ljudi širom naše zemlje koji ruše stereotipe i grade bolju ekonomiju. Sa druge strane, htjela sam pokazati sebi da je moguće pokušati, pa čak i uspjeti u zemlji koja ne nudi puno prilika. To je ujedno i jedna od priča koju ću jednog dana pričati svojoj djeci i ohrabriti ih da razmišljaju i djeluju izvan zadanih normi. Suprugova podrška mi je veliki oslonac i snaga, koja je zaista bezuvjetna. Nije lako napraviti taj korak, ali kako moja mentorica kaže: „Ako ti je ugodno, ne radiš pravu stvar“.

Vaša priča može biti odličan poticaj i za druge koji žele pokrenuti vlastiti biznis. Što biste im savjetovali i što je zapravo neophodno za započeti vlastiti posao?

Istinsko vjerovanje u svoj cilj, strpljenje i jaka želja koja zaista mora biti snažnija od želje za zaradom. Ne postoji formula za uspješnu kompaniju ili uspješnog poduzetnika. To je cijeli proces u kojem se mora dosta toga naučiti i stoga bi bilo dobro da se okruže ljudima koji imaju iskustvo i znanje iz poduzetništva. Sreća generacija koje sada odlučuju pokrenuti vlastiti posao su inovacijsko-poduzetnički centri poput Networksa u Sarajevu, koji budućeg poduzetnika školski vode do stjecanja uvjeta da osnuje kompaniju dajući mu edukaciju, kontakte, ostale neophodne resurse i pomaže mu da prebrodi "dječje bolesti" mladih kompanija. Kao pozitivan primjer izdvajam suradnju s kompanijom Ant Colony koji su izradili platformu i radili zajedno sa mnom na funkcionalnosti Bizbook-a. Oni su nekada bili start-up koji je prerastao u kompaniju koja pomaže startupima da razviju svoje softverske ideje. To je jako dobar sistem povezivanja mladih ljudi i ideja, što rezultira dobrim proizvodom.

Bizbook je od startupa prerastao u kompaniju. Kakvo je Vaše iskustvo „borbe“ na tržištu i želje da uspijete i ostvarite svoje snove?

Borba počinje sa odlukom da želite izaći iz okvira koje nam nameće sistem u kojem živimo, traje i trajat će sve dok ideja koju razvijate ne bude "živa" i korisna u mjeri da više ne morate da se borite za njeno mjesto na tržištu. Moj najveći izazov je promjena načina razmišljanja naših privrednika i uvođenje boljeg i lakšeg načina poslovanja, koji ne košta ni približno koliko košta ovaj koji je sada aktualan. Na sreću, tehnologija se nameće sama i bezbroj je primjera kako su privrednici prihvatili nove sisteme nakon što su uvidjeli da im olakšava poslovanje. Druga strana medalje je moja osobna borba da se kao žena poduzetnica izborim sa savjetima da zaposlim direktora muškarca jer će moja kompanija tako biti uspješnija. Sve to me pokreće i jača moju želju da uspjehom Bizbook-a popunim par stranica bosanskohercegovačkog ženskog poduzetništva.

Zahvaljujući Networksu i Swiss Entrepeneurship programu, imali ste priliku boraviti u Cirihu te se povezati sa uspješnim poduzetnicama iz Srbije, Makedonije, Albanije, Vijetnama i Perua. Kakva su iskustva poduzetnica iz regije i svijeta i kakva je zapravo danas pozicija žena poduzetnica u BiH?

NextGen Entrepreneur Week je jedno nezaboravno i jako potrebno iskustvo poduzetnicama. Toliko pozitivnih primjera ima učinak adrenalinske injekcija, pogotovo ako je vaš biznis u začetku, kakav je status Bizbook-a bio tada. Razmijenile smo mišljenja, usporedile kulturološke prepreke i donijele važne zaključke. Odakle god da dolazimo, sve se borimo sa istim predrasudama i stereotipima. Na nama je da ih rušimo i "krčimo" put novim generacijama žena poduzetnica vlastitim primjerom i djelovanjem. Nevjerojatno je koliko ideja, kreativnosti i hrabrosti imaju žene u našoj zemlji, ali nedostaje taj moment podrške bilo da se radi o obitelji ili institucijama. Iako su uspješne bosanskohercegovačke poduzetnice napravile velike pomake u osvajanju tržišta, dokazivanju i pokazivanju da njihove kompanije imaju kvalitetu i jak management, puno nas više treba istupiti i krenuti njihovim stopama kako bi "žensko poduzetništvo" prestalo biti fenomen.

Kako u budućnosti vidite razvoj Bizbook-a i njegovu poziciju na bh. tržištu? Imate li u planu dodatno zapošljavati?

Bizbook je prije početka rada dobio ponudu za partnerstvo od međunarodne kompanije Bisnode BH d.o.o., vodećeg europskog provajdera poslovnih i bonitetnih informacija koji trenutno postoji u 18 zemalja Europe. To je bio znak da je ekonomski potencijal Bizbook-a prepoznat i da smo na pravom putu s idejom i ciljem. Nakon lansiranja platforme i objava prvih ponuda pojavile su se razne ideje i prijedlozi kako možemo, pored jačanja na domaćem tržištu, unaprijediti poslovanje bh. kompanija. Bizbook ima sve predispozicije da postane jaka privredna mreža, gdje je ekonomija na prvom mjestu. Zapošljavanje je dio poduzetništva koje me posebno raduje. Imati tim mladih i vrijednih ljudi širom Bosne i Hercegovine mi je jedan od narednih koraka.

Osim što ste poduzetnica, Vi ste i supruga i majka, kako provodite svoje slobodno vrijeme, imate li neke hobije?

Obiteljski život je zaista karijera za sebe. Slobodno vrijeme mi je uglavnom vrijeme koje provodim sa djecom i suprugom bez kućnih obaveza i uživam u tome. Jedna od ljubavi koju nosim od djetinjstva je čitanje knjiga i pisanje o raznim temama, pa uspijem "ukrasti" par sati tjedno za taj svoj ćejf. Donedavno sam objavljivala članke na poznatom bh. obiteljskom portalu, ali trenutno zbog obima poslovnih obaveza, povremeno pišem za književni portal narativa.com. Nisam osoba koja voli biti sama, i smisleni razgovori uz kavu na koju ću otići biciklom su mi zamjena za sport. Iskreno, nemam puno vremena za sebe, ali to je cijena koju plaćam za viši cilj i ne žalim.

Kako biste Vi definirali uspješnog menadžera?

Uspješan menadžer je osoba koja ima pozitivan stav prema poslu i svojim uposlenicima, jer upravo ta energija pokreće cijeli kolektiv i svi postaju "zaraženi" željom da što više doprinesu toj atmosferi u kompaniji. Pored toga, smatram da su karakter, strpljenje i fleksibilnost ključne osobine uspješnog lidera.

Sva prava pridržana © 2017 Manager.ba
Dizajn i programiranje: 4ANTS