Nobel
KLUB MENADŽERA
ELVIRA MARIĆ, Sfera: Povezujemo privrednike i stvaramo nove poslove prilike
Objava: 13.9.2017 / 11:04
Prikaza: 5843
Autor: Manager.ba
ELVIRA MARIĆ, Sfera: Povezujemo privrednike i stvaramo nove poslove prilike
0

U sklopu projekta Klub menadžera predstavljamo vodeće ljude iz svijeta poduzetništva kao i stručnjake iz raznih oblasti koji našu svakodnevicu čine boljom i zanimljivijom. U državi i regiji, koja se nalazi na dnu europskih i svjetskih ljestvica, kada su u pitanju ekonomija i uvjeti poslovanja, razmjena pozitivnih priča i iskustava nam je svima izuzetno potrebna. Sigurni smo da ćete se iznenaditi koliko uspješnih ljudi živi oko nas. Neke od tih osoba poznajete, za neke niste nikada čuli. Možda vas nečija priča ili odgovor potakne da pokušate napraviti nešto slično ili više.

Gost Kluba menadžera je Elvira Marić, PR kompanije Sfera iz Mostara.

Elvira Marić rođena je 06.09.1989. godine u Mostaru. Završila je Drugu gimnaziju, smjer jezičko-prevodilački, nakon čega upisuje Fakultet humanističkih nauka u Mostaru, Odsjek za komunikologiju. Diplomirala je odnose s javnošću, nakon čega upisuje magistarski studij na pomenutom fakultetu. Prošle godine stekla je zvanje magistrice komunikologije. Tijekom studija, a u okviru praktične nastave, stekla je različita praktična znanja kojima se posebno ponosi i koja su joj omogućila postizanje profesionalnih rezultata. Radila je kao operater u call centru TV1, te kao spikerica na Radio Mostaru, nakon čega prelazi na City televiziju, na kojoj je radila kao urednica, voditeljica i novinarka. Nakon rada na pomenutoj televiziji, prelazi u kompaniju Sfera d.o.o. u Mostaru u kojoj obavlja posao PR-a kompanije, te marketing menadžera. 

Kompanija Sfera uspješno egzistira od 2008. godine na području Mostara. Možete li nam predstaviti kompaniju i njezine djelatnosti, te kako se kompanija s godinama razvijala?

Kompanija Sfera iza sebe ima dugogodišnje izuzetno uspješno poslovanje. Prvobitna djelatnost kompanije bila je realizacija stručnog, specijaliziranog časopisa iz domene građevinarstva i arhitekture m-Kvadrat. Nakon tog projekta, ostali su se nizali. Pokrenut je časopis za uspješan odgoj djece Roditelj, zatim časopis za tinejdžere Cosmo Shine, te niz drugih projekata. Pored toga, realiziramo i naučno stručne konferencije iz domene građevinarstva, te organiziramo seminare i edukacije za naše klijente. Kompanija smo koja se u proteklih devet godina razvila u uspješnu kompaniju na području cijele BiH. Naš rad, trud i zalaganje prepoznali su klijenti iz cijele regije, te tako surađujemo s brojim kompanija koje u timu Sfere vide budućnost za svoje poslovanje. Svaki početak je naravno težak, no uz kvalitetan tim, predanost radu i zalaganje rezultira onim čime se Sfera danas može pohvaliti.

Od početka osnivanja kompanije, izdaje se časopis m-Kvadrat, prepoznatljivo ime u oblasti građevinarstva i jedini specijalizirani časopis o arhitekturi i građevinarstvu u BiH. Kako je časopis nastao, te što sve nudi čitateljima?

Časopis m-Kvadrat prestižni je časopis o građevinarstvu i arhitekturi. Jedini je stručni, specijalizirani časopis o građevinarstvu i arhitekturi u BiH. Od 2008. godine, kada je osnovan, prati trendove, inovacije, vijesti iz domene građevine i arhitekture, prenosi mišljenja i stavove stručnjaka, predstavlja bogate projekte, donosi zanimljive intervjue, predstavlja proizvode, te inovacije kompanija iz BiH i regije i ide u korak s inovacijama. Namijenjen je svim profesionalcima koju posluju u domenu građevinarstva i arhitekture. Časopis izlazi jedanput mjesečno. Sukladno tome, pokrenut je i portal m-Kvadrat. Svojim čitateljima portal približava aktualne inovacije i vijesti, predstavlja kompanije, donosi novosti, te savjetuje. Namijenjen je svim kompanijama iz BiH i regije koji žele biti u korak s inovacijama iz svijeta građevinarstva i arhitekture, te profesionalcima iz ove dvije domene. Nudi sve potrebne informacije iz domene građevinarstva i arhitekture kako bi poslovanje kompanija iz BiH i iz regije bilo učinkovitije i adekvatnije. Veliki broj klijenata već godinama prepoznaje časopis m-Kvadrat kao kvalitetan i uspješan časopis, te tako danas brojimo veliki broj pretplatnika iz cijele regije i klijenata koje svoje usluge i proizvode reklamiraju upravo u časopisu m-Kvadrat.

Koliko m-Kvadrat pomaže razvoju građevinskog sektora i arhitekture, te gdje je časopis dostupan?

S obzirom na to da je časopis m-Kvadrat jedini stručni časopis iz oblasti građevinarstva i arhitekture u BiH, izuzetno pomaže razvoju građevinskog sektora i arhitekture. Obrađuju se teme od posebnog značaja za ove dvije oblasti. Stručnjaci govore o problemima s kojima se suočavaju u struci, te navode primjere kako te probleme prevazići, predstavljaju se nove ideje, razmjenjuju mišljenja, predstavljaju inovacije i slično. Ono što je bitno naglasiti jeste da časopis ne obuhvaća samo BiH, nego regiju. Distribuira se na području cijele regije našim pretplatnicima i naravno klijentima s kojima surađujemo. Naša ciljana publika su arhitekti, inženjeri, projektanti, investitori, izvođači, podizvođači. Dakle, časopis stiže u ruke stručnjacima i osobama iz svijeta građevinarstva i arhitekture. Profesionalci koji posluju u sektoru građevinarstva i arhitekture upravo su osobe koje govore o pomenutom sektoru, što je to što se treba mijenjati, unaprijediti, poboljšati i slično. Govore o nedostacima, problemima, ali i navode pozitivne primjere kojih itekako ima. Prvobitno je časopis bio u slobodnoj prodaji, no vremenom preusmjerili smo ga na direktnu, ciljanu publiku. Neovisno da li poslujete kao pojedinac ili u kompaniji, ili ste jednostavno pojedinac koji želi biti u centru događanja možete se pretplatiti na časopis koji Vam poštom šaljemo na adresu.

U istoj oblasti, kao nadogradnju na već postojeći stručni časopis i portal, pokrenuli ste i organiziranje Konferencije Sfera. Što je u fokusu konferencija, te koji je njihov značaj?

Potaknuti uspješnosti poslovanja časopisa m-Kvadrat odlučili smo organizirati naučno stručne konferencije iz domene građevinarstva. Prvu konferenciju o temi ''Oblikovanje i tehnologije arhitektonskih otvora'' organizirali smo 2015. godine. Konferencija se bavila osnovnim elementima građenog prostora – arhitektonskim otvorima. Rezultirala je ogromnom zainteresiranošću, te je tako 2016. godine održana i druga. Tema je bila '' Oblikovanje i toplinska izolacija fasadnih zidova'', a bavila se osnovnim elementom objekta – zidom. ''Tehnologija betona'' tema je koja se obrađivala na trećoj konferenciji, a koja je održana u ožujku 2017. godine. Konferencija se bavila osnovnim materijalom za izradu objekata. Iznosile su se regulative i standardi u oblasti tehnologije betona, prezentirala dosadašnja iskustva u procesu izgradnje objekata, te preispitivala naučna, i tehnološka dostignuća kao i profesionalna opredjeljenja u kontekstu proizvodnje i primjene materijala za spravljanje betona, njihove prednosti i uslovi za primjenu kao i mogućnosti za poboljšanjem. Svaka od ovih konferencija okupila je više od 400 privrednika i poduzetnika iz cijele regije. Dvodnevnog su karaktera, a njihov krajnji cilj je diskusija koja spaja pogled na prošlost, sadašnja dostignuća i buduće vizije o elementima unutar građevinarstva, te spoj znanja i iskustva u različitim oblastima inženjerstva, kao i otvaranje mogućnosti uspostavljanja međunarodne i domaće suradnje. Konferencija se sastoji iz dva dijela. U prvom dijelu se prezentiraju naučni, pregledni i stručni radovi, a u drugom suvremene tehnologije i proizvodi.



Konferencija je dobila i regionalni karakter, kakvi su rezultati dosadašnjih konferencija, jesu li ostvarene značajnije suradnje, dogovoreni vrijedni poslovi?

Održane su tri konferencije, a rezultati su, s ponosom mogu kazati, fantastični. Osim predavanja, interaktivnih dijaloga, te predstavljanja sudionika i zbornika radova, konferencija također bude i izložbenog karaktera naših sponzora i partnera. Vlada ogromna zainteresiranost, a gosti imaju priliku da razgovaraju sa osobama iz struke o svim problemima i nedostacima s kojima se suočavaju u radu. Iznose se mišljenja, stavovi, predstavljaju nove ideje, prezentiraju dosadašnja iskustva, ali i budući planovi, a sve te stavke su od velikog značaja za naše klijente i sve goste. Konferencije organiziramo u suradnji s brojnim fakultetima iz regije, eminentnim imenima i stručnjacima, te time dajemo mogućnost za uspostavljanje međunarodne suradnje, komunikacije i poboljšanja brojnih stavki u sektoru građevinarstva. Konferencije rezultiraju brojnim dogovorima i poslovima između ciljane publike i kompanija koje se predstavljaju i to je ono što je nama jako bitno.

U pripremi je 4. Konferencija planirana za listopad. Što će biti tema konferencije, te što sve možemo očekivati?

S ponosom najavljujem našu četvrtu konferenciju o temi ''Tehnologija arhitektonskih otvora'' koja će održati 25. i 26. listopada u Mostaru. Konferencija će se baviti osnovnim elementima građenog prostora – arhitektonskim otvorima. Ovi elementi prostorne konfiguracije koje upotrebljavamo skoro ne razmišljajući o njima, kao govor, određuju naše gledanje i kretanje kroz prostor, i utječu na njegov doživljaj, osjećaj sigurnosti i komfora. Konferencija preispituje naučna, odnosno tehnološka dostignuća i profesionalna opredjeljenja u kontekstu proizvodnje, primjene i oblikovanja arhitektonskih ili građevinskih otvora. Cilj diskusije je komunikacija, razmjena znanja i iskustva, te naravno uspostavljanje suradnje. Konferencija se sastoji iz dva dijela – prezentacije naučnih i stručnih radova u prvom dijelu, i prezentacije suvremenih tehnologija i proizvoda u domenu proizvodnje i dizajna prozora i vrata, u drugom dijelu konferencije. S nama će ponovo biti stručnjaci i profesionalci iz oblasti građevinarstva, i naravno kao i do sada, očekujemo ogromnu zainteresiranost, te svakako još jednu uspješnu realizaciju. Kompanije koje se bave proizvodnjom i distribucijom ovih arhitektonskih elemenata su dobrodošle da se prijave za prezentaciju na konferenciji, kao i izlaganje kataloga i drugog promotivnog materijala u izložbenom prostoru konferencije. Konferenciju organiziramo u suradnji s Građevinskim fakultetom Univerziteta ''Džemal Bijedić'' u Mostaru, te Arhitektonskim fakultetom Sveučilišta u Zagrebu, a uz podršku Federalnog ministarstva prostornog uređenja, Federalnog ministarstva obrazovanja i nauke, Asocijacije arhitekata u BiH, te Vanjskotrgovinske komore BiH.

Koliko domaće kompanije prate najnovije trendove u građevinarstvu i arhitekturi, te koliko su bh. kompanije konkurentne na stranim tržištima?

U BiH postoji niz kompanija koje se mogu pohvaliti uspješnim i kvalitetnim poslovanjem. Moj posao je takav, da osim odnosa s javnošću, obavljam i posao marketing menadžera. Sukladno tome, svakodnevno sam u direktnoj komunikaciji s direktorima, inženjerima, arhitektima, zapravo svim profesionalcima koji posluju u sektoru građevinarstva i arhitekture. Zaista se BiH može pohvaliti sa kompanijama koje vrhunski obavljaju svoj posao, i to ne samo u našoj državi, nego i šire. Kada govorimo o najnovijim trendovima u građevinarstvu i arhitekturi, domaće kompanije tome pridaju ogroman značaj. Kontinuiranim razvojem, stalnim ulaganjima u nove tehnologije, te praćenjem novih trendova, domaće kompanije uspijevaju održavati kontinuitet i plasirati svoje proizvode u regiji, ali i šire. Redovno se razmjenjuju ideje, susreću nove poslovni partneri, što je ujedno i prilika za otvaranje novih tržišta i pokretanje inovativnih projekata. Sve to naravno zahtjeva biti u centru dešavanja, dakle praćenje novih trendova, inovacija i slično. A to je ono što domaće kompanije i rade. Uz dobar proizvod, kvalitetan tim, te uspješnu organizaciju svakako su konkurentne na stranim tržištima.

Kompanija Sfera razvila se u različitim oblastima izdavanja stručnih časopisa, pa je tako pokrenut i časopis Turist Info. S kojim ciljem i na koji način se turistički potencijali naše zemlje predstavljaju u časopisu?

Tourist Info je projekt koji realiziramo dva puta godišnje. U suradnji s Turističkom zajednicom HN kantona, izdajemo zimsko i ljetno izdanje turističkog vodiča Hercegovine. To je informativni vodič koji sadrži informacije o turističkim atrakcijama, aktualnim događajima, putovanjima, ponudama i reklamnim prostorom ugostiteljskih objekata, turističkih agencija i drugih srodnih djelatnosti, te potrebne informacije za individualno organiziranje odmora za domaće i inozemne goste. Vodič je besplatan, te se distribuira na području HN kantona, po ugostiteljskim objektima, turističkim agencijama, te po kulturnim centrima. Naša ciljana publika su domaći i inostrani gosti, a krajnji cilj nam je pružiti im neophodne informacije o Mostaru i Hercegovini kako bi njihov boravak na ovim prostorima bio što ugodniji. Turistički potencijali Hercegovine su ogromni, te nam je bitno na adekvatan i kvalitetan način ih predstaviti u vodiču kako bi gosti imali sve potrebne informacije i podatke o određenim destinacijama koje žele posjetiti.

Na veliki interes je naišao i časopis Roditelj. Možete li nam ukratko predstaviti časopis?

Časopis Roditelj koji postoji već duži niz godina, nastoji roditeljima u BiH, ali i šire olakšati brigu o njihovim najmlađima i najmilijima, riješiti nedoumice i pomoći sa stručnim i blagovremenim savjetima. To što postojimo već duži niz godina, ali i naša suradnja sa mnogim respektabilnim imenima iz svijeta medicine, zasigurno govori o kvaliteti koju nudimo kroz svoj časopis. Stručnjaci i doktori donose savjete, ideje, mišljenja i slično, a sve to roditeljima olakšava brigu o svojim najmlađima. Trudimo se pratiti novitete, donositi nove ideje, razmjenjivati iskustva, te tako često uz časopis radimo insertirane priloge. Nedavno smo završili projekt Bebin dnevnik u kojem mlade mame upisuju podatke o svojim bebama do godine dana od rođenja. To je zaista zanimljiv projekt koji je naišao na veliku zainteresiranost. Svakodnevno nagrađujemo čitatelje poklon paketima naših sponzora, a časopis Roditelj može se naći u svim klinikama i poliklinikama u BiH.

Tko sve čini tim Sfere?

Tim Sfere čine žene. Naš tim je mlad tim koji vlastitim trudom, zalaganjem i svakodnevnim edukacijama unaprjeđuje poslovanje Sfere. Ponosne smo što smo tim koji svakodnevno ulaže u sebe, dodatno se usavršava i napreduje, a sve s ciljem razvoja kompanije. Zadovoljan klijent najbolji je dokaz uspješnog poslovanja i to je ono čemu težimo. Važno nam je da je atmosfera u kompaniji zdrava i pozitivna, jer samo u takvoj sredini mogu se ostvariti zapaženi rezultati. A to je ono čime se Sfera zaista može pohvaliti. Bitno nam je stalno težiti napretku, svakodnevno učiti i evoluirati, prilagođavati se trendovima tržišta, konstantno ulagati u sebe i samim tim postavljati što kvalitetnije standarde. Radim posao koji volim i u kojem maksimalno uživam i to mi je jako bitno. Ista situacija je s mojim kolegicama, tako da je zaista rad u kompaniji Sfera produktivan.

Postoje li još neki planovi razvoja kompanije u sličnim ili drugim oblastima u narednom periodu?

Tim smo koji je izuzetno kreativan i koji ne miruje dugo. Pored svih projekata na kojima radimo, konstantno osmišljavamo i realiziramoo nove projekte. Tako je već u pripremi Dnevnik vjenčanja, projekt koji će svim mladencima pružiti neophodne informacije kako bi se adekvatno pripremili za svoj najljepši dan u životu. Također, u planu nam je i organiziranje sajma građevinarstva u koji bi uklopili naše naučno stručne konferencije. To je projekt koji zahtjeva ogroman posao, trud i rad, no svakako mi se toga ne plašimo. Još uvijek razrađujemo detalje, te se nadamo uspješnoj realizaciji. Također, u planu nam je organiziranje i pete konferencije u ožujku naredne godine o temi ''Klime, ventilacija i grijanje''. Okupit ćemo kompanije s područja regije, te stručnjake i eminentna imena iz svijeta građevinarstva koji će govoriti o ovoj temi. Svakako pozivam sve kompanije koje su zainteresirane za sudjelovanje da nam se jave za dodatne informacije.

Tko je Elvira Marić privatno? Kako provodite svoje slobodno vrijeme, imate li neke hobije?

Osoba sam koja nema mira i koja stalno mora biti u pokretu da bi bila zadovoljna i ispunjena. Rad je nešto što me ispunjava i čini sretnom, a pogotovo kada je to rad u pozitivnoj sredini. No, slobodno vrijeme svakako je nešto što je svima neophodno. Volim ga provesti s obitelji, koja mi je prioritet u životu, s prijateljima i naravno uz knjigu. Čitanje je nešto što sam od malih nogu zavoljela i u čemu maksimalno uživam. To me opušta i relaksira.

Vi ste primjer mlade i ambiciozne osobe koja vlastitim snagama uspješno gradi svoj poslovni put, što biste poručili mladima?

Ono što je meni najbitnije jeste da se vlastitom snagom, uz Božju pomoć borim za svoje mjesto pod suncem. Do sada je bilo uspona i padova, no nikad se nisam predavala. Odlučno sam radila, usavršavala se, napredovala i nikad nisam odustajala. Tako će i dalje biti. Rad i trud se uvijek prepoznaju, ako ne u jednoj sredini, onda u drugoj sigurno da. Samo je bitno ne odustati! Danas sam u kompaniji u kojoj radim ono što volim, s ljudima koje volim i u kojoj se dugoročno vidim. Moja poruka za sve mlade jeste obrazovanje, usavršavanje i samo to. Uspjeh neće izostati. I naravno, nikad ne odustati od svojih ciljeva i snova.

Poslovni ljudi danas teže biti uspješni menadžeri. Što je za Vas uspješan menadžer, koja bi bila Vaša definicija?

Moja definicija uspješnog menadžera je samouvjerenost i sposobnost. To su osobine koje prvo primjetim. Važno mi je da se menadžer zna snaći u kriznim situacijama i da ima osjećaj za dobru organizaciju. I naravno, menadžer je osoba koja uvijek mora težiti ka najboljem. U svakom poslu ima uspona i padova, no bitno je nakon svakog pada ustati i nastaviti bolje, i iz svake greške naučiti kako se više ne bi ponovila.

Sva prava pridržana © 2017 Manager.ba
Dizajn i programiranje: 4ANTS